Πέμπτη 28 Ιούλη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΦΡΕΝΤΕΡΙΚ ΣΕΝΤΕΡΦΕΡ
Switch

Από την οπτική της καθαρής δράσης και του ρυθμού, της μη ρεαλιστικής διάστασης στην απεικόνιση σχεδίου και χρώματος και με καλές ερμηνείες από τον κάποτε φημισμένο ποδοσφαιριστή από την Μασσαλία Ερίκ Καντονά και την πρωτοεμφανιζόμενη στη Γαλλία Καναδή ηθοποιό Καρίν Βανάς, το θρίλερ του Φρεντερίκ Σεντερφέρ, είναι αποτελεσματικό. Το πρόβλημα εντοπίζεται στο σενάριο που, ενώ εμφανίζεται συμπαγές, σταδιακά αποκαλύπτεται αναξιόπιστο, λόγω του πλήθους από τρύπες που το ωθούν, από πολύ νωρίς, να εξοκείλει - λόγω των χοντροκομμένα μη πειστικών γραμμών του - προς την απόλυτη απιθανότητα.

Το παραπάνω έχει ως αποτέλεσμα να διαρρηγνύεται η σύμβαση «εξαπάτησης» του θεατή. Στη βάση του ελλείμματος αξιοπιστίας βρίσκεται η ψυχολογική κατασκευή που «κολλάει» και μοιραία χάνεται στους ψυχολογικούς λαβύρινθους του δολοφόνου. Τα βαρύγδουπα μυστικά από την παιδική ηλικία, σε συνδυασμό με τους εύκολους διαλόγους και την ανιαρή ίντριγκα, δεν ενδείκνυνται ως ό,τι καλύτερο για ένα σενάριο θρίλερ. Η υπερβολή σε ενέργεια και νευρικότητα - από την πρώτη ως την τελευταία στιγμή της ταινίας - δεν είναι ικανές να αντισταθμίσουν τη μη αξιοπιστία του.

Είναι τέλη Ιουλίου. Η Σοφί, νεαρή σχεδιάστρια μόδας από το Μόντρεαλ του Καναδά δεν έχει ούτε δουλειά, ούτε φίλο, ούτε και σχέδια για το καλοκαίρι. Κάποια της προτείνει έναν έξυπνο τρόπο για φτηνές διακοπές. Υπάρχει μια σελίδα στο διαδίκτυο η www.switch.com όπου μπορείς να ανταλλάξεις το σπίτι σου με το σπίτι κάποιου άλλου, σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου για μια περίοδο διακοπών. Το όνειρο της Σοφί πραγματοποιείται όταν καταφέρνει μέσα από την ανταλλαγή να βρεθεί στον ονειρεμένο της προορισμό. Στο Παρίσι, σε μια μονοκατοικία με θέα τον πύργο του Αϊφελ. Μετά την πρώτη της ειδυλλιακή μέρα που έζησε σαν μέσα σε καρτποστάλ, το όνειρο μεταβάλλεται σε εφιάλτη. Ξυπνά από επιδρομή αστυνομικών δυνάμεων στο σπίτι, όπου ανακαλύπτεται το αποκεφαλισμένο πτώμα ενός άνδρα. Η Σοφί που δεν μπορεί να αποδείξει την ταυτότητά της, δεν αργεί να συνειδητοποιήσει ότι η πραγματική ιδιοκτήτρια του σπιτιού, κάποια μυστηριώδης Μπενεντίκτ Σερτό, της έστησε μια καλοστημένη παγίδα κι εκείνη έπεσε μέσα. Στη δίνη των γεγονότων η Σοφί αποφασίζει να βρει η ίδια την άκρη.

Η σκηνοθεσία χαρακτηρίζεται από γρήγορες κινήσεις που αιφνιδιάζουν όταν δεν το περιμένεις και δυναμισμό - κυρίως στη σεκάνς της καταδίωξης στη ζώνη των μονοκατοικιών. Σκηνή άκρως πετυχημένη με το ζευγάρι των πρωταγωνιστών σε μεγάλη φόρμα. Εχουμε ήδη δει τη Σοφί να μας προετοιμάζει γι' αυτό που θα δούμε. Γυμνάζει σκληρά το σώμα της ίδια φουσκωτός, έχει σύγχρονες οικολογικές ευαισθησίες, δεν τρώει κρέας, δεν πίνει, δεν καπνίζει... Η ευέλικτη μηχανή στον ώμο αναλαμβάνει την καταγραφή, το μοντάζ κατασκευάζει ένα κλίμα μυστηρίου και καταπίεσης τόσο που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί χιτσκοκικό. Η ταινία κινείται με ρυθμούς αλ' αμερικάνα και με ύφος περισπούδαστο προσπαθεί να μετεμψυχώσει το Μπρονξ στο Μπαρμπές. Στην παγίδα του θρίλερ μας ρίχνει ο Καντονά, ως νηφάλιος, αδιάλλακτος και σωστός σε ύφος αστυνομικός επιθεωρητής. Τα πράγματα βέβαια αλλοιώνονται όσο προχωρά το σενάριο που φθάνει σε ένα φινάλε αλαλούμ, χωρίς λόγο... Ποιος μπορεί αλήθεια να εξηγήσει τι γύρευε στο σενάριο ο περιττός, ούτε καν διακοσμητικός, ρόλος αστυνομικού συμβούλου με τον εξαίρετο Ορελιάν Ρεκουάν της Comedie francaise;

Παίζουν: Καρίν Βανάς, Ερίκ Καντονά, Ορελιάν Ρεκουάν, Μεντί Νεμπού, Καρίνα Τεστά, κ.ά.

Παραγωγή: Γαλλία (2011).


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ