Παρασκευή 28 Οχτώβρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Νέα προνόμια στους εφοπλιστές

Συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας με το προεδρείο της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών

Στιγμιότυπο από παλιότερη κινητοποίηση
Στιγμιότυπο από παλιότερη κινητοποίηση
Νέα προνόμια προς τους εφοπλιστές, που σημαίνει ακόμα πιο άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών στα καράβια, με επιπτώσεις συνολικά σε βάρος των εργαζομένων της χώρας, προδιέγραψε η χτεσινή συνάντηση στο υπουργείο μεταξύ του υπουργού Ανταγωνιστικότητας, Ανάπτυξης, Ναυτιλίας Μ. Χρυσοχοΐδη και του προεδρείου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ).

Η κυβέρνηση, όπως προκύπτει από τις δηλώσεις του υπουργού μετά τη συνάντηση, την ίδια ώρα που με την ταξική πολιτική της γονατίζει εργάτες στεριάς και θάλασσας, τις εργατικές λαϊκές οικογένειες, είναι έτοιμη για νομοθετικές ρυθμίσεις, προκειμένου να θωρακίσει την ανταγωνιστικότητα των εφοπλιστών, δηλαδή την κερδοφορία τους. «Στόχος μας είναι η ελληνική ναυτιλία να παραμείνει πρώτη σε όλο τον κόσμο, ανταγωνιστική, εξωστρεφής και κυρίως αποδοτική προς την ελληνική οικονομία», ανέφερε ο Μ. Χρυσοχοΐδης, προσθέτοντας: «Προς την κατεύθυνση αυτή θα φέρουμε σύντομα ένα νομοθετικό πλαίσιο, ούτως ώστε να ενισχύουμε περαιτέρω την ελληνική οικονομία σε αυτή την κρίσιμη φάση».

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εφοπλιστές από την άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών και τα προκλητικά προνόμια που τους έχουν εξασφαλίσει οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ, ΝΔ με τη στήριξη και των κομμάτων του ευρωμονόδρομου, ακόμα και σήμερα εν μέσω κρίσης, είναι πρώτοι παγκοσμίως στις ναυπηγήσεις και αγορές πλοίων. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, το πρώτο 7μηνο του 2011 επένδυσαν περίπου 12 δισ. δολ. για νέες ναυπηγήσεις και αγορές μεταχειρισμένων πλοίων. Συγκεκριμένα, 9,4 δισ. δολ. για ναυπηγήσεις 91 νέων πλοίων και περίπου 3 δισ. δολ. για την αγορά 98 μεταχειρισμένων. Συνολικά, αυτήν την περίοδο, ναυπηγούν 654 πλοία συνολικής χωρητικότητας 63,2 εκατ. τόνων dwt!

Μόνον ως εμπαιγμός μπορεί να χαρακτηριστεί και η αναφορά του υπουργού για τη Ναυτική Εκπαίδευση, θέμα που επίσης τέθηκε στο τραπέζι της συνάντησης. Ανέφερε ότι «θα συζητήσουμε το επόμενο χρονικό διάστημα νέες διατάξεις, προκειμένου να αναβαθμίσουμε την Ναυτική Εκπαίδευση», όταν η εικόνα που εμφανίζει η Ναυτική Εκπαίδευση είναι κτιριακές υποδομές ετοιμόρροπες (ΑΕΝ Θεσσαλονίκης, ΚΕΣΕΝ), λιγοστό εκπαιδευτικό προσωπικό, που αποτελείται από ωρομίσθιους χαμηλόμισθους, ανύπαρκτα εργαστήρια κ.ά.

Στις δηλώσεις του, ο πρόεδρος της ΕΕΕ Θ. Βενιάμης, αφού ανέφερε ότι συμφωνεί με τον υπουργό, έκανε ειδική αναφορά στο θέμα της πειρατείας, σημειώνοντας: «Είμαστε ήδη καθυστερημένοι σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες που έχουν νομοθετικά ρυθμίσει το θέμα των ενόπλων φρουρών πάνω στα πλοία». Που σημαίνει ότι στο όνομα των ενδοϊμπεριαλιστικών αντιθέσεων επιδιώκουν να επιβάλουν στρατοκρατικό νόμο στα καράβια.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
«Σκάνε» από κερδοφορία, επιτίθενται στα εργασιακά δικαιώματα για να τη θωρακίσουν (2017-05-12 00:00:00.0)
Βγάζουν δισεκατομμύρια στις πλάτες των ναυτεργατών και του λαού (2017-04-19 00:00:00.0)
Ναυπηγούν 242 πλοία (2013-11-20 00:00:00.0)
Οι εφοπλιστές και η ...κρίση (2010-01-10 00:00:00.0)
Απαιτεί λιγότερους Ελληνες στα πλοία! (2001-02-09 00:00:00.0)
Υπερκέρδη και νέες απαιτήσεις (2000-02-10 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ