Τρίτη 22 Ιούνη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΠΑΙΔΕΙΑ
«Συμπράξεις» με στόχο νεανικές συνειδήσεις

Πρόγραμμα αγωγής Υγείας από φαρμακοβιομηχανία, μέσα στα σχολεία

Μια πολυεθνική φαρμακοβιομηχανία και ένας θεσμός του αστικού κράτους που φτιάχτηκε με ειδικό στόχο τη νεολαία ενώνουν τις δυνάμεις τους στο παιχνίδι της διείσδυσης του μεγάλου κεφαλαίου στην εκπαίδευση. Αποδεικνύεται έτσι για πολλοστή φορά ότι χορηγοί, σπόνσορες, καλοθελητές, ΜΚΟ, Ευρωπαϊκή Ενωση, χωρούν και με το παραπάνω σε ένα σχολείο στο οποίο «εξορθολογίζεται» - πετσοκόβεται η ύλη βασικών μαθημάτων, για να αφήσει χώρο για καλλιέργεια αντιλήψεων και συμπεριφορών στα μέτρα του συστήματος. Ειδικά το «νέο σχολείο» θα αποτελέσει προνομιακό χώρο δραστηριοποίησης για το μεγάλο κεφάλαιο, προκειμένου να «ξεπλύνει» - προάγοντας τις λεγόμενες «οικουμενικές αξίες» - τις «αμαρτίες» που κουβαλά για την εκμετάλλευση και τα κέρδη του.

Στις πολλές άλλες περιπτώσεις δραστηριοποίησης επιχειρήσεων στα σχολεία, προστίθεται το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Υγεία Εν Γνώσει» για τα θέματα διατροφής και άσκησης, που σχεδιάζεται να επεκταθεί σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία στο πλαίσιο της Αγωγής Υγείας. Την πρωτοβουλία για την πραγματοποίηση του προγράμματος είχε η φαρμακευτική εταιρεία AstraZeneca υπό την αιγίδα του Ινστιτούτου Νεολαίας.

Για την Ιστορία, το Ινστιτούτο Νεολαίας συστάθηκε το 2005 και είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου που εποπτεύεται από το υπουργείο Παιδείας. Κύρια αποστολή του, η εφαρμογή ευρωπαϊκών προγραμμάτων και ειδικότερα του προγράμματος «νεολαία σε δράση» το οποίο προάγει τον «εθελοντισμό», την επιχειρηματικότητα και την καλλιέργεια συνείδησης Ευρωπαίου πολίτη, δηλαδή τη διαπαιδαγώγηση στους στόχους του σύγχρονου Ευρωπαϊκού ιμπεριαλισμού. Οσο για τη συγκεκριμένη φαρμακευτική εταιρεία, όπως ενημερώνει από την ιστοσελίδα της, το 2009 τα κέρδη της ανήλθαν στα 32,8 δισ. δολάρια στις 100 χώρες όπου διατίθενται τα προϊόντα της, ενώ για το ελληνικό τμήμα της ο κύκλος εργασιών ήταν 257,2 εκατομμύρια ευρώ το 2009, καλύπτοντας το 5,8% της ελληνικής φαρμακευτικής αγοράς.

Μαζί, λοιπόν, κρατικοί «θεσμοί» και εταιρείες δραστηριοποιούνται για τη διαφήμιση, την αναζήτηση μελλοντικών καταναλωτών, την καλλιέργεια της άποψης σε μικρές ηλικίες ότι οι μεγάλες εταιρείες ενδιαφέρονται. Ολα αυτά στο έδαφος μιας πολιτικής που δημιουργεί χώρο δράσης στο μεγάλο κεφάλαιο και με το να αφήνει κενά στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης, όπως στην προκειμένη περίπτωση στην αγωγή Υγείας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ