Τρίτη 16 Γενάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 31
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Το χρονικό των ελικοπτέρων

Παλιότερα είχε πέσει και άλλο ελικόπτερο του ΕΚΑΒ στην Κυπαρισσία, που είχε χρησιμοποιηθεί σε... δημοσιογραφική αποστολή!

Η ιδέα για τον εξοπλισμό του ΕΚΑΒ με αεροπλάνα και ελικόπτερα υπήρχε απ' το 1981.

Το 1989 το ΕΚΑΒ προμηθεύτηκε δυο ελικόπτερα, τα οποία, σε συμφωνία με την «Ολυμπιακή Αεροπορία», θα χρησιμοποιούνταν αποκλειστικά για τη μεταφορά των ασθενών. «Δυστυχώς, τα δύο ελικόπτερα χρησιμοποιήθηκαν πολύ συχνά και για άλλους σκοπούς, άσχετους με τη μεταφορά των ασθενών και το ένα κατέπεσε κοντά στην Κυπαρισσία, εξυπηρετώντας δημοσιογραφική αποστολή» (Βλέπε ανακοίνωση του ΕΚΑΒ στις 26.1.1996).

Στις 4.5.1999 ο τότε υπουργός Υγείας Λ. Παπαδήμας υπέγραψε σύμβαση για την προμήθεια πέντε ελικοπτέρων τύπου «Αγκούστα» και δύο αεροσκαφών της «Πιάτζιο». Τα ελικόπτερα, που κόστισαν στο ελληνικό κράτος 5,8 δισ. δραχμές, θα παραδίδονταν στο ΕΚΑΒ σε διάστημα 12 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης.

Δώδεκα μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης, η παράδοση των ελικοπτέρων δεν είχε γίνει, αλλά η κυβέρνηση είχε φροντίσει για την παράδοση της πτητικής ευθύνης των ελικοπτέρων σε ιταλική εταιρία - και κόντρα στην αρχική σύμβαση.

Το ζήτημα είχε φέρει στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτησή της προς τους υπουργούς Υγείας - Πρόνοιας Αλ. Παπαδόπουλο και Μεταφορών Χρ. Βερελή στις 10-5-2000 η βουλευτής του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη. Οπως κατήγγειλε τότε η Λ. Κανέλλη, το έργο της αεροδιακομιδής ασθενών και τραυματιών, που εκτελούσε μέχρι τότε η «Ολυμπιακή Αεροπλοΐα» για λογαριασμό του ΕΚΑΒ, δόθηκε, έπειτα από δύο διαγωνισμούς - για την καθαρότητα των οποίων διατυπώθηκαν βαριές κατηγορίες - στην ιταλική εταιρία «HELITALIA SpA».

Τα δυο ελικόπτερα ξεκίνησαν τελικά τις πτήσεις τους τον Ιούλιο του 2000, ενώ τα άλλα τρία τον Οκτώβρη του ίδιου χρόνου. Ωστόσο, το ζήτημα της ασφάλειας των πτήσεων τέθηκε ξανά όταν στις 30-10-2000 κατά τη διάρκεια συζήτησης στη Βουλή Επερώτησης της ΝΔ ο Νικήτας Κακλαμάνης ανέφερε την πληροφορία ότι μερικά από τα ελικόπτερα, λόγω υπερχρήσης το καλοκαίρι, είχαν συμπληρώσει τον προβλεπόμενο χρόνο πτήσεως και ετίθετο θέμα ασφάλειας.

Τώρα βρήκαν «βαριά τα προγράμματα»

«Πολύ βαρύ», χαρακτήρισε το πρόγραμμα πτήσεων των πέντε ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ ο Γ. Αυγερινόπουλος, αντιπρόσωπος της ιταλικής εταιρίας στην Ελλάδα. «Τα ελικόπτερα δουλεύουν σε έντονο ρυθμό και μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα έχουν κάνει πτήσεις που θα έπρεπε να έχουν κάνει σε δυο χρόνια, με αποτέλεσμα να επιταχύνεται η φθορά τους» υποστήριξε και είπε ότι ο στόλος των ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ πρέπει να αντικατασταθεί πολύ γρηγορότερα από ό,τι προβλέπεται.

Ο Γ. Αυγερινόπουλος επιβεβαίωσε και το γεγονός ότι οι πόρτες των ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ είναι ανασφαλείς. Οπως είπε, μιλώντας στο «Μέγκα», η πόρτα του μοιραίου ελικοπτέρου άνοιξε κατά τη διάρκεια της πτήσης όταν... ο γιατρός διασώστης του ΕΚΑΒ ακούμπησε άθελά του το πόμολο (!). «Η "Agusta" σκόπευε αυτές τις μέρες να αλλάξει τις μπετούγιες στα πέντε ελικόπτερα...», κατέληξε.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ