Σάββατο 27 Γενάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
«Πρωταγωνιστούν» τα υποκειμενικά κριτήρια

Ο προσανατολισμός σε αντιδραστικότερη κατεύθυνση είναι η βασική αλλαγή που εισάγει το υπό προώθηση Προεδρικό Διάταγμα για την επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης, το οποίο το υπουργείο Παιδείας κοινοποίησε στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, προκειμένου αυτές να καταθέσουν τις προτάσεις τους μέχρι την Τετάρτη 31 του Γενάρη.

Οπως προκύπτει από το σχέδιο, η επιλογή στελεχών εκπαίδευσης βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με την αξιολόγηση, ενώ μέσα από μία σειρά διατάξεων προβλέπεται η προώθηση με καθαρά υποκειμενικά κριτήρια στελεχών στην εκπαίδευση, ενώ τα αντικειμενικά κριτήρια μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα. Ειδικότερα, τα κριτήρια επιλογής διακρίνονται σε μοριοδοτούμενα, σε εκείνα που συνάγονται από τις αξιολογικές εκθέσεις και εκείνα που προέρχονται από τα Συμβούλια Επιλογής. Καθώς τα μοριοδοτούμενα κριτήρια μόνο σε μικρό βαθμό συμβάλλουν στο αποτέλεσμα της διαδικασίας επιλογής, ουσιαστικά αυτή θα γίνεται κυρίως μέσα από τις αξιολογικές εκθέσεις και από τα Συμβούλια Επιλογής. Παράλληλα, προβλέπεται και η ανοιχτή «πριμοδότηση» των υπηρετούντων στελεχών εκπαίδευσης με μόρια, πράγμα που δίνει στην κυβέρνηση τη δυνατότητα να επαναπροωθεί τα ήδη υπηρετούντα στελέχη της εκπαίδευσης.

Οπως προκύπτει από τις εισηγήσεις που έχουν κατά καιρούς διατυπωθεί, το υπουργείο Παιδείας μετά την προώθηση του ΠΔ για την επιλογή στελεχών, θα προχωρήσει στην εφαρμογή του με επιλογή σε πρώτη φάση των περιφερειακών διευθυντών μέχρι τον Απρίλη, των προϊσταμένων γραφείων και διευθύνσεων μέχρι τα τέλη Αυγούστου, των διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολείων μέχρι τα τέλη του 2001, ενώ η διαδικασία θα ολοκληρωθεί το 2002 με την επιλογή των σχολικών συμβούλων. Ο προγραμματισμός αυτός υπηρετεί το στόχο να ξεκινήσει η διαδικασία της αξιολόγησης στις αρχές του σχολικού έτους 2002 - 2003, ενώ στην πρώτη φάση επιλογής στελεχών δε θα συνυπολογιστεί το αποτέλεσμα αξιολόγησης, καθώς αυτή δεν έχει ακόμα νομοθετηθεί.

Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ απορρίπτει το συγκεκριμένο σχέδιο, το οποίο όπως επισημαίνει οδηγεί στην επιλογή ημετέρων και εμμένει στην πρότασή της για επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης με 100% αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια, που θα ξεκινούν από μηδενική βάση για όλους και επί θητεία επιλογή στελεχών που δε θα έχουν το ρόλο του επιτηρητή και του αξιολογητή. Οπως επισημαίνει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ, το σχέδιο ΠΔ εγείρει τα ερωτήματα τι αρμοδιότητες θα έχουν τα στελέχη της εκπαίδευσης, με τι κριτήρια και από ποιον τελικά θα επιλέγονται.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ