Σάββατο 24 Ιούλη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΟΛΟΗΜΕΡΗ ΕΞΟΡΜΗΣΗ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ
Χιλιάδες επιβάτες άκουσαν το αγωνιστικό κάλεσμα του ΚΚΕ

Από το πρωί μέχρι τα μεσάνυχτα οι δυνάμεις της Κομματικής Οργάνωσης Πειραιά ενημέρωναν το λαό για το δικαίωμα στην ανάπαυση και την ανάγκη να ταξιδεύουν με σύγχρονα και ασφαλή πλοία με φτηνά εισιτήρια

Από τη χτεσινή εξόρμηση στον Πειραιά
Από τη χτεσινή εξόρμηση στον Πειραιά
Μπροστά στους καταπέλτες των ακτοπλοϊκών πλοίων, σε κάθε πύλη και σημείο του λιμανιού του Πειραιά, από την Ακτή Μιαούλη μέχρι την Ακτή Βασιλειάδη στη Δραπετσώνα, οι δυνάμεις της Κομματικής Οργάνωσης Πειραιά (ΚΟΠ) του ΚΚΕ, από τα ξημερώματα, που είχαν καθοριστεί τα πρώτα από τα συνολικά 33 προγραμματισμένα δρομολόγια, της χτεσινής μέρας, μέχρι τα μεσάνυχτα, έδιναν με αποφασιστικότητα τη μάχη της ενημέρωσης του επιβατικού κοινού.

Μοιράζοντας την ανακοίνωση της ΚΟΠ στους χιλιάδες επιβάτες, φώτιζαν την αιτία για τη δραματική εικόνα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Εδειχναν ότι η καπιταλιστική εκμετάλλευση των πλοίων, η αντιλαϊκή πολιτική που ανάγει σε «ιερό και όσιο» τα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου, είναι ο λόγος που οι εργαζόμενοι, οι λαϊκές οικογένειες αναγκάζονται να δίνουν κοντά ένα μισθό για ένα ταξίδι «πήγαινε - έλα» με τα ακτοπλοϊκά πλοία. Να ταλαιπωρούνται με καράβια υποσυντήρητα - όπως μαρτυρούν οι απανωτές βλάβες - υπερήλικα και ταξίδια «οδύσσειες», ενώ το χειμώνα ψάχνουν καράβι με το κιάλι.

Οι χιλιάδες κόσμου που πέρασαν από το λιμάνι «άκουσαν» το αγωνιστικό κάλεσμα του ΚΚΕ, την πολιτική του πρόταση, αυτή του άλλου δρόμου ανάπτυξης, που έχει τη δύναμη να επιβάλει ο λαός με την οργανωμένη πάλη του. Ανάπτυξη που έχει κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, με κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό - λαϊκό έλεγχο, κοινωνικοποιώντας τα βασικά και συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής, για να γίνουν τα καράβια εργαλεία για τη λαϊκή ευημερία.

Κοντά 30% οι αυξήσεις των εισιτηρίων σε ένα χρόνο

Από το 2001 που το ΠΑΣΟΚ εναρμόνισε, με τη σύμφωνη γνώμη της ΝΔ και του ΣΥΝ, τον κανονισμό 3577/92 (άρση του καμποτάζ) της Ευρωπαϊκής Ενωσης με την ελληνική νομοθεσία και άρχισε η σταδιακή «απελευθέρωση» των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών, η κατάσταση που διαμορφώνεται στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες αγγίζει τα όρια του εφιάλτη. Και μόνο οι τιμές στα εισιτήρια είναι αδιάψευστος μάρτυρας.

Στις αρχές του Ιούλη, λίγες μέρες δηλαδή πριν υπογραφτεί η κατάπτυστη συμφωνία ΓΣΕΕ - ΣΕΒ για τη δραστική μείωση στην πραγματικότητα των μισθών, οι αυξήσεις που επιβλήθηκαν στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια ακόμα και της οικονομικής θέσης ξεπερνούν σε σχέση με πέρσι το 30%. Ενδεικτικά από Πειραιά: Ακριβώς 33,50 ευρώ ήταν το εισιτήριο της οικονομικής θέσης για Πάρο και φέτος έφτασε τα 44 ευρώ. Αύξηση 31,34%! Για Νάξο πέρσι το εισιτήριο (πάντα της οικονομικής θέσης) ήταν 36,50 ευρώ και τώρα κοστίζει 46 ευρώ. Αύξηση 26%. Για Μύκονο το εισιτήριο έφτασε φέτος τα 40 ευρώ από 34,50 ευρώ που ήταν πέρσι. Αύξηση 15,9%.

Από το 2001, οπότε και άρχισε η σταδιακή «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και πάλι ενδεικτικά, τα στοιχεία δείχνουν τα εξής: Από Πειραιά για Ικαρία το εισιτήριο, πάντα της οικονομικής θέσης, ήταν 8,50 ευρώ, τώρα έφτασε τα 45,50 ευρώ, δηλαδή αύξηση (2001 - 2010) 435%! Για Σάμο από 10,27 ευρώ, τώρα είναι 50 ευρώ, ποσοστό αύξησης 411%! Για Νάξο ήταν 8,50 ευρώ, τώρα είναι 38 ευρώ. Ποσοστό αύξησης 441%!

Οι τιμές στα εισιτήρια, οι οποίες είναι μέρος της άγριας πολιτικής που καταληστεύει το εργατικό εισόδημα για την κερδοφορία του κεφαλαίου, στερούν από τις λαϊκές οικογένειες το δικαίωμα στην ξεκούραση. Είναι χαρακτηριστικά αυτά που ανέφεραν επιβάτες χτες καθώς επιβιβάζονταν στο πλοίο «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΙΘΑΚΗ» για Σύρο, Τήνο, Μύκονο. «Οι διακοπές φέτος θα είναι ολιγοήμερες. Δε φτάνουν τα λεφτά», ήταν η φράση που κυριαρχούσε. Ενώ ορισμένοι ένιωθαν και τυχεροί που κατάφεραν και φέτος να πάνε έστω και λίγες μέρες διακοπές.

Η ανακοίνωση της ΚΟΠ που κρατούσαν στο χέρι ανέγραφε:

«Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι κοινωνικό αγαθό, όχι εμπόρευμα. Με ισχυρό ΚΚΕ, με την οργάνωση της λαϊκής πάλης, μπορούμε να διεκδικήσουμε:

  • Διακοπές και αναψυχή για όλους τους εργαζόμενους. Δωρεάν διακοπές για όλα τα παιδιά των εργαζομένων, για τους συνταξιούχους και φτωχούς αγρότες.
  • Ασφαλή σύγχρονα πλοία. Η χώρα μας έχει όλες τις δυνατότητες να κατασκευάσει πλοία που να εξυπηρετούν τις συγκοινωνιακές ανάγκες.
  • Δραστική μείωση της τιμής των εισιτηρίων των επιβατών και των ναύλων των οχημάτων.
  • Καθημερινή απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους για όλη τη διάρκεια του χρόνου.
  • Ναυτεργάτες με μισθούς και συντάξεις, εργασιακά και κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες τους».

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ