Πέμπτη 21 Απρίλη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΠΑΙΔΕΙΑ
Οι ανάγκες απαιτούν πολλαπλάσια Ειδικά Σχολεία

Κινητοποίηση έγινε χτες στο υπουργείο Παιδείας ενάντια στο κλείσιμο του Ειδικού Σχολείου Κωφών που εδρεύει στους Αμπελόκηπους

Να μην κλείσει το Ειδικό Σχολείο Κωφών και Βαρήκοων Αμπελοκήπων, αλλά και κανένα Ειδικό Σχολείο απαίτησαν χτες η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων (ΣΕΑΑΝ), η Ενωση Γονέων του 7ου Διαμερίσματος, ο Ενιαίος Σύλλογος Γονέων ΑμΕΑ Αττικής και Νήσων, ο Σύλλογος Γονέων και εκπαιδευτικοί του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου, το Σωματείο Κωφών Αττικής και Νήσων, κατά τη διάρκεια παράστασης διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας, διεκδικώντας αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Ειδική Αγωγή με βάση τις κατακτήσεις της επιστήμης για όλα τα παιδιά που την έχουν ανάγκη.

Αν και οι φορείς είχαν ενημερώσει για τη σημερινή κινητοποίηση, ζητώντας συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου, τους παρέπεμψαν σε ειδικούς συμβούλους, γεγονός που προκάλεσε την αντίδρασή τους. «Προσπαθούν να κερδίσουν χρόνο, να μας κουράσουν. Είναι παλιά τακτική, αλλά και σκουριασμένη, μπορούμε να την τσακίσουμε. Για μας πέρα από τα ποσοστά του κέρδους που μας ρημάζουν τη ζωή, υπάρχει ο άνθρωπος και οι ανάγκες του», υπογράμμισε εκ μέρους της ΣΕΑΑΝ ο Χάρης Χουρδάκης.

Τη σταθερή συμπαράσταση του ΚΚΕ στους αγώνες των ΑμΕΑ εξέφρασε με τη συμμετοχή του στην κινητοποίηση ο Μπάμπης Αγγουράκης, μέλος της ΚΕ και ευρωβουλευτής του Κόμματος, που μεταξύ άλλων τόνισε: «Το θέμα του συγκεκριμένου Ειδικού Σχολείου είναι ακόμα πιο σοβαρό και ακόμη πιο προκλητική η στάση της κυβέρνησης, η οποία αισθάνεται ότι δεν μπορεί να στηρίξει το κλείσιμο του σχολείου και γι' αυτό συμπεριφέρθηκε και με αυτό τον απαράδεκτο τρόπο, να μη δεχτεί δηλαδή καν εκπρόσωπος της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου να συναντηθεί με την αντιπροσωπεία των φορέων. Πιστεύουμε ότι και στον τομέα αυτό θα αναπτυχθούν πολύ ισχυροί αγώνες ώστε οι εργαζόμενοι να αποτρέψουν το κλείσιμο του σχολείου».


Η χτεσινή απαράδεκτη στάση του υπουργείου είναι συνέχεια της προχτεσινής ανακοίνωσής του, όπου εμφάνιζε ότι το σχολείο κλείνει λόγω του μικρού αριθμού των μαθητών και ότι η ένταξη των μαθητών του στα Ειδικά Δημοτικά της Πεύκης και της Αργυρούπολης θα τους γλιτώσει από την ταλαιπωρία της μετακίνησης. «Η μεγάλη απόσταση που καταταλαιπωρεί τα παιδιά με αναπηρία σχετίζεται άμεσα με την ανυπαρξία Ειδικών Σχολείων», απαντάει με ανακοίνωσή της η ΣΕΑΑΝ.

Με βάση τα κατώτατα διεθνή στάνταρ η ΣΕΑΑΝ υπολογίζει ότι ο συνολικός μαθητικός πληθυσμός των ΑμΕΑ που χρειάζονται Ειδική Αγωγή στη χώρα μας είναι 200.000 παιδιά. Από αυτά το 10% πηγαίνει σε κάποια δομή, δημόσια ή ιδιωτική, δηλαδή περίπου 19.000 παιδιά... Ειδικά για τα κωφά παιδιά υπολογίζεται ότι είναι τουλάχιστον 2.000, από αυτά τα 1.000 είναι στην Αττική και από αυτά στην Αττική μόνο τα 170 πάνε σε κάποια δομή Ειδικής Αγωγής, πανελλαδικά περίπου 270. Πριν 25 χρόνια στην Αττική πήγαιναν περίπου 600 παιδιά.

Συντελείται μαζικό κοινωνικό έγκλημα

Οργή προκαλεί όμως και η παρεχόμενη Ειδική Αγωγή, η ανεπάρκεια των δομών, οι ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή και προσωπικό. Γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές των Ειδικών Σχολείων αποκαλύπτουν ότι: Βασική υποχρέωση των ΚΕΔΔΥ (Κέντρα Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης που υπάγονται στο υπουργείο Παιδείας) είναι οι έγκαιρες διαγνώσεις και η άμεση ενημέρωση των γονιών και παραπομπή των παιδιών με αναπηρίες στα Ειδικά Σχολεία. Οπως καταγγέλλουν όμως εκπαιδευτικοί και γονείς του αναπηρικού κινήματος, ούτε ένα παιδί δεν έχει παραπεμφθεί στα Ειδικά Σχολεία από τα ΚΕΔΔΥ, «αντίθετα τα παιδιά τα βρίσκουμε οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί στους δρόμους, στα νοσοκομεία, είτε οι γονείς μαθαίνουν από σπόντα των Ειδικών Σχολείων». Χαρακτηριστικό είναι ότι έρχονται κωφά παιδιά 9 και 10 ετών στην Πρώτη Δημοτικού, γιατί τότε έμαθαν οι γονείς για την ύπαρξη του σχολείου!

Απαιτείται μόνιμο προσωπικό, εξειδικευμένο στην Ειδική Αγωγή, απόφοιτοι των πιστοποιημένων Κέντρων Νοηματικής Γλώσσας (απαιτούνται 4 χρόνια για την επάρκεια). Το υπουργείο προσπαθεί να μπαλώσει ελλείψεις με αναπληρωτές, με εκπαιδευτικούς που έχουν παρακολουθήσει 6μηνα σεμινάρια ή ακόμη χειρότερα δε γνωρίζουν καν τη νοηματική και τη μαθαίνουν μέσα στο σχολείο. Ακόμη απαιτούνται μόνιμες ειδικότητες (λογοθεραπευτής, κοινωνικός λειτουργός, ψυχολόγος, βοηθητικό προσωπικό, γυμναστής και μουσικός). Χρειάζεται εξειδικευμένο εκπαιδευτικό υλικό, καθώς ο τρόπος διδασκαλίας για τα κωφά παιδιά πρέπει να στηρίζεται σε οπτικο-κινητικά εργαλεία, διαδραστικούς πίνακες, ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Απαιτείται εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για κάθε παιδί, καθώς οι εκπαιδευτικές ανάγκες είναι διαφορετικές (αναφέρονται περιπτώσεις κωφών παιδιών που έχουν συγχρόνως προβλήματα κινητικά, καρδιακά, πολλαπλές αναπηρίες κ.ά.). Ετσι επιβάλλεται κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει με εξατομικευμένο πρόγραμμα το πολύ σε 4 κωφά παιδιά σε καθημερινή βάση. Σήμερα γίνεται - όπου γίνεται - εξατομικευμένο πρόγραμμα στα περισσότερα παιδιά μια φορά την εβδομάδα.

Τα περισσότερα από τα παραπάνω που θα συντελούσαν στην άρτια εκπαίδευση και ανάπτυξη της προσωπικότητας των κωφών παιδιών είναι ...πολυτέλεια ακόμη και σε αυτά τα λίγα υπάρχοντα Ειδικά Σχολεία, αφού για να καλυφθούν οι ανάγκες μόνο για τα κωφά παιδιά του Νομού Αττικής χρειάζονται τουλάχιστον 20 Ειδικά Δημοτικά Σχολεία. Σήμερα υπάρχουν μόνο τρία. Η κυβέρνηση προωθεί την κατάργησή τους και την προώθηση των κωφών όπως και των υπόλοιπων ΑμΕΑ στα ήδη προβληματικά κοινά σχολεία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ