Πανάκριβα διόδια άρχισαν να πληρώνουν από τα ξημερώματα της Τρίτης οι οδηγοί και στην Εγνατία οδό, παρότι την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου, που στοίχισε 6,5 δισ. ευρώ, την χρυσοπλήρωσε ο ελληνικός λαός, ενώ αυξημένα χαράτσια από 15% έως 22% πληρώνουν από τα μεσάνυχτα της ίδιας μέρας στην εθνική οδό Κορίνθου - Τρίπολης.
Ο πρώτος σταθμός κατά μήκος της Εγνατίας που άρχισε να λειτουργεί, για την είσπραξη διοδίων, είναι αυτός που βρίσκεται στον Πολύμυλο Κοζάνης, ενώ το χαράτσι ανέρχεται σε: 2,80 ευρώ για τα ΙΧ και τα ελαφρά οχήματα, 2 ευρώ για τα δίκυκλα και τρίκυκλα, 7 ευρώ για τα φορτηγά και τα λεωφορεία με 2 ή 3 άξονες και 10 ευρώ για τα φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες.
Σημειώνεται ότι μέχρι το τέλος του χρόνου προβλέπεται να λειτουργήσει άλλος ένας σταθμός στο ύψος των Μαλγάρων, με τις ίδιες τιμές. Στο επόμενο διάστημα, το αργότερο σε ένα χρόνο, θα ετοιμαστεί η υποδομή για την εγκατάσταση και λειτουργία διοδίων στον υπόλοιπο άξονα της Εγνατίας. Η «Εγνατία Οδός ΑΕ» προετοιμάζεται να προχωρήσει σε διεθνή διαγωνισμό για την εγκατάσταση του συστήματος είσπραξης.
Επισημαίνεται ότι από την άνοιξη του 2008 τα χαράτσια των διοδίων σε όλους τους εθνικούς δρόμους έχουν αυξηθεί 5 φορές - και αυτή είναι η 6η - ενώ για ορισμένες κατηγορίες οχημάτων η τιμή τους υπερτετραπλασιάστηκε!
Μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να αρχίσουν να λειτουργούν και νέοι σταθμοί διοδίων, αυτός κοντά στην Αγία Τριάδα στο Μαλιακό και αυτός κοντά στην Ασέα στο τμήμα Τρίπολη - Καλαμάτα.
Μόνη λύση για το λαό ο αγώνας για την κατάργηση όλων των διοδίων. Την ελεύθερη κυκλοφορία όλων των οδηγών στους αυτοκινητόδρομους, χωρίς να πληρώνουν χαράτσια. Δημόσιες, σύγχρονες, δωρεάν συγκοινωνίες. Δημόσια έργα, λαϊκή περιουσία.
Eurokinissi |