Τετάρτη 13 Δεκέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Παράταση της αμαρτωλής σύμβασης με ΟΑΣΘ

Δίμηνη παράταση της αμαρτωλής σύμβασης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), ανακοίνωσε ο γγ του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών Γ. Μανιάτης, με δεδομένο ότι η νέα - εξίσου αμαρτωλή - σύμβαση 9ετούς διάρκειας που συμφωνήθηκε με τον ΟΑΣΘ, αναμένεται να ψηφιστεί στη Βουλή μέχρι το τέλος του επόμενου Φλεβάρη.

Στη συνάντηση, που είχε το βράδυ της Δευτέρας ο Γ. Μανιάτης με το ΔΣ της ΤΕΔΚ Θεσσαλονίκης, με μόνο θέμα την ενημέρωση για το σχετικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί μέσα στη βδομάδα στη Βουλή, επιβεβαίωσε τους φόβους φορέων της Αυτοδιοίκησης αλλά και εργαζομένων πως θα υπάρξει και νέα υποβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, αλλά και ένταση της επίθεσης στα κατοχυρωμένα δικαιώματα των εργαζομένων στον κλάδο.

«Το νομοσχέδιο υπό τις παρούσες συνθήκες είναι άριστο», ανέφερε ο Γ. Μανιάτης. Ομως καταργείται η παρακράτηση του 10% από την τιμή του εισιτηρίου που προβλεπόταν να αποδίδεται στους δήμους για τη συντήρηση του οδικού δικτύου πάνω στο οποίο κινούνται τα λεωφορεία. Θα αυξηθεί η τιμή του εισιτηρίου κατά 50% με στόχο να προσεγγίσει το εισιτήριο της Αθήνας, δηλαδή από 100 δρχ. που είναι σήμερα να φτάσει τις 150 δρχ. Και αυτό προβλέπεται χωρίς - όπως ανακοινώθηκε - να έχει καθοριστεί το ποσοστό της επιδότησης που θα δίνεται από το κράτος. Το επιχείρημα του Γ. Μανιάτη ήταν πως Αθήνα και Θεσσαλονίκη έχουν τα φθηνότερα εισιτήρια, αφού στις 32 πόλεις στη χώρα που έχουν αστικές συγκοινωνίες, ο μέσος όρος της τιμής του εισιτηρίου είναι 250 δραχμές.

Στο νέο νομοσχέδιο προβλέπεται η συγκρότηση Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, ενός οργάνου πλήρως ελεγχόμενου από την κυβέρνηση (μέσω των διορισμένων εκπροσώπων που θα αποτελούν την πλειοψηφία) με ευθύνη το σχεδιασμό, τον προγραμματισμό, την παρακολούθηση της καθημερινής εξέλιξης των κυκλοφοριακών προβλημάτων της πόλης. Σ' αυτό θα εκπροσωπούνται το Δημόσιο (με εκπροσώπους των υπουργείων Μεταφορών, Οικονομικών, Μακεδονίας - Θράκης), το Πανεπιστήμιο, η Αστυνομία, η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, η ΤΕΔΚ, ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης και το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης.

Αυτό το όργανο θα λειτουργήσει μέσα σε 6 μήνες από την ψήφιση του νομοσχεδίου και μέσα σε 6 άλλους μήνες πρέπει να καταθέσει μελέτες και να αποφασίσει την επέκταση των γραμμών του ΟΑΣΘ σε περιοχές του νομού που δεν εξυπηρετούνται σήμερα, αλλά και την τιμή του εισιτηρίου που θα ισχύσει στις συγκεκριμένες περιοχές.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ