Από το πρωί μέχρι τα μεσάνυχτα οι δυνάμεις της Κομματικής Οργάνωσης Πειραιά ενημέρωναν το λαό για το δικαίωμα στην ανάπαυση και την ανάγκη να ταξιδεύουν με σύγχρονα και ασφαλή πλοία με φτηνά εισιτήρια
Μοιράζοντας την ανακοίνωση της ΚΟΠ στους χιλιάδες επιβάτες, φώτιζαν την αιτία για τη δραματική εικόνα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Εδειχναν ότι η καπιταλιστική εκμετάλλευση των πλοίων, η αντιλαϊκή πολιτική που ανάγει σε «ιερό και όσιο» τα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου, είναι ο λόγος που οι εργαζόμενοι, οι λαϊκές οικογένειες αναγκάζονται να δίνουν κοντά ένα μισθό για ένα ταξίδι «πήγαινε - έλα» με τα ακτοπλοϊκά πλοία. Να ταλαιπωρούνται με καράβια υποσυντήρητα - όπως μαρτυρούν οι απανωτές βλάβες - υπερήλικα και ταξίδια «οδύσσειες», ενώ το χειμώνα ψάχνουν καράβι με το κιάλι.
Οι χιλιάδες κόσμου που πέρασαν από το λιμάνι «άκουσαν» το αγωνιστικό κάλεσμα του ΚΚΕ, την πολιτική του πρόταση, αυτή του άλλου δρόμου ανάπτυξης, που έχει τη δύναμη να επιβάλει ο λαός με την οργανωμένη πάλη του. Ανάπτυξη που έχει κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, με κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό - λαϊκό έλεγχο, κοινωνικοποιώντας τα βασικά και συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής, για να γίνουν τα καράβια εργαλεία για τη λαϊκή ευημερία.
Από το 2001 που το ΠΑΣΟΚ εναρμόνισε, με τη σύμφωνη γνώμη της ΝΔ και του ΣΥΝ, τον κανονισμό 3577/92 (άρση του καμποτάζ) της Ευρωπαϊκής Ενωσης με την ελληνική νομοθεσία και άρχισε η σταδιακή «απελευθέρωση» των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών, η κατάσταση που διαμορφώνεται στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες αγγίζει τα όρια του εφιάλτη. Και μόνο οι τιμές στα εισιτήρια είναι αδιάψευστος μάρτυρας.
Στις αρχές του Ιούλη, λίγες μέρες δηλαδή πριν υπογραφτεί η κατάπτυστη συμφωνία ΓΣΕΕ - ΣΕΒ για τη δραστική μείωση στην πραγματικότητα των μισθών, οι αυξήσεις που επιβλήθηκαν στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια ακόμα και της οικονομικής θέσης ξεπερνούν σε σχέση με πέρσι το 30%. Ενδεικτικά από Πειραιά: Ακριβώς 33,50 ευρώ ήταν το εισιτήριο της οικονομικής θέσης για Πάρο και φέτος έφτασε τα 44 ευρώ. Αύξηση 31,34%! Για Νάξο πέρσι το εισιτήριο (πάντα της οικονομικής θέσης) ήταν 36,50 ευρώ και τώρα κοστίζει 46 ευρώ. Αύξηση 26%. Για Μύκονο το εισιτήριο έφτασε φέτος τα 40 ευρώ από 34,50 ευρώ που ήταν πέρσι. Αύξηση 15,9%.
Από το 2001, οπότε και άρχισε η σταδιακή «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και πάλι ενδεικτικά, τα στοιχεία δείχνουν τα εξής: Από Πειραιά για Ικαρία το εισιτήριο, πάντα της οικονομικής θέσης, ήταν 8,50 ευρώ, τώρα έφτασε τα 45,50 ευρώ, δηλαδή αύξηση (2001 - 2010) 435%! Για Σάμο από 10,27 ευρώ, τώρα είναι 50 ευρώ, ποσοστό αύξησης 411%! Για Νάξο ήταν 8,50 ευρώ, τώρα είναι 38 ευρώ. Ποσοστό αύξησης 441%!
Οι τιμές στα εισιτήρια, οι οποίες είναι μέρος της άγριας πολιτικής που καταληστεύει το εργατικό εισόδημα για την κερδοφορία του κεφαλαίου, στερούν από τις λαϊκές οικογένειες το δικαίωμα στην ξεκούραση. Είναι χαρακτηριστικά αυτά που ανέφεραν επιβάτες χτες καθώς επιβιβάζονταν στο πλοίο «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΙΘΑΚΗ» για Σύρο, Τήνο, Μύκονο. «Οι διακοπές φέτος θα είναι ολιγοήμερες. Δε φτάνουν τα λεφτά», ήταν η φράση που κυριαρχούσε. Ενώ ορισμένοι ένιωθαν και τυχεροί που κατάφεραν και φέτος να πάνε έστω και λίγες μέρες διακοπές.
Η ανακοίνωση της ΚΟΠ που κρατούσαν στο χέρι ανέγραφε:
«Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι κοινωνικό αγαθό, όχι εμπόρευμα. Με ισχυρό ΚΚΕ, με την οργάνωση της λαϊκής πάλης, μπορούμε να διεκδικήσουμε: