Τετάρτη 24 Νοέμβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Κλιμακώνουν με νέα 48ωρη απεργία

Οι όροι εργασίας στον κλάδο ξεμπροστιάζουν όσους συκοφαντούν τους ναυτεργάτες υπηρετώντας τους εφοπλιστές

Τα πλοία μένουν δεμένα γιατί οι ναυτεργάτες παλεύουν για ανθρώπινα μεροκάματα και ασφαλείς μεταφορές
Τα πλοία μένουν δεμένα γιατί οι ναυτεργάτες παλεύουν για ανθρώπινα μεροκάματα και ασφαλείς μεταφορές
Με νέα 48ωρη απεργία κλιμακώνουν τον αγώνα τους οι ναυτεργάτες που παλεύουν για σταθερή εργασία με πλήρη δικαιώματα, για αξιοπρεπή μεροκάματα. Την απόφαση για νέα απεργία πήρε χτες η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ, κάτω από τις αγωνιστικές διαθέσεις των ναυτεργατών και την αποφασιστική παρέμβαση των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ. Η συνέχιση της κινητοποίησης αφορά όλα τα λιμάνια της χώρας και τις κατηγορίες, ακτοπλοϊκά επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία, τα μεσογειακά φορτηγά, δεξαμενόπλοια και τα ακτοπλοϊκά φορτηγά (RO/RO) κάτω των 500 κοχ (κόροι ολικής χωρητικότητας).

Την ίδια στιγμή, οι εφοπλιστές επιδιώκουν να ανακόψουν τη δυναμική του αγώνα των ναυτεργατών ακριβώς επειδή δεν παλεύουν μόνο για ικανοποιητικούς όρους εργασίας, αλλά και για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που θα είναι οργανωμένες και θα λειτουργούν με άξονα τις λαϊκές ανάγκες.

Γι' αυτό (και) τα αστικά ΜΜΕ πέρασαν σε νέο κύκλο συκοφάντησης των ναυτεργατικών αγώνων.

Χαρακτηριστικά είναι τα στοιχεία με τα οποία εμφανίζονται υψηλοί οι μισθοί των ναυτεργατών. Η αλήθεια είναι η εξής:

  • Αυτή τη στιγμή ο κατώτερος μισθός στην ακτοπλοΐα είναι 900 ευρώ (κατηγορία ναύτη) καθαρά.
  • Το μπάρκο τους διαρκεί συνήθως 6 ως 8 μήνες, ενώ όταν ξεμπαρκάρουν μπορεί να κάνουν ακόμα και χρόνο να ξαναδούν μισθό.

Επιπλέον, οι ναυτεργάτες τόσο στα ακτοπλοϊκά όσο και σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, με τις απανωτές μειώσεις των οργανικών συνθέσεων, είναι στο πόδι πάνω από 16 ώρες, βρίσκονται μέσα στο καράβι 24 ώρες το 24ωρο, στερούνται οικογένεια, παιδιά. Φτύνουν αίμα για να έχουν τα πλοία εν κινήσει, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων είναι υπερήλικα και υποσυντήρητα. Είναι κλάδος όπου αφθονούν τα εργατικά «ατυχήματα», τα οποία ωστόσο αποκρύβονται από τα στατιστικά στοιχεία των φονικών στους χώρους δουλειάς.

Αυτή την κατάσταση, που βάζει σε κίνδυνο όχι μόνο όσους δουλεύουν, αλλά και όσους ταξιδεύουν στα πλοία, είναι λογικό οι εφοπλιστές να την αποκρύπτουν. Για τον εργαζόμενο λαό όμως αποτελεί μόνο αιτία αγώνα. Και είναι σίγουρο πως όσο δυναμώνει αυτός ο αγώνας, τόσο θα μεγαλώνει και η επίθεση (και προπαγανδιστικά) των εφοπλιστών αφού απειλούνται τα συμφέροντά τους. Γιατί μπορεί οι ναυτεργάτες να μετρούν βάσανα, αλλά οι εφοπλιστές μετρούν κέρδη: Μόνο την τελευταία 7ετία έχουν τσεπώσει από επιδοτήσεις 500 εκατ. ευρώ «ζεστό χρήμα» για τις «άγονες γραμμές». Τώρα η κυβέρνηση ετοιμάζεται να τους προσφέρει άλλα 100. Επιπλέον, σήμερα, εν μέσω κρίσης, κολυμπούν στα κέρδη όπως αποδεικνύουν τα κοντά 800 πλοία που ναυπηγούν αυτή την περίοδο σε ξένα ναυπηγεία. Μόλις το περασμένο Σάββατο παρέλαβε από τα ναυπηγεία της Ν. Κορέας η «Αττικα» του Βγενόπουλου το νεότευκτο επιβατηγό «ΝΗΣΟΣ ΔΗΛΟΣ». Ενώ σύμφωνα με δημοσιεύματα του ναυτιλιακού Τύπου, οι Ελληνες εφοπλιστές από τις αρχές του χρόνου έχουν επενδύσει 6 δισ. δολάρια για την αγορά νέων πλοίων!

Από τα χαράματα στους καταπέλτες

Την ανάγκη αγωνιστικής κλιμάκωσης ανέδειξε και η χτεσινή απεργία, η οποία σημείωσε καθολική επιτυχία, καθώς δεν κίνησε προπέλα από κανένα λιμάνι της χώρας. Από χτες στις 6 το πρωί οι ναυτεργάτες βρίσκονταν αποφασιστικά στους καταπέλτες, περιφρουρώντας την απεργία τους. Στο πλευρό τους σε όλα τα λιμάνια, όπως και στον Πειραιά, από τα ξημερώματα ήταν συμπαραταγμένοι εργαζόμενοι της στεριάς, δυνάμεις του ΠΑΜΕ.

Στο μεταξύ και χτες το πρωί, ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας, Γ. Διαμαντίδης, έκανε νέα ανοιχτή παρέμβαση για να υπερασπίσει τα συμφέροντα των εφοπλιστών. Σε γραπτή του δήλωση αναφέρει ότι το υπουργείο «ανέλαβε όπως είναι γνωστό όλες εκείνες τις πρωτοβουλίες ώστε να μην υπάρχει καμία δικαιολογία για απεργίες ή εκβιαστικές λογικές στις δύσκολες αυτές εποχές. Και αυτή τη στιγμή πρέπει να πρυτανεύσει η λογική και η εργασιακή ειρήνη. Το υπουργείο σε κάθε περίπτωση θα προασπίσει το δημόσιο συμφέρον και τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες»!

«Εμπρακτη απάντηση έδωσαν οι ναυτεργάτες με την καθολική συμμετοχή τους στην 24ωρη πανελλαδική απεργία» στις προκλήσεις εφοπλιστών και κυβέρνησης, «κλιμακώνουμε την απεργία με νέα 48ωρη», αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, τονίζοντας για την επιθετικότητα των εφοπλιστών και των πολιτικών τους εκπροσώπων ότι «δε διστάζουν να δηλώνουν ότι πρέπει να καταργήσουμε τις ΣΣΕ, να εξισώσουμε το δικαίωμα της απεργίας και τα συνδικαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών, των εργαζομένων, με το δικαίωμα της ανταπεργίας (Lock out), όπως δήλωσε και ο Γ. Διαμαντίδης. Να καταργήσουν ντε φάκτο το δεκάμηνο στελέχωσης και δρομολόγησης των πλοίων. Να πετάξουν στην ανεργία 4.500 ναυτεργάτες δημιουργώντας εγκατάλειψη και ερήμωση των νησιών μας, εκχωρώντας τα σαν "ώριμο φρούτο" σε διεθνή συνεκμετάλλευση στα μονοπώλια».

«Οι ναυτεργάτες, η εργατική τάξη, οι εργαζόμενοι, το ταξικό εργατικό κίνημα, οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ - συνεχίζουν τα σωματεία - αγωνίζονται για ακτοπλοΐα που θα υπηρετεί το λαό και όχι το κεφάλαιο το πολυεθνικό. Η λύση των προβλημάτων βρίσκεται στους ταξικούς, αντιμονοπωλιακούς, αντιιμπεριαλιστικούς αγώνες».

Στο πλευρό των απεργών βρέθηκε χτες ο Γ. Μαρίνος, μέλος του ΠΓ της ΚΕ και βουλευτής του ΚΚΕ και ο Γ. Τούσσας, μέλος της ΚΕ και βουλευτής του Κόμματος.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Στους καταπέλτες από σήμερα με 48ωρη απεργία και προοπτική κλιμάκωσης (2021-11-10 00:00:00.0)
Ετοιμάζονται για ακόμα πιο σκληρές αναμετρήσεις (2012-04-12 00:00:00.0)
Αρχισαν επίσχεση εργασίας (2009-05-09 00:00:00.0)
Απάντηση στην εφοπλιστική επιθετικότητα (2007-03-28 00:00:00.0)
Πέτυχαν την επέκταση της Σύμβασης (2006-05-31 00:00:00.0)
Επέβαλαν την παράταση της απεργίας (2006-02-18 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ