Σάββατο 5 Φλεβάρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΠΑΝΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ «ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ»
Θα ικανοποιεί το κεφάλαιο και θα χαρατσώνει το λαό

Η κυβέρνηση φέρνει και τροπολογία, που θα επισύρει και ποινικές κυρώσεις σε όσους δεν πληρώνουν εισιτήρια και διόδια

Σε όφελος των μεγαλοκατασκευαστών και των τραπεζών αναμένεται να είναι οι οποιεσδήποτε αλλαγές συζητιέται να γίνουν στις ληστρικές «συμβάσεις παραχώρησης» των αυτοκινητοδρόμων. Είναι χαρακτηριστικό ότι, όπως δήλωσε προχτές ο υπουργός Υποδομών Δ. Ρέππας, η αρχική κυβερνητική πρωτοβουλία για ανασχεδιασμό των συμβάσεων «κόλλησε» στην κρίση και στα υψηλά επίπεδα των ελληνικών spread, που καθιστούσαν «ασύμφορο για το Δημόσιο να τιτλοποιήσει μελλοντικά έσοδα με αυτό το ύψος των επιτοκίων».

Οι διαπραγματεύσεις, επομένως, ξεκίνησαν πλέον με πρωτοβουλία των τραπεζών και των μεγαλοκατασκευαστών. Οι πρώτες άσκησαν πίεση σταματώντας τη δανειοδότηση των κατασκευαστικών ομίλων και οι δεύτεροι ανακοινώνοντας αθρόες απολύσεις και απειλώντας με σταμάτημα των έργων, παρότι την ίδια στιγμή επέβαλαν αυξήσεις στα χαράτσια των διοδίων.

Μέσα από τις διαπραγματεύσεις αυτές, οι τράπεζες επιδιώκουν κυρίως την αύξηση των επιτοκίων, καθώς τα δάνεια συνάφθηκαν πριν το 2008 με ευνοϊκότερους όρους από τους σημερινούς, θέλοντας προφανώς να αυξήσουν την κερδοφορία τους.

Από την πλευρά τους, οι μεγαλοκατασκευαστές επιδιώκουν κυρίως να τρενάρουν τις συμβάσεις από τα 30 στα 35 χρόνια εκμετάλλευσης των αυτοκινητοδρόμων, αλλά και για να εξασφαλίσουν διάφορα τεράστια ποσά ως αποζημίωση, φορτώνοντας στο Δημόσιο όλες τις καθυστερήσεις, για τις απαλλοτριώσεις, τις μετατοπίσεις δικτύων κοινής ωφέλειας, αρχαιολογικές ανασκαφές, αλλαγές χαράξεων κ.λπ., που θα τις πληρώσει και αυτές ο ελληνικός λαός.

Η κυβέρνηση, προκειμένου να «χρυσώσει το χάπι» για όλες αυτές τις παραχωρήσεις, ζητά να γίνουν κάποιες μειώσεις στην τιμή των διοδίων ή και μειώσεις των ...αυξήσεων, περιορίζοντας όχι τα κέρδη των μεγαλοεργολάβων και των τραπεζών, αλλά το ποσοστό που προβλέπεται να εισπράττει το ίδιο το Δημόσιο επί των διοδίων από το 2014 έως το 2037. Οπως δήλωσε χτες ο υφυπουργός Υποδομών Γ. Μαγκριώτης, στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων έχουν τεθεί «η δραστική μείωση της τιμής των διοδίων στα τμήματα που είναι υπό κατασκευή, η γενική μείωση των διοδίων στο σύνολο της παραχώρησης του κάθε αυτοκινητοδρόμου, η καθιέρωση εκπτωτικής πολιτικής εκ μέρους των εταιρειών που διαχειρίζονται τα διόδια, αλλά και η διευκόλυνση των τοπικών κοινωνιών με εκπτώσεις και μειωμένες τιμές». Οπως, όμως, και να έχει, οι δηλώσεις αυτές αποτελούν κοροϊδία για το λαό, καθώς από το 2008 μέχρι τώρα οι αυξήσεις που έγιναν στα χαράτσια των διοδίων υπερβαίνουν ακόμη και το 400% σε ορισμένες κατηγορίες οχημάτων! Ο υφυπουργός παραδέχτηκε επίσης ότι οι ληστρικές συμβάσεις που ισχύουν τώρα και ψήφισαν το ΠΑΣΟΚ, η ΝΔ και ο ΛΑ.Ο.Σ. προβλέπουν εντός του 2011 νέες τεράστιες αυξήσεις έως και 50%!

Και ποινικές κυρώσεις!

Στο μεταξύ, την εισαγωγή τροπολογίας στο νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών όπου εκτός από την καταβολή προστίμου σε όσους «συλλαμβάνονται» χωρίς εισιτήριο θα προβλέπει και την επιβολή ποινικών κυρώσεων, ανακοίνωσε ο γγ του υπουργείου Υποδομών, Χ. Τσιόκας, μιλώντας χτες το πρωί στο ραδιόφωνο του «ΣΚΑΪ». Πρόσθεσε, παράλληλα, ότι σύμφωνα με την παραπάνω τροπολογία θα θεωρείται ποινικό αδίκημα και η «παρεμπόδιση» των επιβατών να ακυρώνουν εισιτήρια. Στην ίδια τροπολογία, σύμφωνα με πληροφορίες, θα προβλέπονται ποινικές κυρώσεις και για όσους δεν πληρώνουν διόδια...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ