Προσκόμματα για να μην πληρώνουν τα συμβόλαια ασφαλειών ζωής που λήγουν ανακαλύπτουν οι ασφαλιστικές εταιρείες, σε μια προσπάθεια να καθυστερήσουν όσο γίνεται περισσότερο την εκταμίευση των σχετικών ποσών που δικαιούνται οι πελάτες τους. Αυτό προκύπτει από ανακοίνωση του Συνήγορου του Καταναλωτή, στον οποίο έχουν κατατεθεί καταγγελίες ασφαλισμένων για καθυστερήσεις στην καταβολή του ασφαλίσματος που δικαιούνται.
Ο Συνήγορος απευθύνει σύσταση προς τις ασφαλιστικές εταιρείες, αφενός να ενημερώνουν εγκαίρως, με σαφήνεια και ευκρίνεια τους δικαιούχους ασφαλίσματος ως προς τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την έγκαιρη καταβολή του ποσού, αφετέρου να καταβάλουν άμεσα και στη συμβατικά καθορισμένη ημερομηνία εκπλήρωσης της παροχής το ποσό προκύπτει κατά τη λήξη του συμβολαίου. Σε περίπτωση καθυστέρησης καταβολής του οφειλόμενου ασφαλίσματος κατά τη συμφωνημένη ημερομηνία λήξης της σύμβασης από υπαιτιότητα της ίδιας της εταιρείας, σημειώνεται, οφείλουν να καταβάλουν επιπλέον τους τόκους υπερημερίας.
Καλεί, ακόμη, τους ασφαλισμένους πελάτες των εταιρειών να διεκδικούν οι ίδιοι τους τόκους υπερημερίας και οποιασδήποτε άλλης ζημίας περιουσιακής ή ηθικής. Επιπλέον, καλεί την Τράπεζα της Ελλάδας να προχωρήσει στις «ενδεδειγμένες κατά την κρίσης της ενέργειες στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της» και την Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών να... παρέμβει σχετικά στα μέλη της.