Ανοίγει ο δρόμος για να εισπράττουν οι εταιρείες πολλαπλάσιο το αντίτιμο των διοδίων από όσους αρνούνται να το πληρώσουν
Στην ποινικοποίηση των λαϊκών αντιδράσεων για το χαράτσι των διοδίων και το μπαράζ των αυξήσεων που τα δύο τελευταία μόλις χρόνια ξεπερνούν ακόμη και το 400% για ορισμένες κατηγορίες οχημάτων, αλλά και στο συνεχή πολλαπλασιασμό των σταθμών είσπραξης, σκοπεύουν να προχωρήσουν οι ιδιωτικοί όμιλοι σε συνεργασία με την κυβέρνηση.
Η κλιμακούμενη επίθεση προκύπτει σαν αποτέλεσμα της πολιτικής των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, που παραχωρεί σε επιχειρηματικούς ομίλους το εθνικό οδικό δίκτυο, το οποίο έχει κατασκευαστεί με λεφτά του λαού. Στόχος είναι να ενισχυθεί η κερδοφορία του κεφαλαίου, που αποκτά δικαίωμα εκμετάλλευσης για δεκαετίες, με την προϋπόθεση οι επιχειρηματικοί όμιλοι να συμμετέχουν στο κόστος κατασκευής με ποσοστό κάτω του 10%!
Η όλη υπόθεση εξελίσσεται σε δύο μέτωπα:
Την ίδια στιγμή, οι ιδιωτικοί όμιλοι, έχοντας ως «όπλο» τις προβλέψεις των «συμβάσεων παραχώρησης» και επικαλούμενοι καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, τις αρχαιολογικές ανασκαφές, τις μετατοπίσεις των δικτύων κοινής ωφέλειας, αλλά και διάφορες δικαστικές εμπλοκές που θέτουν ζητήματα αλλαγής χαράξεων σε τμήματα των αυτοκινητοδρόμων, όπως αυτή του Καϊάφα στην Ηλεία, στα Βραχνέικα της Πάτρας, στην Κλόκοβα της Αιτωλοακαρνανίας κ.ά., διεκδικούν ποινικές ρήτρες συνολικού ύψους 500 εκατ. ευρώ. Σε περίπτωση που τις κερδίσουν, θα τις πληρώσει και αυτές ο λαός.
«Το κράτος λαμβάνει μόνο το ΦΠΑ από την καταβολή των διοδίων» δήλωσε χτες σε ραδιοφωνική του συνέντευξη ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, ενώ παραδέχτηκε ότι υπάρχουν καθυστερήσεις στην υλοποίηση των έργων και αδυναμία από την πλευρά των κατασκευαστών. Στο μεταξύ, αυξήσεις στην τιμή των διοδίων που θα ισχύουν από τα μεσάνυχτα της Κυριακής, ανακοίνωσε χτες και ο όμιλος «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου».