Πέμπτη 30 Νοέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΚΚΕ
Μέτρα κατά της εφοπλιστικής ασυδοσίας

Επισήμαναν την ανάγκη λήψης μέτρων ενάντια στην εφοπλιστική ασυδοσία, που διευρύνεται από την πολιτική της ΕΕ 

Την ασυδοσία του εφοπλιστικού κεφαλαίου, η οποία ευνοείται και διευρύνεται από την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης, σε σχέση και με την ασφάλεια στη θάλασσα, κατάγγειλαν χτες οι ευρωβουλευτές του ΚΚΕ στο τέλος της ημερίδας με θέμα τη ναυτική ασφάλεια, που διοργάνωσε στις Βρυξέλλες η Ομάδα της Αριστεράς στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Στην ημερίδα συμμετείχαν εκπρόσωποι μαζικών φορέων, συνδικάτα, πραγματογνώμονες και πανεπιστημιακοί από πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Ανάμεσά τους και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, Γ. Τούσσας.

Ολόκληρη η δήλωση των ευρωβουλευτών του ΚΚΕ έχει ως εξής: «Πίσω από τα ναυτικά "ατυχήματα", τις θαλάσσιες οικολογικές καταστροφές, τις απαράδεκτες συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας που επικρατούν στα πλοία, την υπερεκμετάλλευση των πληρωμάτων, κρύβεται η εγκληματική ασυδοσία του εφοπλιστικού κεφαλαίου και των πολιτικών που το υπηρετούν σε εθνικό, περιφερειακό και διεθνές επίπεδο.

Η πολιτική της ΕΕ διατηρεί και διευρύνει την ασυδοσία του εφοπλιστικού κεφαλαίου, όταν ακόμα και τα υποτιθέμενα και, βέβαια, ανεπαρκή "μέτρα προστασίας", που αποφασίζονται κάτω από την πίεση του λαϊκού κινήματος, ποτέ δεν εφαρμόζονται.

Οι περιφερειακές αποφάσεις σχετικά με την ασφάλεια των πλοίων ουσιαστικά υπονομεύουν το ρόλο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και πιέζουν συνεχώς προς τα κάτω, στα πλαίσια ενός οικονομικού "πολέμου", τους κανόνες ασφαλείας στο όνομα του κέρδους. Ταυτόχρονα, αφήνει ανεξέλεγκτη τη δράση του εφοπλιστικού κεφαλαίου, μέσω των σημαιών ευκαιρίας και επιδεινώνει την κατάσταση στην παγκόσμια ναυτιλία. Η ασυδοσία του κεφαλαίου ενισχύεται με την ιδιωτικοποίηση των νηογνωμόνων, που πέρασαν στα χέρια των εφοπλιστών, και την ανυπαρξία ουσιαστικού ελέγχου επιθεώρησης από τις κρατικές αρχές ή και τη συνεργασία αυτών των αρχών.

Πρέπει να ληφθούν άμεσα προληπτικά μέτρα για τα πλοία που φέρουν σημαίες κρατών-μελών της ΕΕ, να βελτιωθεί η υπάρχουσα νομοθεσία, αλλά κυρίως να εξασφαλιστεί η εφαρμογή της με την αλλαγή του καθεστώτος των νηογνωμόνων, από ιδιωτικούς σε δημόσιους. Πρέπει επίσης να γενικευτούν οι πραγματικοί έλεγχοι και επιθεωρήσεις αξιοπλοΐας στα πλοία, από τις αρμόδιες δημόσιες αρχές, και να προωθηθούν μέτρα σε διεθνές επίπεδο με αντίστοιχες αποφάσεις του ΙΜΟ. Ιδιαίτερη προσοχή και αυστηρότητα επιβάλλεται για τα πλοία που φέρουν σημαία ευκαιρίας. Ο έλεγχος εμπορικών πλοίων πρέπει να γίνεται από δημόσια-κρατική υπηρεσία με κατάλληλα καταρτισμένο προσωπικό και εξοπλισμένο με τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό, με ενεργό συμμετοχή του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος.

Μια πραγματική πολιτική προστασίας της ασφάλειας των πλοίων, της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και του περιβάλλοντος, πρέπει, πριν από όλα, να καταπολεμά την εφοπλιστική ασυδοσία, να εφαρμόζει αυστηρά μέτρα και να τιμωρεί την παραβίασή τους, να καθορίζει την οργανική σύνθεση των πλοίων σύμφωνα με τις αυξημένες ανάγκες τους, να συμβάλλει στη βελτίωση των συνθηκών ζωής και εργασίας των πληρωμάτων και να εξασφαλίζει την ουσιαστική παρέμβαση του συνδικαλιστικού κινήματος στη λήψη των αποφάσεων για τη ναυτιλία, ιδιαίτερα για τα ζητήματα ασφαλείας».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ