Σάββατο 30 Οχτώβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
«Πρώτα εξοντωτική δουλειά και μετά εγκατάλειψη»!

Ανοιχτή επιστολή ναυτεργάτη που δούλευε στο «ΚΟΡΣΙΚΑ ΕΞΠΡΕΣ ΙΙΙ» του εφοπλιστή Σπανού

Η ασύδοτη δράση που έχει εξασφαλίσει στους ακτοπλόους εφοπλιστές η πολιτική ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΕΕ, με αποτέλεσμα αυτοί όποτε θέλουν να δένουν καράβια αφήνοντας νησιά στο έλεος, να επιβάλλουν άγρια εκμετάλλευση σε ναυτεργάτες και ναυτιλιακούς υπαλλήλους των εταιρειών τους, φτάνοντας να τους εγκαταλείπουν από πάνω και απλήρωτους (χώρια το φορολογικό παράδεισο στους οποίους έχει εξασφαλίσει αυτή η πολιτική) περικλείεται στην «ανοιχτή επιστολή» του ναυτεργάτη Γιώργου Πατσιμά, Β' μηχανικού. Ο ναυτεργάτης ήταν ναυτολογημένος στο ταχύπλοο πλοίο «ΚΟΡΣΙΚΑ ΕΞΠΡΕΣ ΙΙΙ» με σημαία Ιταλίας που διαχειριζόταν ο εφοπλιστής Σπανός, του οποίου η εταιρεία είχε την ονομασία ΚΑΛΛΙΣΤΗ. Τα δύο πλοία που είχε, ήταν δρομολογημένα στη γραμμή Ικαρίας - Σάμου.

Ο Σπανός, υπενθυμίζεται ότι, με ένα τετρασέλιδο κείμενο και λειτουργώντας για λογαριασμό συνολικά των ακτοπλόων εφοπλιστών, παρεμβαίνει ανοιχτά υπέρ του κοινού ψηφοδελτίου που «κατεβάζουν» ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ και ΛΑ.Ο.Σ., στην Ικαρία, δείχνοντας έτσι με ποιανού τα συμφέροντα είναι αυτός ο συνδυασμός, ενώ είχε το θράσος να «πιάσει στο στόμα του» το ΚΚΕ, τους τρεις δημάρχους που υποστηρίζει στο νησί της Ικαρίας και τη «Λαϊκή Συσπείρωση», ότι τάχα αυτοί ευθύνονται που σταμάτησαν τα πλοία του τα δρομολόγιά τους! Ενώ έφτασε να αναφέρει για τα πληρώματα των πλοίων του, ότι όχι μόνο ήταν καλοπληρωμένα(!), όταν είναι πασίγνωστο ότι τους έτρωγε δεδουλευμένα, αλλά ότι και οι ναυτικοί των πλοίων του «λόγω των εύκολων δρομολογίων απολάμβαναν τα μπάνια τους στη Σάμο επί 10 ώρες την ημέρα ή χόρευαν Ικαριώτικο στα πανηγύρια ενώ το πλοίο τους ήταν στο Βαθύ»!

Ο ναυτεργάτης δίνοντας στον εφοπλιστή την κατάλληλη απάντηση αποκαλύπτει ότι:

«Η εταιρία ΚΑΛΛΙΣΤΗ ΦΕΡΙΣ, δεν υφίσταται με αποτέλεσμα να μην μπορώ να βρω βεβαίωση αποδοχών. Παράκληση όποιος γνωρίζει την έδρα της επιχειρηματικής δραστηριότητας του κ. Σπανού ας με βοηθήσει να μπορέσω τουλάχιστον να πάρω την βεβαίωση»! Οσο για τους ...χορούς και τα μπάνια σημειώνει: «Πώς να έχεις κουράγιο να χορέψεις όταν έχεις εργαστεί 16 ώρες στο μηχανοστάσιο, διότι δεν είχε διπλά πληρώματα όπως ορίζει ο νόμος αλλά μονά, βγάζαμε ακόμα και τα ΕΞΠΡΕΣ δρομολόγια εμπρός - πίσω χωρίς ΕΞΤΡΑ π.χ.

Ξεκίνημα από τη νύχτα πετρέλευση προετοιμασία πλοίου να είναι έτοιμο το πρωί, δρομολόγιο επιστροφή πετρέλευση ξανά πάλι κλπ.

Οσο για τους χορούς και τα πανηγύρια όταν φτάνεις στις 2 το πρωί στο Βαθύ και είσαι στην εργασία από τις 4 το πρωί της προηγούμενης άντε να χορέψεις...»

Ο Σπανός είναι επίσης γνωστό ότι είχε εγκαταλείψει το πλοίο «ΕΞΠΡΕΣ ΚΟΡΣΙΚΑ ΙΙΙ» και το πλήρωμά του από τον Μάρτη ως τον Ιούνη του 2009 στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Για το τι τράβηξε εκεί το πλήρωμα ο Γ. Πατσιμάς καταγγέλλει: «Μας είχαν εγκαταλείψει απλήρωτους. Δεν πλήρωνε το ξενοδοχείο που μέναμε», «δεν είχαμε χρήματα να πληρώσουμε ούτε το φαγητό μας»! Δεν είχαν «ούτε σταγόνα πετρέλαιο για να λειτουργήσει έστω η 1 ηλεκτρομηχανή για ασφάλεια. Η βάρδια του καταπέλτη που έμενε στο βράδυ στο πλοίο, για θέρμανση χρησιμοποιούσε μπουκάλες προπανίου». «Μας λυπούνταν όλοι στην Αλεξανδρούπολη και δεν είχαμε το Πάσχα ούτε ένα αυγό να τσουγκρίσουμε». Αναφέρει ακόμα πως το πλήρωμα κατάφερε να κρατήσει το πλοίο στην Αλεξανδρούπολη όταν ο Σπανός και οι Ιταλοί ιδιοκτήτες του πλοίου, προσπάθησαν να το φυγαδεύσουν! Αξίζει να σημειωθεί - όπως αναφέρει η επιστολή - ότι ο εφοπλιστής Σπανός είναι και επίτιμος πρόξενος της Κολομβίας...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ