Σάββατο 30 Ιούλη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Για την υπεράσπιση της δουλειάς τους

Σε κρίσιμη καμπή βρίσκεται ο απεργιακός αγώνας των αυτοκινητιστών, με την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ να δηλώνει αποφασισμένη στην εφαρμογή του ν. 3919/11 περί «απελευθέρωσης» των κλειστών επαγγελμάτων και στο ταξί, τον ΛΑ.Ο.Σ. πιστό της σύμμαχο και σε αυτό το «μέτωπο», να εμφανίζεται ως ο πιο ακραιφνής υποστηρικτής της εφαρμογής του νόμου και τη ΝΔ - έπειτα από τη συνάντηση που πραγματοποίησε ο αρχηγός της με τους μεγαλοξενοδόχους - να τάσσεται χωρίς περιστροφές εναντίον των κινητοποιήσεων. Την ίδια ώρα ο μηχανισμός τρομοκράτησης των απεργών δουλεύει με τις «μηχανές στο φουλ», αφού οι εισαγγελείς κρατούν στα χέρια τους δεκάδες δικογραφίες ενάντιά τους επειδή αγωνίζονται.

Καθοριστικής σημασίας γεγονός για την έκβαση της απεργίας, θα αποδειχθεί το κατά πόσο οι χιλιάδες αυτοαπασχολούμενοι ταξιτζήδες, παραμερίζοντας τους συμβιβασμένους συνδικαλιστές, πάρουν την υπόθεση για την υπεράσπιση της θέσης εργασίας τους, στα δικά τους χέρια, μέσα από την συσπείρωσή τους στις τοπικές Επιτροπές Αγώνα. Οι «γαλαζοπράσινοι» πλειοψηφούντες, όλο το προηγούμενο διάστημα «κοίμιζαν» τον κλάδο, υποστηρίζοντας ότι η «απελευθέρωση» που προωθεί η κυβέρνηση, θα είναι «ήπιας» ή... «ευρωπαϊκής» μορφής και δε θα θίξει τα συμφέροντά τους. Ταυτόχρονα εξαπέλυαν σφοδρότατες επιθέσεις ενάντια στις συνεπείς αγωνιστικές δυνάμεις του χώρου, που από την πρώτη στιγμή - όταν η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών εφάρμοζε την «απελευθέρωση» στα φορτηγά - προειδοποιούσαν τους συναδέλφους τους για την επίθεση που θα δεχτούν κι εκείνοι, όταν η κυβέρνηση «κλείσει» το «κεφάλαιο φορτηγά» και καλούσαν σε κοινούς απεργιακούς αγώνες με τους φορτηγατζήδες.

Τα αποτελέσματα της «καλής απελευθέρωσης» στο χώρο των οδικών εμπορευματικών μεταφορών φαίνονται ήδη ένα μόλις χρόνο από την εφαρμογή της, με τους χιλιάδες αυτοαπασχολούμενους φορτηγατζήδες να βρίσκονται στο χείλος της οικονομικής καταστροφής και τα κόμιστρα να έχουν εκτοξευθεί. Τώρα, όλοι αυτοί που βρίσκονταν - και συνεχίζουν να βρίσκονται - σε κρυφές διαβουλεύσεις με την κυβέρνηση και την Ρηγίλλης, για την εφαρμογή μιας «καλής απελευθέρωσης» σαν και αυτή που εφαρμόστηκε στα φορτηγά, συνεχίζουν την αποπροσανατολιστική τους τακτική, μετατρέποντας σε προσωπική κόντρα με τον νυν υπουργό Υποδομών τον απεργιακό αγώνα του κλάδου, επιμένοντας ότι το μοντέλο «απελευθέρωσης» που είχαν συνδιαμορφώσει με τον προηγούμενο υπουργό ήταν... ευνοϊκό.

Οι δυνάμεις των τοπικών Επιτροπών Αγώνα, που συσπειρώνονται στην ΠΑΣΕΒΕ, βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των κινητοποιήσεων όλες αυτές τις μέρες, δίνοντας σκληρό κι επίπονο αγώνα για την ανατροπή της πολιτικής της «απελευθέρωσης», ανεξάρτητα από το πώς αυτή «σερβίρεται». Απευθύνονται μαζικά στους συναδέλφους τους, σε όλα τα μετερίζια του καθημερινού αγώνα, καλώντας τους να παλέψουν ώστε να καταργθεί ο νόμος της λεγόμενης απελευθέρωσης, να παραμείνει η άδεια του αυτοκινητιστή προσωπική, να μην επιτρέψουν την είσοδο εταιρειών στο επάγγελμά τους, τους καλούν εντέλει να παλέψουν για την υπεράσπιση της δουλειάς τους.

Βεβαίως στις σημερινές συνθήκες των μονοπωλίων το μεροκάματο των αυτοαπασχολούμενων στα ταξί δεν διασφαλίζεται.Το συμφέρον τους ταυτίζεται με τις λαϊκές ανάγκες για ενιαίο αποκλειστικά δημόσιο φορέα συγκοινωνιών, όπου θα εντάσσεται και το ταξί ως συμπληρωματικό μέσο. Οι μεγάλες επιχειρήσεις που θα μετατραπούν σε κοινωνική λαϊκή ιδιοκτησία και ο συνεταιρισμός των μικροϊδιοκτητών, ενταγμένος σε αυτόν τον φορέα, μπορούν να εξασφαλίσουν σίγουρη εργασία και αξιοπρεπή μισθό σε εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους. Πάλη επομένως ενάντια στα μονοπώλια και στην εξουσία τους, ως την ανατροπή τους.


Φώτης ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ