Πέμπτη 1 Μάρτη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΛΟΥΙΣ ΜΠΟΥΝΙΟΥΕΛ
Η χρυσή εποχή

Ταινία όχι λιγότερο σουρεαλιστική από την προγενέστερη του γοητευμένου από τον υπερρεαλισμό στη λογοτεχνία και ζωγραφική σκηνοθέτη με στόχο τον αιφνιδιασμό και το σοκάρισμα των μαζών των θεατών. Η δεύτερη, κατά χρονολογική σειρά, συνεργασία των Μπουνιουέλ και Νταλί, η εκρηκτική τους συνάντηση σε μια κλασική ταινία που έφερε τα πάνω κάτω στον κινηματογράφο. Ενα κύριο χαρακτηριστικό του αντι-αφηγηματικού σουρεαλιστικού κινηματογράφου είναι η επίθεση στην ίδια την αιτιότητα και αντί αυτής, η παράθεση γεγονότων τα οποία δεν υπόκεινται σε αφηγηματική λογική. Επίσης, και το σουρεαλιστικό κινηματογραφικό ύφος αρνείται να κατοχυρώσει οποιαδήποτε συγκεκριμένα επινοήματα που θα έβαζαν σε τάξη και θα καθιστούσαν ορθολογικά, αυτά που όφειλαν να είναι ένα ακαθοδήγητο παιχνίδι σκέψης.

Την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Μπουνιουέλ με επίκεντρο το σεξουαλικό ένστικτο και την έννοια του θανάτου, χρηματοδότησε ουσιαστικά η επιτυχία της προγενέστερης μικρού μήκους. Στη «ΧΡΥΣΗ ΕΠΟΧΗ» καταγράφονται τα κρυφά ρεύματα του ασυνείδητου, οι παραμελημένες μορφές συνειρμών και η παντοδυναμία των ονείρων. Η ταινία ωστόσο επιτίθεται ανοιχτά και ανελέητα στη θρησκεία και την καθεστηκυία κοινωνική τάξη τόσο βίαια που προκάλεσε την οργή των Γάλλων φασιστών που τελικά κατάφεραν να την κρατήσουν για πολύ υπό απαγόρευση. Μετά τη «Η ΧΡΥΣΗ ΕΠΟΧΗ» ο Μπουνιουέλ δεν έκανε άλλες απροκάλυπτα σουρεαλιστικές ταινίες, η σουρεαλιστική του ωστόσο προσπάθεια καταγράφεται ζωντανή και παρούσα στο σύνολο των ταινιών της μακράς καριέρας του.

Παίζουν: Γκαστόν Μοντό, Λιά Λις, Μαξ Ερνστ, Πιέρ Πρεβέρ, Καριδάδ ντε Λαμπερντέσκ, κ.ά.

Παραγωγή: Γαλλία (1930).


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ