Πέμπτη 9 Δεκέμβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
«Τεχνολογικά Λύκεια» για πιο γρήγορη εκμετάλλευση

Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε, χτες, προσχέδιο για την τεχνική επαγγελματική δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Από μάθημα σε εργαστήριο ΕΠΑΛ
Από μάθημα σε εργαστήριο ΕΠΑΛ
Στροφή στη «νέα» τεχνική επαγγελματική δευτεροβάθμια εκπαίδευση ...προτείνει στους μαθητές το υπουργείο Παιδείας, καταθέτοντας προτάσεις για «Τεχνολογικά Λύκεια», στα οποία θα «κατασκευάζονται» οι στρατιές των πιο ευέλικτων και μισομορφωμένων εργαζομένων, που θα μπαίνουν στην παραγωγή από πολύ νωρίς. Χτες, σε ημερίδα του υπουργείου Παιδείας, η Α. Διαμαντοπούλου αναφέρθηκε στους «στόχους για την αναβάθμιση, τη βελτίωση της ελκυστικότητας και της αποτελεσματικότητας της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, καθώς και για τη σύνδεσή της με την αγορά εργασίας». Η κυβέρνηση, στην ουσία, υλοποιεί τις κατευθύνσεις της ΕΕ και τις απαιτήσεις του κεφαλαίου για αύξηση των μαθητών στη δευτεροβάθμια τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση.

Σύμφωνα με τις προτάσεις του υπουργείου Παιδείας, τα υποβαθμισμένα ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ - όπου συγκεντρώνονται παιδιά από λαϊκές οικογένειες, βιώνοντας από νωρίς την απαξίωση και το ταξικό «ξεκαθάρισμα» - θα ενσωματωθούν στα «Τεχνολογικά Λύκεια», τριετούς διάρκειας. Η «αναβάθμιση» έχει στόχο τη σύνδεση με τις επιχειρήσεις, μέσω της μαθητείας και της ολοκληρωτικής εισβολής τους στην τεχνική εκπαίδευση. Χαρακτηριστικό είναι, άλλωστε, ότι οι «ειδικότητες του Τεχνολογικού Λυκείου θα προσδιορίζονται με βάση τις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας και των τοπικών και των περιφερειακών κοινωνιών και σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους». Οι «κοινωνικοί εταίροι» (οι επιχειρήσεις με τη «βοήθεια» των συμβιβασμένων συνδικαλιστικών ηγεσιών και τη «σφραγίδα» της περιφέρειας) θα καθορίζουν τις ειδικότητες που χρειάζεται η «αγορά». Ακόμα και αυτές οι «ειδικότητες» πρέπει να είναι ...ελαστικές, αφού, όπως ειπώθηκε από ομιλητές της χτεσινής ημερίδας, ο μαθητής των τεχνολογικών λυκείων πρέπει να μπορεί να αλλάζει «ειδικότητα» αν χρειαστεί. Είναι η γνωστή κατεύθυνση της ΕΕ, που θέλει μια μεγάλη μάζα εργαζομένων να αλλάζει έξι κι επτά δουλειές.

Το «παραμύθι» της κοινωνικής και επαγγελματικής κινητικότητας

Οι ισχυρισμοί για «δυνατότητα επαγγελματικής ανέλιξης των αποφοίτων, μέσω των δυνατοτήτων που παρέχει η Διά Βίου Μάθηση και οι σπουδές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση»(!), μόνο ως πρόκληση μπορούν να ακουστούν στ' αυτιά των μαθητών των ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ. Η Διά Βίου Μάθηση δεν είναι τίποτα άλλο απ' τη συνέχιση της ψευτοκατάρτισης, για μια ζωή σύμφωνα με τις ευκαιριακές απαιτήσεις των εργοδοτών, ενώ οι «υποσχέσεις» για δυνατότητα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση είναι το γνωστό παραμύθι της «ευκαιρίας» και της «ελπίδας» στην κοινωνική και επαγγελματική κινητικότητα. Στη χτεσινή ημερίδα, άλλωστε, έγινε αναλυτική αναφορά στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (κλίμακα κατάταξης των εργαζομένων σύμφωνα με οποιαδήποτε γνώση πιστοποιείται, από πτυχία μέχρι ημερίδες και ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς). Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων δεν πρόκειται να βοηθήσει σε τίποτα τους εργαζόμενους. Θεσμοθετείται για να γίνει ένα εργαλείο επιλογής εργαζομένων από τους εργοδότες. Το εργαλείο αυτό θα είναι πανευρωπαϊκό, αφού το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων θα συμβαδίζει με το αντίστοιχο ευρωπαϊκό.

Στην ίδια κατεύθυνση της συλλογής «πτυχίων» είναι και τα «τμήματα Μεταδευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τα οποία θα είναι ενταγμένα στο λειτουργικό πλαίσιο του Τεχνολογικού Λυκείου και θα έχουν διάρκεια ενός σχολικού έτους». Το «πτυχίο» «ανώτερου επαγγελματικού επιπέδου από αυτό του Τεχνολογικού Λυκείου», θα είναι ένα ανάμεσα στα πολλά «χαρτιά» κατάρτισης, που θα καλείται να μαζεύει ο μαθητής.

Τα επαγγελματικά «δικαιώματα» και η «πλύση εγκεφάλου»

Τέλος, όσον αφορά στην τεχνική εκπαίδευση, το υπουργείο υποστήριξε ότι τα «επαγγελματικά δικαιώματα» των αποφοίτων της τεχνικής εκπαίδευσης «κατοχυρώνονται»! Τα επαγγελματικά δικαιώματα έχουν καταργηθεί, στην ουσία, εδώ και χρόνια μέσα από τη διαρκή επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα συνολικά για όλες τις ειδικότητες και μέσα από τη διαδικασία αποσύνδεσης πτυχίων - επαγγελμάτων. Ειδικά, μάλιστα, στην τεχνική εκπαίδευση τέτοιες θεσμικές ρυθμίσεις θα ενταχθούν στις πολλές πιστοποιήσεις πτυχίων και βεβαιώσεων (ή μήπως θα τους προσλάβουν στο δημόσιο;...).

Να σημειωθεί ότι πριν ο μαθητής «επιλέξει» αν θα πάει σε Γενικό ή Τεχνολογικό Λύκειο θα έχει υποστεί ολόκληρη «πλύση εγκεφάλου» για την «ελκυστική» τεχνική εκπαίδευση. Το υπουργείο Παιδείας - στοχεύοντας προφανώς σε παιδιά από λαϊκά στρώματα - επανασχεδιάζει τις διαδικασίες του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού, ενώ προχωρά και σε «υποστηρικτικά» μέτρα στο δημοτικό και στο γυμνάσιο με «ενίσχυση» του ρόλου του μαθήματος της τεχνολογίας στα γυμνάσια.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ