Αισθητική, επιδόσεις, οδηγική συμπεριφορά και αντοχή. Αυτά είναι τα προσόντα, με τα οποία η Nissan προίκισε το Ζ, το οποίο και αποτελεί την αναγέννηση του θρυλικού Datsun 240 Z.
Το Ζ δεν ακολουθεί τις γραμμές του 240 Ζ αλλά ό,τι πιο τελευταίο στα σπορ αυτοκίνητα, που η σχεδιαστική ομάδα περιγράφει ως ένα κοκτέιλ συγκίνησης, επιδόσεων και πρακτικότητας. Από το 240 Ζ έχει μείνει η διάταξη με τον κινητήρα εμπρός και τη μετάδοση πίσω. Το αμάξωμα είναι καθαρά δύο όγκων και καθαρά διθέσιο. Η καμπίνα είναι μάλλον περιορισμένη για ένα αυτοκίνητο με μακρύ μεταξόνιο και μυώδη κορμοστασιά, και αυτό γιατί οι σχεδιαστές ήθελαν το Ζ να αναδίνει μια αίσθηση Formula 1. Η συναρμολόγηση γίνεται όπως σε ένα αεροσκάφος, δηλαδή εμπρός τμήμα, πίσω τμήμα και κεντρικό coclepit. Η οροφή είναι καμπύλη δημιουργώντας δυναμική ραχοκοκαλιά. Οι εμπρός προβολείς προέρχονται από το 300 ΖΧ. Το καπό και το πάτημα είναι επίπεδα, δίνοντας μια ενιαία εικόνα. Το πίσω κομμάτι του πατώματος ανασκευάζεται, ώστε να μη χρειάζεται εξωτερική αεροτομή.
Στο εσωτερικό συνυπάρχουν καινούρια και κλασικά στοιχεία, μέταλλο και δέρμα. Στα καθίσματα χρησιμοποιείται δικτυωτό απορροφητικό υλικό και το πάνω μισό της πλάτης αναδιπλώνεται ώστε να διευκολύνεται η πρόσβαση στο πορτ-μπαγκάζ που ανοίγει με ένα καπό που αποτελείται από δύο μέρη. Στις σύγχρονες πινελιές περιλαμβάνεται ένα σύστημα πλοήγησης με οθόνη video. Στους αεραγωγούς χρησιμοποιείται επένδυση από αλουμίνιο.