Σάββατο 21 Γενάρη 2012 - 2η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΔΙΕΘΝΗ
ΙΤΑΛΙΑ - ΝΑΥΑΓΙΟ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΟΥ
Διακόπηκαν οι έρευνες στο κρουαζιερόπλοιο

Μεγάλος ο κίνδυνος οικολογικής καταστροφής

ΡΩΜΗ.--

Διακόπηκαν και πάλι χτες οι έρευνες στο εσωτερικό του μισοβυθισμένου κρουαζιερόπλοιου «Costa Concordia» καθώς το πλοίο μετακινήθηκε, ανακοίνωσαν οι εκπρόσωποι της ιταλικής πυροσβεστικής και του πολεμικού ναυτικού. Επιπλέον, η πρόγνωση του καιρού στην περιοχή του ναυαγίου δείχνει επιδείνωση και οι ιταλικές αρχές εξέφρασαν την ανησυχία μήπως η κακοκαιρία προκαλέσει την περαιτέρω βύθισή του. Μια βδομάδα μετά το ναυάγιο, δεν υπάρχουν πλέον ελπίδες για την ανεύρεση επιζώντων στα παγωμένα νερά και η προσοχή πλέον στρέφεται προς την επιχείρηση άντλησης των καυσίμων (2.300 τόνοι) από τις είκοσι δεξαμενές του πλοίου, που απειλούν με οικολογική καταστροφή την περιοχή.

Υπενθυμίζεται πως το κρουαζιερόπλοιο «Costa Concordia» έπλεε πολύ κοντά στην ακτή του νησιού Τζίλιο, κοντά στην Τοσκάνη της Ιταλίας και προσέκρουσε σε ύφαλο που του προκάλεσε ένα τεράστιο ρήγμα μήκους 50 μέτρων με αποτέλεσμα να πλημμυρίσει νερά. Μέχρι στιγμής 11 άνθρωποι έχουν ανασυρθεί νεκροί και 24 παραμένουν αγνοούμενοι, χωρίς ούτε αυτό να μπορεί να ειπωθεί με βεβαιότητα καθώς δεν υπάρχει ακριβής αριθμός των επιβαινόντων στο πλοίο, επιβάτες και πλήρωμα, αλλά γίνεται λόγος για πάνω από 4.200 ανθρώπους. Το κρουαζιερόπλοιο μετατράπηκε σε «πλωτό φέρετρο» τόσο από την απαράδεκτη στάση του πλοιάρχου, όσο και από το γεγονός ότι αφού έγινε η πρόσκρουση, το πλήρωμα δεν μπορούσε να βοηθήσει στην εκκένωση του τεράστιου σκάφους των 290μ. μήκους και 61μ. ύψους. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της πολιτικής που ακολουθούν οι εφοπλιστές για να θησαυρίζουν με τα λεγόμενα «διεθνή πληρώματα», ανθρώπινες «Βαβέλ», όπου η πλειοψηφία των ναυτεργατών είναι θύματα του διεθνούς δουλεμπορίου, δουλεύουν με μισθούς πείνας, χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, κοινωνική ασφάλιση, συνδικαλιστική εκπροσώπηση, ενώ σε κατάσταση ανάγκης η έλλειψη εκπαίδευσης, κοινής γλώσσας και επικοινωνίας πλήττουν καίρια τις συνθήκες ασφαλείας.

Τώρα βεβαίως έχει αρχίσει η νέα διαμάχη για την επιχείρηση «διάσωσης» του πλοίου, καθώς και των αποζημιώσεων που θα ζητήσουν επιβάτες αλλά και άλλοι φορείς από την πλοιοκτήτρια εταιρεία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ