Σάββατο 8 Γενάρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ» ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΩΝ
Ετοιμάζουν αλλαγές προς όφελος μεγαλοκατασκευαστών και τραπεζών

Μεγαλοκατασκευαστές και τράπεζες πέρα από τις αλλεπάλληλες αυξήσεις στα χαράτσια των διοδίων και τον πολλαπλασιασμό των σταθμών είσπραξης, αλλά και την ποινικοποίηση όσων αντιδρούν στη φορομπηχτική αυτή πολιτική και δεν πληρώνουν, πιέζουν πλέον προς την κατεύθυνση της αλλαγής προς το χειρότερο των ήδη αποικιοκρατικών «συμβάσεων παραχώρησης», προκειμένου να ενισχύσουν την κερδοφορία τους. Κι όλα αυτά, όταν ήδη, ο ένας μετά τον άλλον, οι ιδιωτικοί όμιλοι ανακοίνωσαν αυξήσεις στην τιμή των χαρατσιών μέσα στο Γενάρη 3,5% με 10% και ετοιμάζονται μέσα στο 2011, με βάση τις προβλέψεις των «συμβάσεων παραχώρησης» να προχωρήσουν σε νέες γενναίες αυξήσεις της τάξης του 30% με 40%!

Ειδικότερα:

Οι τράπεζες πιέζοντας προς την κατεύθυνση αλλαγής των συμβάσεων σταμάτησαν ήδη να χορηγούν τα δάνεια που έχουν συνάψει με τους ιδιωτικούς ομίλους, με διάφορα προσχήματα, όπως την καθυστέρηση που υπάρχει στα χρονοδιαγράμματα εκτέλεσης των έργων. Η πραγματική αιτία είναι ότι οι τράπεζες επιδιώκουν και τη χρονική παράταση των συμβάσεων, αλλά και την αύξηση των επιτοκίων, καθώς τα δάνεια συνάφθηκαν πριν το 2007 με ευνοϊκότερους όρους από τους σημερινούς, θέλοντας προφανώς να αυξήσουν την κερδοφορία τους.

Προς την κατεύθυνση αυτή, της αλλαγής των συμβάσεων, πιέζουν πλέον και οι μεγαλοκατασκευαστές, απειλώντας με σταμάτημα των έργων, επιδιώκοντας να τρενάρουν τις συμβάσεις από τα 30 στα 35 χρόνια εκμετάλλευσης των αυτοκινητοδρόμων, αλλά και για να εξασφαλίσουν και νομοθετικά διάφορα τεράστια ποσά ως αποζημίωση, φορτώνοντας στο δημόσιο όλες τις καθυστερήσεις, για τις απαλλοτριώσεις, τις μετατοπίσεις δικτύων κοινής ωφέλειας, αρχαιολογικές ανασκαφές, αλλαγές χαράξεων κ.λπ. Υπολογίζεται ότι για όλα αυτά διεκδικούν ποινικές ρήτρες συνολικού ύψους 500 εκατ. ευρώ, που σε περίπτωση που τις κερδίσουν θα τις πληρώσει και αυτές ο ελληνικός λαός. Και βέβαια με το μέρος τους έχουν και τη δικαστική διαιτησία. Είναι χαρακτηριστικό ότι η διαιτησία επιδίκασε πρόσφατα αποζημίωση ύψους 67 εκατ. ευρώ σε βάρος του δημοσίου και υπέρ των μεγαλοεργολάβων για την υποθαλάσσια της Θεσσαλονίκης, ένα έργο που ούτε καν ξεκίνησε να κατασκευάζεται!

Η κυβέρνηση, όπως προκύπτει και από δηλώσεις του υφυπουργού υποδομών Γ. Μαγκριώτη, αλλά και από χτεσινή ανακοίνωση του ίδιου υπουργείου, αφήνει ανοιχτό το ζήτημα της αναδιαπραγμάτευσης των συμβάσεων, ενώ δηλώνει ότι σύντομα θα φέρει το θέμα στη Βουλή. Σύμφωνα με πληροφορίες, προκειμένου να «χρυσώσει το χάπι» για όλες αυτές τις εξελίξεις, και προ πάντων για την επιμήκυνση των συμβάσεων, θα ζητήσει να γίνουν μικρότερες αυξήσεις στα διόδια, περιορίζοντας όμως όχι τα κέρδη των μεγαλοεργολάβων, αλλά το ποσοστό που προβλέπεται να εισπράττει το ίδιο το Δημόσιο επί των εισπράξεων από το 2014 έως το 2037...

Επίσης, προς την κατεύθυνση διευκόλυνσης των μεγαλοεργολάβων και τραπεζιτών ετοιμάζει: Νομοθετική ρύθμιση για να εισπράττονται τα πρόστιμα όσων αρνούνται να πληρώσουν διόδια (το 20πλάσιο της τιμής). Την επίσπευση της μετατροπής των διοδίων σε ηλεκτρονικά, ώστε να μην μπορεί κανείς να αποφύγει την πληρωμή τους.

Στο μεταξύ, ο όμιλος «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», που εκμεταλλεύεται το τμήμα Ράχες Φθιώτιδας - Κλειδί Ημαθίας, ανακοίνωσε αυξήσεις στα διόδια που θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από τα μεσάνυχτα της Κυριακής. Στα ΙΧ και τα φορτηγά οι αυξήσεις κυμαίνονται από 3,5% έως 8,50%, ενώ για τα δίκυκλα και τρίκυκλα φτάνουν μέχρι και 33%!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ