Τρίτη 10 Αυγούστου 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Σειρά τώρα έχει ο ΟΣΕ

Ακολουθούν οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας

Ετοιμο είναι το νομοσχέδιο για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας, με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών να αναμένει απλώς τον «κατάλληλο» χρόνο για την επίσημη ανακοίνωσή του, έχοντας ωστόσο εξαπολύσει όλο αυτό το διάστημα μία τεράστια επιχείρηση επικοινωνιακής προπαγάνδας, περί «χρεών», «διαφθοράς», «υψηλού μισθολογικού κόστους» και «πλεονάζοντος προσωπικού». Σε δεύτερη φάση, αλλά άμεσα, αναμένονται και οι αποφάσεις για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, που και αυτές εντάσσονται στο γενικότερο κυβερνητικό σχέδιο για τη «συγχώνευση» των ΔΕΚΟ και «αξιοποίηση» της ακίνητης περιουσίας τους, με στόχο την κάλυψη του στόχου, που εκφράζεται και στο μνημόνιο, για την εξοικονόμηση περίπου 800 εκατ. ευρώ από τις παραπάνω ενέργειες, μέχρι και το Σεπτέμβρη του 2011.

Το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ προβλέπει την ιδιωτικοποίηση - «εμπλοκή ιδιωτών» την ονομάζει η κυβέρνηση - του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την περαιτέρω κατάργηση των λεγόμενων «ζημιογόνων» δρομολογίων, αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, συμβάσεις μακροχρόνιας παραχώρησης σε ιδιώτες για σταθμούς του Οργανισμού σε Θριάσιο και Θεσσαλονίκη, μείωση του μισθολογικού κόστους. Οπως έχει τονιστεί κατ' επανάληψη τις τελευταίες μέρες, το πρόγραμμα «εξυγίανσης» προβλέπει την παραμονή στον ΟΣΕ περίπου 4.000 εργαζομένων από το σύνολο των 6.500 που εργάζονται σήμερα. Οι υπόλοιποι 2.500 υπάλληλοι χαρακτηρίζονται «πλεονάζον προσωπικό», με την κυβέρνηση να επιλέγει τη λύση της εξώθησης σε συνταξιοδότηση περίπου 1.500 από αυτούς μέχρι το 2012 το αργότερο, ενώ για τους υπόλοιπους 800 - 1.000 εργαζόμενους προβλέπονται μετατάξεις σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες, «ανοιχτό», δε, παραμένει και το ενδεχόμενο της απόλυσης. Βέβαια, επειδή πολύς λόγος έχει γίνει τελευταία για τις «μάχες» και τις «κόκκινες γραμμές» των κυβερνητικών στελεχών απέναντι στους εκπροσώπους της τρόικας, είναι πολύ πιθανό να επιλεγεί στο τέλος το σενάριο που αναφέρει ότι δε θα απολυθεί κανένας εργαζόμενος στον ΟΣΕ, ωστόσο θα παραμείνουν με νέα, πολύ χαμηλότερα από τα σημερινά, μισθολόγια. Για να μπορεί στη συνέχεια η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών να δηλώνει ότι «στάθηκε όρθια» απέναντι στις πιέσεις...

«Εξυγίανση» και στις αστικές συγκοινωνίες

Ευθεία απειλή για τα μισθολογικά και ευρύτερα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, αλλά και το κόστος των εισιτηρίων και την ποιότητα των μεταφορών για τους κατοίκους της πρωτεύουσας, συνιστούν τα κυβερνητικά σχέδια περί δημιουργίας «Μητροπολιτικού Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών». Η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών έχει προαναγγείλει τη συγχώνευση της ΕΘΕΛ (λεωφορεία) με τον ΗΛΠΑΠ (τρόλεϊ) σε μία νέα εταιρεία, και του τραμ, του μετρό και του ΗΣΑΠ (ηλεκτρικό σιδηρόδρομο) σε μία δεύτερη. Ταυτόχρονα, το σχετικό νομοσχέδιο προβλέπει την «αξιολόγηση και τον έλεγχο» του συγκοινωνιακού έργου των παραπάνω εταιρειών, προαναγγέλλοντας τη διαμόρφωση καθεστώτος «γαλέρας» για τους εργαζόμενους σε αυτές, με ανάλογες συνέπειες στα εργασιακά αλλά και τα συνδικαλιστικά τους δικαιώματα. Επίσης, η «νέα πολιτική επιδοτήσεων» και ο «εξορθολογισμός του λειτουργικού τους κόστους», που ετοιμάζεται να εφαρμόσει η κυβέρνηση, θα επιφέρουν απανωτές αυξήσεις στα ήδη ακριβά εισιτήρια, ενώ σχεδόν βέβαιη πρέπει να θεωρείται η παραχώρηση σε ιδιώτες διαφόρων λειτουργικών έργων των νέων εταιρειών, όπως η έκδοση και ο έλεγχος των εισιτηρίων.

  • Στο μεταξύ, πολύωρη ταλαιπωρία περίμενε χτες τους επιβάτες του ΗΣΑΠ, καθώς, λόγω «τεχνικής βλάβης» που διήρκεσε από τις 11 το πρωί μέχρι τις 3 μ.μ., δε λειτούργησε ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος από την Κηφισιά μέχρι τα Ανω Πατήσια και από το Μοναστηράκι μέχρι το Φάληρο. Η «βλάβη» ήρθε να προστεθεί στα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει τους τελευταίους μήνες το επιβατικό κοινό, λόγω των έργων που εκτελούνται στο δίκτυο. Υπενθυμίζουμε ότι μέχρι το τέλος του έτους θα παραμείνει κλειστό το τμήμα Αττική - Μοναστηράκι, ενώ δεν πραγματοποιούν στάση στους σταθμούς στον Περισσό και στα Πευκάκια οι διερχόμενοι συρμοί προς Πειραιά.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ