Σάββατο 4 Ιούνη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 45
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ICAP
Μειώνεται η ζήτηση «φρέσκου» γάλακτος

Η μείωση της κατανάλωσης του λεγόμενου φρέσκου παστεριωμένου γάλακτος με παράλληλη αύξηση των πωλήσεων για το υψηλής παστερίωσης, κάτι το οποίο συστηματικά επιδιώκουν τα μονοπώλια της γαλακτοβιομηχανίας γιατί τους αφήνει μεγαλύτερο κέρδος, καθώς και η μεγάλη συγκέντρωση αποτυπώνεται στην κλαδική έρευνα της ICAP σχετικά με τα γαλακτοκομικά προϊόντα, μέρος της οποίας δόθηκε χτες στη δημοσιότητα.

Πιο αναλυτικά, από την έρευνα διαπιστώνεται η μεγάλη συγκέντρωση στον κλάδο των γαλακτοκομικών, με απλά λόγια ότι μονοπωλείται, παρόλο που, όπως αναφέρεται, δραστηριοποιείται μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων.

Η συνολική εγχώρια κατανάλωση γάλακτος την περίοδο 1999-2009 παρουσίασε άνοδο με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 2,5%. Στο φρέσκο παστεριωμένο γάλα καταγράφεται σημαντική μείωση του ποσοστού που κατέχει ως μερίδιο στη συνολική αγορά γάλακτος, ωστόσο εξακολουθεί να έχει τη μεγαλύτερη κατανάλωση με ποσοστό 42,9% το 2009. Την ίδια στιγμή διαπιστώνεται εντυπωσιακή αύξηση του ποσοστού συμμετοχής επί της συνολικής αγοράς του γάλακτος υψηλής παστερίωσης, χωρίς να δημοσιοποιούνται ακριβέστερα στοιχεία γι' αυτό, έφτασε πάντως το 2009 να κατέχει το 27% στην αγορά. Το ισοδύναμο του συμπυκνωμένου γάλακτος διαμορφώθηκε την ίδια χρονιά σε 27,5% και γενικά η κατανάλωσή του φαίνεται να μειώνεται.

Οσον αφορά στην αγορά γιαουρτιού, το 2009 παρουσίασε πτώση σε σχέση με το 2008 κατά 4,6%. Το μεγαλύτερο μέρος της εγχώριας κατανάλωσης καλύπτεται από τα εγχώρια προϊόντα, ενώ την τελευταία διετία οι εξαγωγές γιαουρτιού παρουσίασαν αύξηση.

Οι προβλέψεις για τη διετία 2010-2011 εμφανίζουν μείωση της κατανάλωσης γαλακτοκομικών προϊόντων της τάξης του 2%-3% το χρόνο σε όγκο. Εκτιμάται, ακόμη, ότι θα συνεχιστεί η υποκατάσταση μεταξύ των διαφόρων κατηγοριών γαλακτοκομικών προϊόντων, ενώ παραπέρα θα αυξηθεί η ζήτηση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, στοιχεία που συνδέονται άμεσα και με τη μείωση των εισοδημάτων των λαϊκών νοικοκυριών που στρέφονται στα φθηνότερα προϊόντα προκειμένου να καλύψουν ακόμα και ανάγκες διατροφής.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ