Παρασκευή 22 Οχτώβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Δίνει σε λειτουργία βαγόνια χωρίς πόρτες!

Επιτρέπουν τη μετακίνηση ανθρώπων με επικίνδυνα βαγόνια, ζητώντας «κατάλληλη διάταξη» για να μπαίνουν εναλλάξ οι ελαττωματικές επιβατάμαξες...

Το ΠΑΜΕ έχει προειδοποιήσει για τις επικίνδυνες συνέπειες της «απελευθέρωσης» των σιδηροδρόμων
Το ΠΑΜΕ έχει προειδοποιήσει για τις επικίνδυνες συνέπειες της «απελευθέρωσης» των σιδηροδρόμων
Την άκρως επικίνδυνη πορεία, για την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων στις αμαξοστοιχίες, που χαράσσει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για τους σιδηροδρόμους και γενικά τις μεταφορές, σηματοδοτεί εσωτερικό έγγραφο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφορικά με την αντιμετώπιση «τεχνικών προβλημάτων» που παρατηρούνται στις επιβατάμαξες (Ε/Α). Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το έγγραφο που δόθηκε χτες στη δημοσιότητα από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, στο εξής Ε/Α (σ.σ. επιβατάμαξες) στις οποίες δε λειτουργούν τουαλέτες, κλιματισμός, ακόμη και οι πόρτες θα μπαίνουν κανονικά στους συρμούς, αφού προηγουμένως θα έχει γίνει «κατάλληλη διάταξη». Οπου «κατάλληλη διάταξη» εννοείται ο τρόπος που πρέπει να βρεθεί για να σουλουπωθεί η εικόνα της εγκατάλειψης και να μην ξεσηκωθεί ο κόσμος.

Είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικό γύρω από τις τεράστιες ελλείψεις του ΟΣΕ σε βαγόνια και ανταλλακτικά, αφού, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, η παραπάνω επικίνδυνη επιλογή γίνεται λόγω «...έλλειψης ικανού αριθμού Ε/Α για την ικανοποίηση των αναγκών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ...». Σύμφωνα με το έγγραφο, Ε/Α με χαλασμένη πόρτα θα τοποθετείται ενδιάμεσα από άλλα βαγόνια των οποίων οι πόρτες λειτουργούν, είναι αποδεκτή η σύνθεση βαγονιών σε ένα συρμό στα οποία λειτουργεί το 50% των τουαλετών, ενώ αν δεν λειτουργεί ο κλιματισμός, τότε το προσωπικό της αμαξοστοιχίας θα μεριμνά ώστε να είναι ανοικτά τα παράθυρα...

Μπορεί λοιπόν τα χρέη του ΟΣΕ να εκτινάχθηκαν στα 10,7 δισ. τα προηγούμενα χρόνια, αλλά σήμερα δεν έχει επαρκή αριθμό βαγονιών για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του επιβατικού κοινού, με αποτέλεσμα να επιλέγονται άκρως επικίνδυνες και απαράδεκτες, για την ασφάλεια επιβατών και προσωπικού, «πατέντες» για την εκτέλεση των δρομολογίων του. Μέχρι πρόσφατα, Ε/Α που παρουσίαζαν τέτοιου είδους προβλήματα έβγαιναν εκτός λειτουργίας, όμως πλέον, επειδή η έλλειψη σε ανταλλακτικά και βαγόνια έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο, με αποτέλεσμα να μην μπορούν ούτε στοιχειωδώς να εκτελούνται δρομολόγια, η διοίκηση της εταιρείας προχωρά στις παραπάνω επικίνδυνες επιλογές.

Οπως ανέφεραν στον «Ρ» εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, το παραπάνω έγγραφο σκιαγραφεί και τους νέους κανονισμούς ασφαλείας που θα τεθούν σύντομα σε ισχύ, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου την ευθύνη για οτιδήποτε συμβεί στους επιβάτες ή το προσωπικό μιας αμαξοστοιχίας, στα βαγόνια της οποίας λειτουργούσαν οι μισές θύρες.

Υποβαθμίζεται η ασφαλής συντήρηση

Την ανησυχία τους για τις συνέπειες που θα έχει η κυρίαρχη πολιτική για την ασφάλεια επιβατών κι εργαζομένων στο Σιδηρόδρομο, είχαν εκφράσει σε πρόσφατη περιοδεία του ΚΚΕ και οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο του ΟΣΕ στον Πειραιά, στις εγκαταστάσεις του οποίου απασχολούνται σήμερα μόλις 236 εργαζόμενοι από τους περίπου 600 πριν από μερικά χρόνια. Οπως οι ίδιοι καταγγέλλουν, προσλήψεις έχουν να γίνουν από το 1989. Σαν συνέπεια, η συντριπτική πλειοψηφία των τεχνιτών μετράει από 25 έως 35 χρόνια υπηρεσία και πολλοί από αυτούς ετοιμάζονται να συνταξιοδοτηθούν άμεσα.

«Από τα τέλη του 2010 και τις αρχές του 2011, το έργο της επισκευής, συντήρησης και μετασκευής θα αντιμετωπίσει σοβαρά προβλήματα, αφού θα μεγαλώσουν οι ελλείψεις σε προσωπικό», σημείωναν οι εργαζόμενοι στον «Ρ» και επισημαίνουν ότι σήμερα η δουλειά βγαίνει χάρη στη δική τους υπερπροσπάθεια, αφού λόγω περικοπών έχουν μειωθεί οι υπερωρίες και το προσωπικό δεν επαρκεί.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ