Σάββατο 20 Γενάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ενισχύεται επιλεκτικά μικρή μερίδα επιχειρηματιών

Παρέμβαση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ Στρατή Κόρακα στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, σχετικά με την έκθεση για τα  μέτρα χρηματοδοτικής συνδρομής υπέρ ΜΜΕ που δημιουργούν θέσεις εργασίας

Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Στρ. Κόρακας, παρεμβαίνοντας στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, κατά τη συζήτηση της έκθεσης σχετικά με την «πρωτοβουλία για την ανάπτυξη και απασχόληση - Μέτρα χρηματοδοτικής συνδρομής υπέρ ΜΜΕ που δημιουργούν θέσεις απασχόλησης», τόνισε τα εξής:

«Οι βουλευτές του ΚΚΕ θα καταψηφίσουμε την έκθεση Ph. R. Bushill-Matthews, διότι τα προτεινόμενα από την έκθεση συγκεκριμένα "μέτρα χρηματοδοτικής συνδρομής υπέρ των καινοτόμων ΜΜΕ που δημιουργούν θέσεις απασχόλησης" είναι ενταγμένα στη γενικότερη πολιτική των μονοπωλίων και της ΕΕ, απέναντι στις ΜΜΕ, και έχουν τρεις συνιστώσες:

  • Την επιλεκτική ενίσχυση μιας μικρής μερίδας μεσαίων και μεγάλων (για τα δεδομένα της ελληνικής οικονομίας επιχειρήσεων), με στόχο την παγίωση του δορυφορικού τους ρόλου γύρω από τα μονοπώλια και την ενίσχυση των διαδικασιών συγκέντρωσης κεφαλαίων και παραγωγής.
  • Την επιδείνωση των όρων ανταγωνισμού για τη συντριπτική πλειοψηφία των υπόλοιπων μικρών αλλά και μεσαίων επιχειρήσεων με στόχο την ενίσχυση των ίδιων διαδικασιών από άλλο δρόμο.
  • Πέρα από τα παραπάνω, σε όλα τα προγράμματα της ΕΕ για τις ΜΜΕ είναι φανερή η επιδίωξη του μονοπωλιακού κεφαλαίου να "ξεφορτώσει" στις ΜΜΕ θέσεις εργασίας που είναι υποχρεωμένο να καταργήσει με την αύξηση της εκμετάλλευσης της εργατικής τάξης, βοηθούμενο και από τις τεχνολογικές εξελίξεις.

Σημασία έχει, επίσης, μια παρατήρηση που σχετίζεται με τους αποδέκτες των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, που είναι μεμονωμένες επιχειρήσεις και όχι το σύνολο των ΜΜΕ. Βέβαια, το μεγάλο κεφάλαιο γνωρίζει πως μια πολιτική υπέρ του συνόλου των ΜΜΕ θα δημιουργούσε έναν υπολογίσιμο ανταγωνιστή τους. Ετσι, οι ενισχύσεις των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, ακόμα και αν καταλήξουν σε μικρές επιχειρήσεις, δεν έχουν σημαντική προοπτική αξιοποίησης, αφού η θέση καθεμίας από αυτές ξεχωριστά στην καπιταλιστική αγορά είναι εξαιρετικά αδύναμη.

Μια σειρά από παρατηρήσεις επί της ουσίας των συγκεκριμένων προγραμμάτων ενισχύουν τις παραπάνω γενικές παρατηρήσεις:

1. Τα όρια των επιχειρήσεων στις οποίες απευθύνονται αυτά τα μέτρα (έως 250 μισθωτοί και έως 14 δισ. δρχ. ετήσιος κύκλος εργασιών), επιτρέπουν, κατά τεκμήριο, σε μεγάλες επιχειρήσεις, για τα ελληνικά δεδομένα, να επωφελούνται. Στην Ελλάδα, πράγματι, το 91% των επιχειρήσεων απασχολούν έως 4 μισθωτούς και πραγματοποιούν κύκλο εργασιών έως 60 εκατ. δρχ. Από την άποψη αυτή έχει βάση η παρατήρηση της έκθεσης του Ευρωκοινοβουλίου ότι δεν υπάρχει μέριμνα για τις μικρές επιχειρήσεις.

2. Ο συνολικός αριθμός των ΜΜΕ, στις οποίες απευθύνονται αυτά τα μέτρα, είναι αμελητέος μπροστά στο σύνολο των ΜΜΕ της ΕΕ. Συγκεκριμένα, 7.387 σε σύνολο 15 εκατ. περίπου ΜΜΕ στην ΕΕ ή σε ποσοστό 0,05% του συνόλου, σε διάστημα δύο ετών από την εφαρμογή τους.

3. Τα συνολικά ποσά που χορηγούνται από τα ευρωπαϊκά ταμεία είναι απελπιστικά χαμηλά και δε στοιχειοθετούν την έννοια μιας πραγματικής πολιτικής υπέρ των ΜΜΕ. Συνολικά χορηγήθηκαν 273 εκατ. ευρώ (93,6 δισ. δρχ.) ή 18 ευρώ (6.170 δρχ.) ανά επιχείρηση!

4. Ακόμα χειρότερα είναι τα πράγματα στα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής: Δημιουργήθηκαν τελικά 2.238 νέες θέσεις εργασίας στην ΕΕ, με κόστος 122.000 ευρώ (42 εκατ. δρχ.) ανά θέση εργασίας.

5. Το 97% των ΜΜΕ που ωφελήθηκαν από τα μέτρα αυτά αφορά στο τρίτο σκέλος των προγραμμάτων, που έχει σχέση με την εγγύηση των χρηματοδοτήσεων, που οι ίδιες οι επιχειρήσεις επωμίστηκαν εξ ολοκλήρου.

Επομένως, είναι απορίας άξιο πώς μια πολυπλόκαμη διαδικασία με υψηλό κόστος και τόσο φτωχά αποτελέσματα παρουσιάζεται σαν επίτευγμα της πολιτικής της ΕΕ. Οσον αφορά την Ελλάδα, δεν ήταν πουθενά στα προγράμματα αυτά, επομένως δεν υπήρξε καμιά χρηματοδότηση για τη χώρα μας».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ