Τετάρτη 19 Γενάρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Σύσκεψη με γόνιμη κουβέντα

Σημαντική η ανταλλαγή πείρας με συνδικαλιστές από Αγγλία και Πορτογαλία

Στιγμιότυπο από τη χτεσινή συζήτηση
Στιγμιότυπο από τη χτεσινή συζήτηση
Πολύτιμη εμπειρία για τις εξελίξεις στις μεταφορές στην Ελλάδα, την Πορτογαλία και τη Μεγάλη Βρετανία ανταλλάχθηκε στη χτεσινή σύσκεψη που οργάνωσε η Γραμματεία Σιδηροδρομικών του ΠΑΜΕ με τη συμμετοχή του Alex Gordon, πρόεδρου του RMT Συνδικάτου Μεταφορών Μ. Βρετανίας και του Jose Manuel Rodrigues de Oliveira, από το συνδικάτο Σιδηροδρόμων της CGTP - In Πορτογαλίας και προέδρου της TUI - Transport (Διεθνούς Συνδικαλιστικής Ομοσπονδίας Μεταφορών).

Αρχικά ο Ζ. Βελής, σιδηροδρομικός, αναφέρθηκε στην εξέλιξη του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα, η οποία «ήταν παράλληλη με την εξέλιξη του ελληνικού κράτους και την πορεία εξέλιξης του καπιταλισμού». Την εισήγηση έκανε ο Π. Παναγούλιας, σιδηροδρομικός, μιλώντας για το νόμο που ψήφισε πρόσφατα η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, τις βάρβαρες συνέπειές του που ήδη βιώνουν οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα. Ανέδειξε τις ευθύνες της συνδικαλιστικής πλειοψηφίας που στηρίζει αυτή την πολιτική και τόνισε την ανάγκη αγωνιστικής αντίδρασης των εργαζομένων με το πλαίσιο του ΠΑΜΕ. Είναι ρεαλιστικό, είπε, να υπάρξει ένας τέτοιος σιδηρόδρομος που θα έχει αποκλειστικό κριτήριο την ικανοποίηση των εργατικών και λαϊκών αναγκών, στο πλαίσιο της ανάπτυξης υπέρ του λαού, της λαϊκής οικονομίας.

Ο Αλεξ Γκόρντον αναφέρθηκε στην οπισθοχώρηση του εργατικού κινήματος στη χώρα του - από το 1985 και μετά - και στην κυριαρχία των συνδικαλιστικών δυνάμεων της συναίνεσης. Μιλώντας για το χτύπημα των κατακτήσεων δεκαετιών είπε χαρακτηριστικά ότι «σήμερα πρέπει να αγωνιστούμε για όλα όσα είχαν αγωνιστεί οι παππούδες μας και οι πατεράδες μας». Σημείωσε ότι το σωματείο - είναι ένα από τα μεγαλύτερα - ακολουθεί αγωνιστική τακτική και αυτό έχει οδηγήσει από το 2003 και μετά στην αύξηση των μελών τους έως και 35%. Υπογράμμισε πως αποτελεί μονόδρομο η ανατροπή του συστήματος από την οργανωμένη εργατική τάξη και τόνισε την ανάγκη αναδόμησης του εργατικού κινήματος. Ακόμα πρότεινε την ανάπτυξη κοινών αγώνων των εργαζομένων στις μεταφορές.

Ο Χ. Ολιβέιρα αναφέρθηκε στην παρόμοια τακτική που ακολουθούν οι κυβερνήσεις των κρατών - μελών της ΕΕ για να εφαρμόσουν την πολιτική ιδιωτικοποίησης και απελευθέρωσης. Μειώνουν τις επενδύσεις, απαξιώνουν τους σιδηρόδρομους, διασπούν τους τομείς του (στην Πορτογαλία διασπάστηκε σε 14 επιχειρήσεις).

Ακολούθησαν ερωτήσεις για την πορεία υλοποίησης της πολιτικής ιδιωτικοποιήσεων. Ο Αλεξ Γκόρντον είπε ότι στη Βρετανία από το 1988 και μετά έχουν ιδιωτικοποιηθεί μια σειρά τομείς (βιομηχανία ατσαλιού, ορυχεία, μεταφορές) και τώρα σχεδιάζουν την ιδιωτικοποίηση της Υγείας, που σήμερα είναι πλήρως δωρεάν. Απέναντι σε αυτή την πολιτική, είπε, «υπάρχει ένας συνεχής αγώνας που δεν πρόκειται να σταματήσει μέχρι να νικήσουμε». Ο Ολιβέιρα σημείωσε πως στην Πορτογαλία έχει ξεκινήσει μια έντονη επίθεση προς ό,τι είναι δημόσιο από το 1976.

Στο τέλος της εκδήλωσης το λόγο πήρε ο Γ. Πέρρος, από την Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ, τονίζοντας πως «από τις παρεμβάσεις προέκυψαν κοινά ζητήματα. Η επίθεση των κυβερνήσεων που εξυπηρετούν τα κέρδη των μονοπωλίων και την ΕΕ είναι ίδια σε όλο τον κόσμο. Οι συνθήκες αυτές επιβάλλουν την οργάνωση και το συντονισμό των ταξικών συνδικάτων». Ακόμα υπογράμμισε ότι οι δημόσιες και σύγχρονες συγκοινωνίες είναι ένας στόχος που μπορεί να ικανοποιήσει μόνο η εργατική τάξη και οι σύμμαχοί της.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ