Η πλοιοκτήτρια - «διαχειρίστρια» εταιρία του σαπιοκάραβου ρίχνει ευθύνες στον άσχημο καιρό και στον πλοίαρχο
Με τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του «Ελληνικού Νηογνώμονα» βούλιαξε και το «ΔΥΣΤΟΣ» μαζί με 20 ανθρώπους και το «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» με 81 θύματα. Ομως, οι ευθύνες του ΠΑΣΟΚ δεν απορρέουν μόνο από το γεγονός ότι εξακολουθεί να κάνει «πλάτες» στον «Ελληνικό Νηογνώμονα», αλλά και από τη διατήρηση αυτού του σκανδαλώδους θεσμικού πλαισίου που έχει «οικοδομηθεί» με Βασιλικά και Νομοθετικά Διατάγματα για να καλύπτει την εγκληματική εφοπλιστική ασυδοσία.
Είναι ενδεικτικό ότι οι αδελφοί Ηλιόπουλοι, στους οποίους ανήκε το «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» οι οποίοι κάθονται στο «σκαμνί» του Α` Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Πειραιά, μαζί με τους επικεφαλής του «Νηογνώμονα» Δ. Μελισσηνό και Τ. Λυσιμάχου, δε δικάζονται ως πλοιοκτήτες, αλλά χρησιμοποιώντας αυτό το θεσμικό πλαίσιο και επειδή το πλοίο έφερε σημαία Κύπρου, εμφανίζονται ως ...διαχειριστές εταιρίας με έδρα την Κύπρο! Μάλιστα, κανείς από τους μάρτυρες υπεράσπισης των κατηγορουμένων, αλλά και οι ίδιοι οι Ηλιόπουλοι ...γνωρίζει τους πλοιοκτήτες! Αυτό ισχυρίστηκε χτες και ο κ. Σαψής, υπεύθυνος του τεχνικού τμήματος της ...διαχειρίστριας εταιρίας κατά τη διάρκεια της κατάθεσής του. Ο τεχνικός ισχυρίστηκε με τη σειρά του ότι «το πλοίο ήταν αξιόπλοο», έκανε λόγο για λάθος επιλογές του πλοιάρχου και για ...κακοκαιρία!
Ωστόσο, οι δικηγόροι των οικογενειών Γ. Τρανταλίδης και Χ. Βρούσης παρουσίασαν στο δικαστήριο κατάθεση ενός από τους επιθεωρητές του «Γαλλικού Νηογνώμονα», στην οποία αναφέρει ότι ο κ. Σαψής του είχε πει για το πλοίο ότι «δεν αξίζει τον κόπο για χαλύβδινες επισκευές»! Σημειώνεται ότι το πλοίο έπαιρνε πιστοποιητικά αξιοπλοΐας από το «Γαλλικό Νηογνώμονα», ο οποίος το Μάη του 1994 σταμάτησε να του τα εκδίδει, επειδή θεωρούσε το πλοίο επικίνδυνο. Τότε ήρθε ο «Ελληνικός Νηογνώμονας»...