Κυριακή 10 Δεκέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Τροχοί
Πωλήσεις - ρεκόρ και έμεινε ακόμη ο Δεκέμβρης

Αντίθετα απ' ό,τι φημολογούνταν και το κλίμα γκρίνιας που είχε δημιουργηθεί, η «επέλαση» της αγοράς αυτοκινήτου συνεχίστηκε και το Νοέμβρη  

Ο ενδέκατος μήνας του χρόνου - με 18.703 ταξινομήσεις - κρίνεται ικανοποιητικός, ενώ ανέβασε ήδη τον πήχη της τρέχουσας χρονιάς στις 276.009 πωλήσεις, αριθμός που αποτελεί ήδη ρεκόρ. Η ποσοστιαία αύξηση για το εντεκάμηνο είναι 12,7% σε σχέση με το αντίστοιχο του 1999. Οι εκτιμήσεις των παραγόντων της αγοράς κάνουν λόγο για έναν τζίρο περί τα 2 τρισεκατομμύρια δραχμές, ενώ και ο αριθμός-ορόσημο των 300.000 πωλήσεων μοιάζει εφικτός. Ούτως ή άλλως βρισκόμαστε μπροστά σε δεδομένα ρεκόρ και το αν τελικά κλείσει η αγορά στις 300.000 ΙΧ μόνο ψυχολογική ή στατιστική αξία έχει.

Στον εσωτερικό πόλεμο τώρα μεταξύ των εταιριών, ο Νοέμβρης κατακτήθηκε θριαμβευτικά από τη Fiat που πέρασε πρώτη και καθαρά μπροστά από τις αντιπάλους της. Οι 1.850 πωλήσεις είναι αποτέλεσμα της επιθετικής εμπορικής πολιτικής τιμών και φυσικά της απόσυρσης που ισχύει για τα Bravo - Brava και το Marea. Η Fiat φιγουράρει στην τρίτη θέση του εντεκάμηνου, πίσω από τη Hyundai που υποχώρησε ελαφρά το Νοέμβρη, αλλά είναι μάλλον απίθανο να μην τερματίσει πρώτη τη χρονιά. Η Toyota με 1.792 πωλήσεις ήταν λίγο πίσω από τη Fiat το Νοέμβρη αλλά με μία απόσταση 700 πωλήσεων είναι καθαρά δεύτερη σε ετήσια βάση. Εξαιρετικός μήνας ήταν ο περασμένος για τη Seat, που ήταν τέταρτη με 1.665 πωλήσεις και δείχνει να κατακτά την όγδοη θέση στην κατάταξη του έτους. Η Opel κλείνει την πεντάδα του μήνα με τις πολύ καλές 1.686 πωλήσεις και ολοκληρώνει τη χρονιά στην τέταρτη θέση προσεγγίζοντας ή και ξεπερνώντας τις πωλήσεις-ρεκόρ που πέτυχε το 1999.

Από την επεξεργασία των στοιχείων του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων προκύπτουν ενδιαφέρουσες επισημάνσεις, αφού υπάρχουν αρκετές εταιρίες που έχουν πραγματοποιήσει εκρηκτική αύξηση στις πωλήσεις τους. Η Jaguar σέρνει το χορό με 178,1% και ακολουθούν: Skoda (137,9%), Porsche (102,9%), Lexus (4,3%), Seat (47,4%), BMW (43,6%) και Mercedes (35,2%). Η διαπίστωση ότι πολλά ακριβά αυτοκίνητα έχουν κατακτήσει ένα μεγαλύτερο μερίδιο της πίτας από ό,τι στο παρελθόν είναι πασιφανές αλλά υπάρχει εδώ και η παράμετρος Smart. Το μικρό αποδείχτηκε εξαιρετικά δημοφιλές και περίπου 700 έχουν πουληθεί στο διάστημα μεταξύ Γενάρη-Νοέμβρη. Η αποδοχή του μικρού τέκνου της συνεργασίας Mercedes και Swatch δείχνει ότι ο κόσμος είναι έτοιμος να υποδεχτεί νέες ιδέες που θα συνοδεύονται από ποιότητα και ότι αυτές οι προτάσεις ίσως προτιμηθούν σε σχέση με μεγαλύτερα αυτοκίνητα που υπολείπονται σε τεχνολογία και ποιότητα.

Στην ανάλυση των στοιχείων επίσης καταδεικνύεται η σημασία του ανθρώπινου παράγοντα. Δεν είναι τυχαίο ότι η Fiat εκτοξεύτηκε μετά την ανάληψη της ηγεσίας από τον Γεράσιμο Δόριζα. Επίσης η εντυπωσιακή αύξηση πωλήσεων της Skoda που ήρθε μετά την ένταξή της στον όμιλο Συγγελίδη. Επειδή βέβαια οι αριθμοί δε λένε από μόνοι τους όλη την αλήθεια, μεγάλο ενδιαφέρον θα έχουν και οι ισολογισμοί των εταιριών. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Κυριακάτικου Ριζοσπάστη», πολλοί από τους πρωταγωνιστές των πωλήσεων δε θα βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των πλέον κερδοφόρων αντιπροσωπειών, αφού έχουν ακολουθηθεί πολύ διαφορετικές πολιτικές τιμών, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει αντιστοιχία μεταξύ κερδών και εσόδων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ