Τετάρτη 28 Απρίλη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Πολυνομοσχέδιο - έκτρωμα
  • Ολόκληρο το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας στρέφεται ενάντια στη μόρφωση, στους μαθητές, στους εκπαιδευτικούς
  • Απεργίες αποφάσισαν οι εκπαιδευτικοί

Κάθε άρθρο του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για το σχολείο της «αγοράς» και τη διάλυση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών είναι εχθρικό απέναντι στους εργαζόμενους και τα παιδιά τους. Η κυβέρνηση κατέθεσε προχτές το πολυνομοσχέδιο, χτες το δημοσίευσε και σήμερα ξεκινάει η συζήτησή του στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.

Με το πολυνομοσχέδιο ανοίγει ο δρόμος για το σχολείο της «αγοράς» και των επιχειρήσεων, δομείται ο εκπαιδευτικός - λάστιχο που θα πρέπει να υποτάσσεται στις «νέες μεθόδους», για να συνεχίζει να ελπίζει στην πρόσληψη, μετά απ' το Γολγοθά (Πτυχίο - Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας - διετής δοκιμασία - αξιολόγηση). Παράλληλα, προετοιμάζεται το έδαφος για το σχολείο - επιχείρηση, το οποίο θα ψάχνει χρηματοδότες, με την αυτοαξιολόγηση.

Το υπουργείο Παιδείας, αλλά και πολλά ΜΜΕ παρουσίασαν την αυτοαξιολόγηση ως τρόπο συμμετοχής των γονιών και των μαθητών στη λειτουργία του σχολείου. Η κατεύθυνση του υπουργείου είναι τελείως διαφορετική και η «συμμετοχή» στις ετήσιες εκθέσεις αξιολόγησης δεν είναι τίποτα άλλο από ένα άλλοθι. Στην ουσία, ετοιμάζεται το πλαίσιο για την αυτόνομη λειτουργία του σχολείου και το σπάσιμο του ενιαίου της εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί, ήδη, αποφάσισαν κινητοποιήσεις ενάντια στο νομοσχέδιο. Χτες, το ΔΣ της ΔΟΕ αποφάσισε 48ωρη απεργία για τις 4 και 5 Μάη και άλλες κινητοποιήσεις. Υπενθυμίζουμε ότι το ΔΣ της ΟΛΜΕ έχει αποφασίσει 24ωρη απεργία για τις 4 Μάη, ενώ σήμερα συνεδριάζει ξανά το ΔΣ και προσανατολίζεται σε 48ωρη.

Οι αλλαγές για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς

Στο νομοσχέδιο υπάρχουν συγκεκριμένες διατάξεις που αλλάζουν το θεσμικό πλαίσιο για τους εκπαιδευτικούς σε ιδιωτικά σχολεία, δημιουργώντας έναν παράδεισο για τους σχολάρχες. Μέχρι τώρα η σύμβαση του ιδιωτικού εκπαιδευτικού μετατρεπόταν υποχρεωτικά σε αορίστου στην τετραετία. Στην εξαετία ο εκπαιδευτικός είχε τη δυνατότητα να προσληφθεί στο Δημόσιο απευθείας. Τώρα η σύμβαση μετατρέπεται σε αορίστου στη διετία, αλλά αφαιρείται το δικαίωμα πρόσληψης στο δημόσιο. Το μόνο που θα παίρνει στη διετία είναι μια ...μοριοδότηση. Και, φυσικά, στον ιδιωτικό τομέα η ανασφάλεια και φόβος της απόλυσης υπάρχουν, παραμένουν, διογκώνονται.

Επιπλέον, οι σχολάρχες έχουν τη δυνατότητα να καταγγέλλουν μια σύμβαση στο τέλος της χρονιάς. Παράλληλα, υπάρχει διάταξη για ...εθελοντική μείωση ωραρίου εκ μέρους του εκπαιδευτικού! Με αυτόν τον τρόπο, στην αρχή της χρονιάς το δίλημμα θα είναι συγκεκριμένο: Προτιμάτε όλοι μείωση ωραρίου ή μια απόλυση στο τέλος της χρονιάς; Οι έμποροι της γνώσης λειτουργούν, πλήρως, πια, σύμφωνα με την «ελεύθερη αγορά». Επιπλέον, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, για την πρόσληψη στην ιδιωτική εκπαίδευση χρειάζεται Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας, ενώ εξετάσεις στο ΑΣΕΠ δεν αποτελούν προϋπόθεση.

Μετά απ' τις παραπάνω εξελίξεις η ΟΙΕΛΕ «θυμήθηκε» ότι είναι Ομοσπονδία εργαζομένων και αποφάσισε απεργία στις 4 και 5 Μάη για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς. Πρόκειται για την Ομοσπονδία - υπόδειγμα εργοδοτικού συνδικαλισμού που συνέβαλε τα πάντα για να μετατραπούν οι εκπαιδευτικοί στην ιδιωτική εκπαίδευση σε εμπορικά προϊόντα. Είναι η Ομοσπονδία που διακήρυττε και διακηρύττει ότι η ιδιωτική εκπαίδευση είναι δημόσιο αγαθό, καλλιεργώντας αυταπάτες. Χαρακτηριστικό είναι ότι στη χτεσινή συνάντηση με τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, ο πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ Μ. Κουρουτός δεν είχε να πει τίποτα άλλο απ' το ότι ...εξαπατήθηκε απ' το υπουργείο, μιλώντας για «ανάκληση των συμφωνηθέντων από την υπουργό Παιδείας»! Το ΠΑΜΕ ψήφισε την 48ωρη απεργία, αποκαλύπτοντας, όμως, το ρόλο της ηγεσίας της ΟΙΕΛΕ, καταθέτοντας δικό του αγωνιστικό πλαίσιο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ