Το Φλεβάρη, σύμφωνα με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, το νομοσχέδιο «ανωτατοποίησης. Κάλεσμα στα μέλη της ΠΑΣΠ ΤΕΙ για στήριξη των αντιεκπαιδευτικών επιλογών
Οπως σημείωσε, το σχέδιο νόμου, το οποίο αναμένεται να προωθηθεί στις αρχές Φλεβάρη, δε θα θίγει την επαγγελματική υπόσταση του προσωπικού των ΤΕΙ, αλλά θα επιφέρει «τη συνολική αναβάθμιση του προσωπικού» και δίνοντας την «ευχέρεια απόκτησης υψηλών ακαδημαϊκών και επαγγελματικών προσόντων ώστε να εξελιχθούν σε ανώτερες βαθμίδες». Ανάμεσα σε άλλα, όπως προέκυψε από την ομιλία του υφυπουργού Παιδείας, δίνεται η δυνατότητα διεξαγωγής εφαρμοσμένης έρευνας στα ΤΕΙ, αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών, ενώ το πτυχίο των ΤΕΙ «θα αποτελεί τον πρώτο ακαδημαϊκό τίτλο σπουδών», σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο υφυπουργός Παιδείας. Σε ό,τι αφορά τέλος, τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων, το υπουργείο δηλώνει ότι «θα έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα που έχουν χορηγηθεί με τα ΠΔ και έχουν εκδοθεί για τους ήδη πτυχιούχους των ΤΕΙ».
Αναπόσπαστο κομμάτι της λεγόμενης «ανωτατοποίησης» των ΤΕΙ για το υπουργείο Παιδείας, αποτελεί και η αξιολόγηση των ιδρυμάτων. «Σχεδιάζουμε την εφαρμογή ενός συστήματος διαρκούς αξιολόγησης όλων των ιδρυμάτων, ΑΕΙ - ΤΕΙ, στο πλαίσιο της λειτουργίας του Εθνικού Συστήματος Παιδείας», δήλωσε χτες ο υφυπουργός Παιδείας.
Χαιρετίζοντας τις εργασίες της πανελλαδικής συνδιάσκεψης στελεχών της σπουδάζουσας νεολαίας ΠΑΣΟΚ ΤΕΙ, ο υπουργός Παιδείας Π. Ευθυμίου, ούτε λίγο ούτε πολύ κάλεσε τα στελέχη της παράταξης μέσα στα αμφιθέατρα να δώσουν τη μάχη για να περάσουν οι κυβερνητικές αντιδραστικές επιλογές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Στην κατεύθυνση αυτή, ο Π. Ευθυμίου εμφάνισε τη Διακήρυξη της Μπολόνια σαν «πρόκληση» χωρίς δεσμευτικό χαρακτήρα. Παράλληλα, για μια ακόμα φορά επιχείρησε διαστρέβλωση των αιτημάτων του φοιτητικού κινήματος που αφορούν τα σχέδια της κυβέρνησης για τα μεταπτυχιακά και την έρευνα. Ειδικότερα, σημείωσε ότι το σύνθημα «όχι στα μεταπτυχιακά και την έρευνα» (που πολύ απέχει από το πραγματικό αίτημα για μεταπτυχιακά ενός κύκλου που οδηγούν απευθείας σε διδακτορικό και έρευνα που να υπηρετεί τις κοινωνικές ανάγκες και την ανάπτυξη της επιστήμης) οδηγεί στην αυτοκτονία ενός λαού, κάνοντας λόγο για «σύνδρομο της φοβίας και της υποτέλειας».
Αναφερόμενος δε, ειδικά στα δεδομένα που εισάγει η Διακήρυξη της Μπολόνια, επανέλαβε ότι είναι «εθελοντική ένωση κρατών που θέλουν να δημιουργήσουν κοινό ευρωπαϊκό χώρο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» και υποστήριξε ότι η εισαγωγή κύκλων σπουδών (3 - 5 - 8) είναι «μία από τις προτάσεις που κυκλοφορούν». Επιτέθηκε μάλιστα ευθέως στο ΚΚΕ αλλά και τη ΝΔ που, όπως είπε, έχουν αναγάγει το σχήμα 3 - 5 - 8 σε σύγχρονο 666 (!). Ειδικότερα, λάβρος ήταν στην επίθεσή του στο ΚΚΕ (πράγμα που δείχνει την ανησυχία του) που τόλμησε να εκστομίσει ότι «θέλει την Ελλάδα Αλβανία και Βόρεια Κορέα», μην τολμώντας να σταθεί στην ουσία της αντιπαράθεσης.
Ο υπουργός Παιδείας επιστέγασε τα παραπάνω με μία προσπάθεια «ντοπαρίσματος» των στελεχών της ΠΑΣΠ ΤΕΙ, με εκφράσεις όπως «δε χρειάζεται να έχουμε οποιονδήποτε απολογητισμό για οτιδήποτε», «ως παράταξη δεν κινδυνεύουμε από τον αντίθετο πολιτικό λόγο αλλά από τη βλακεία που χαρακτηρίζει μεγάλο μέρος της πολιτικής ζωής», καταφέρνοντας να δείξει την ανησυχία της ίδιας της κυβέρνησης για τις «μάχες» που πρέπει να δώσει και η παράταξη της νεολαίας ΠΑΣΟΚ για την προώθηση των αντιεκπαιδευτικών μέτρων.