Τρίτη 13 Απρίλη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Ξεκινά τις νέες αναδιαρθρώσεις από τους εκπαιδευτικούς

Η κυβέρνηση ξεκινά τις νέες αναδιαρθρώσεις στην Παιδεία με πολυνομοσχέδιο για την πλήρη διάλυση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών

Πολυνομοσχέδιο, για την πλήρη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, την «προετοιμασία» τους για το νέο σχολείο της αγοράς και τη μεγαλύτερη αποσύνδεση πτυχίου - επαγγέλματος, ανακοινώνει σήμερα το υπουργείο Παιδείας. Το πολυνομοσχέδιο θα παρουσιαστεί στο υπουργικό συμβούλιο, στις 12 το μεσημέρι και, στη συνέχεια, θα κατατεθεί στη Βουλή. Σύμφωνα με ανεπίσημο έγγραφο του υπουργείου, το πολυνομοσχέδιο έχει τίτλο «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού και άλλες διατάξεις» και «συνιστά την πρώτη νομοθετική ρύθμιση που θεμελιώνει το νέο σχολείο».

Η κυβέρνηση στο σχέδιο για το «νέο» σχολείο, που είχε καταθέσει για «διαβούλευση», περιέγραφε ότι η πρόσληψη του εκπαιδευτικού θα γίνεται σε τοπικό επίπεδο. Πρόκειται για αλλαγή που έχει άμεση σχέση με το σχέδιο «Καλλικράτης», για τη νέα διοικητική δομή της χώρας, και συνδέεται με την εφαρμογή του σχολείου της «αγοράς». Τελικός στόχος είναι η χρηματοδότηση των σχολείων απ' τους «τοπικούς φορείς» και τις επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν σχολεία πολλών ταχυτήτων με διαφοροποιημένα προγράμματα.

Στο πολυνομοσχέδιο θεσμοθετούνται πολλές από τις αλλαγές που είχε περιγράψει η κυβέρνηση το προηγούμενο διάστημα και δίνουν το τελικό χτύπημα στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών. Η ωρομισθία, πρακτικά, διευρύνεται και αποσυνδέεται ακόμα περισσότερο το πτυχίο απ' το επάγγελμα, αφού μπαίνουν μια σειρά νέα εμπόδια στο δρόμο της μονιμοποίησης, με σκοπό την κατάργησή της.

Ο εκπαιδευτικός, αφού ολοκληρώνει τις σπουδές του, θα καλείται να αποκτήσει Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης. Η νέα διαδρομή που μπορεί(!) να οδηγήσει στη μονιμοποίηση είναι η εξής: Πτυχίο - Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης - εξετάσεις στον ΑΣΕΠ - δύο χρόνια δοκιμασίας ως «δόκιμος εκπαιδευτικός»! Μετά απ' όλα αυτά η μονιμοποίηση δεν είναι σίγουρη, αφού μετά ακολουθεί αξιολόγησή του, που ενδέχεται να καταλήξει και σε μετάταξή του σε άλλη υπηρεσία του υπουργείου. Να σημειώσουμε ότι η αξιολόγηση δε θα «περιορίζεται» στον εκπαιδευτικό, αλλά θα γίνεται και στο εκπαιδευτικό έργο και στη σχολική μονάδα με κριτήρια «αγοράς».

Υποκρισία για τα κολέγια

Το πολυνομοσχέδιο περιέχει τέσσερα νομοσχέδια, όπου η κυβέρνηση προωθεί και άλλες πλευρές των αναδιαρθρώσεων στην Παιδεία. Το υπουργείο Παιδείας, αφού ενσωμάτωσε την οδηγία 36/05 (με ΠΔ που ήδη έχει εγκριθεί απ' το Συμβούλιο της Επικρατείας) που νομιμοποιεί τα κολέγια ως ιδιωτικά πανεπιστήμια, προχωρά και στην αδειοδότησή τους. Στο νομοσχέδιο θα περιγράφεται το θεσμικό πλαίσιο για την πιστοποίησή τους. Πρόκειται για τη μέγιστη υποκρισία, αφού η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, επικαλούμενη προχειρότητα και νεποτισμό στις αδειοδοτήσεις, είχε αφαιρέσει προσωρινά τις άδειες σε δεκάδες κολέγια που είχε χορηγήσει η προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ισχυριζόταν ότι θα παραχωρήσει τις άδειες μετά από αυστηρούς επανελέγχους στα κολέγια, τώρα ωστόσο δηλώνει έτοιμη, με συνοπτικές διαδικασίες, να δώσει κανονικά τις άδειες στους εμπόρους της γνώσης, νομοθετώντας παράλληλα την αναγνώρισή τους ως ιδιωτικά πανεπιστήμια που λειτουργούν εντός Ελλάδας!

Επίσης, προχωρά σε «επείγουσες βελτιωτικές παρεμβάσεις στη λειτουργία της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης», ώστε να εφαρμοστεί πλήρως η ισχύουσα αντιεκπαιδευτική νομοθεσία και να προετοιμαστεί το έδαφος για τις αναδιαρθρώσεις που ετοιμάζονται με το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων. Τέλος, το πολυνομοσχέδιο θα αφορά και αλλαγές στα εκκλησιαστικά λύκεια, με ρυθμίσεις για συγχωνεύσεις.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ