Σάββατο 24 Φλεβάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
«ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ» ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
Μεθοδεύεται πογκρόμ κατά των «απείθαρχων»

Πογκρόμ εναντίον των δημοσίων υπαλλήλων, που δεν κατέθεσαν δήλωση «πόθεν έσχες» ή κατέθεσαν υποβάλλοντας διαφορετικά στοιχεία από αυτά που προβλέπει ο υπαλληλικός κώδικας και οι σχετικές εγκύκλιοι του υπουργείου Εσωτερικών, εξαπολύει τις επόμενες μέρες η κυβέρνηση. Η εγκύκλιος του υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, με τα κριτήρια ελέγχου αυτών των δηλώσεων, που δόθηκε χτες στη δημοσιότητα, δεν αφήνει κανένα περιθώριο παρερμηνειών.

Σύμφωνα, λοιπόν, με όσα προβλέπει, οι υπάλληλοι που δεν υπέβαλαν δήλωση καταγράφονται από τις Διευθύνσεις Προσωπικού και στη συνέχεια, με επιστολή που τους απευθύνεται προσωπικά, καλούνται να δώσουν εξηγήσεις μέσα σε προθεσμία πέντε (5) εργάσιμων ημερών. Σε κάθε δε περίπτωση η διαδικασία αυτή δεν μπορεί να υπερβαίνει την 23η του Μάρτη 2001. Οι εξηγήσεις που δίνει ο υπάλληλος καταχωρίζονται στον προσωπικό του φάκελο κι επειδή η μη υποβολή δήλωσης συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα ενεργοποιείται η διαδικασία πειθαρχικού ελέγχου του υπαλλήλου. Η ίδια ακριβώς διαδικασία ακολουθείται και για τους υπαλλήλους που υπέβαλαν δήλωση «πόθεν έσχες» καταθέτοντας, όπως προαναφέραμε, διαφορετικά στοιχεία από αυτά που προβλέπει ο υπαλληλικός κώδικας και οι σχετικές εγκύκλιοι.

Η χτεσινή εγκύκλιος του υπουργείου αναφέρει, επίσης, ότι κάθε υπάλληλος μπορεί να αποταμιεύει, και επομένως να επενδύει, ποσό όχι μεγαλύτερο από 1.500.000 δρχ. το χρόνο. Πολλαπλασιάζοντας επομένως αυτό το ποσό με τα έτη υπηρεσίας του προκύπτει το νόμιμο ποσό που μπορεί να έχει στην κατοχή του ή επενδυμένο. Επιπλέον, στα περιουσιακά στοιχεία του υπαλλήλου υπολογίζεται και το 50% της αξίας των γονικών παροχών που έχει κάνει στα παιδιά του. Αν από τη δήλωση «πόθεν έσχες» προκύπτει υπέρβαση των ποσών που δικαιολογούνται ως νόμιμα περιουσιακά στοιχεία του υπαλλήλου, αυτός καλείται να αιτιολογήσει την εν λόγω υπέρβαση κι εφόσον δεν το κάνει με πειστικότητα διώκεται με βάση το άρθρο 28 του υπαλληλικού κώδικα.

Αναμένεται δυναμική απάντηση των εργαζομένων

Με όλο αυτό το μέτρο των δηλώσεων αλλά και με το πογκρόμ που ετοιμάζεται για τους «απείθαρχους» υπαλλήλους γίνεται φανερό πως η κυβέρνηση επιδιώκει την κατατρομοκράτηση των εργαζομένων στο δημόσιο, ακόμη και τη σπίλωσή τους, δεδομένου ότι το μέτρο των δηλώσεων «πόθεν έσχες» είναι το λιγότερο ατιμωτικό, με στόχο να τους μετατρέψει είτε σε πειθήνια όργανα της πολιτικής της είτε σε αδύναμες, σκορπισμένες και φοβισμένες μάζες, ανίκανες να αντιδράσουν σ' αυτή την πολιτική. Ενα ανύπαρκτο άλλωστε κίνημα στο χώρο του δημοσίου είναι βασική προϋπόθεση για να εφαρμοστεί γρηγορότερα και αποτελεσματικότερα η πολιτική της άμεσης ή έμμεσης εκχώρησης δημόσιων τομέων και υπηρεσιών στο μεγάλο κεφάλαιο.

Ασφαλώς η κυβέρνηση δε θα κάνει περίπατο. Ολες αυτές οι μεσαιωνικού χαρακτήρα μεθοδεύσεις της αναμένεται να συναντήσουν την ισχυρότατη αντίδραση των εργαζομένων στο δημόσιο. Είναι άλλωστε διατυπωμένη δημόσια η θέση της ΑΔΕΔΥ και των ομοσπονδιών να προστατέψουν τα μέλη τους που δεν υπέβαλαν δήλωση ή που υπέβαλαν σύμφωνα με τις οδηγίες των συνδικαλιστικών τους οργάνων. Η άνοιξη προβλέπεται πολύ ζεστή στο δημόσιο.

Κυβερνητικές ομολογίες για τους δείκτες αποδοτικότητας

Την ίδια στιγμή που η εγκύκλιος για τον έλεγχο των δηλώσεων «πόθεν έσχες» δινόταν στη δημοσιότητα, ο υφυπουργός Εσωτερικών, Λεωνίδας Τζαννής, με συνέντευξή του στο ραδιοσταθμό «Planet 104,5» ομολογούσε πως οι δείκτες αποδοτικότητας που θεσπίστηκαν για το χώρο του δημοσίου δεν αποσκοπούν να διορθώσουν πιθανά κακώς κείμενα αλλά για να μετατρέψουν τις δημόσιες υπηρεσίες σε κυνηγούς του μέγιστου κέρδους, που θα ρουφούν ως το μεδούλι τις οικονομίες των απλών πολιτών. Είπε επί λέξει ο υφυπουργός: «Η κάθε υπηρεσία, π.χ., η Τοπική Αυτοδιοίκηση, δικαιούται πόρους. Αν οι δείκτες αποδοτικότητας είναι αρνητικοί, ο Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης ο οποίος βαρύνεται με αρνητικούς δείκτες δε θα συμμετέχει στο bonus που θα κατανέμεται μεταξύ εκείνων που έχουν θετική εξέλιξη... Αν κάποιος δήμος αναλάβει την υποχρέωση στα πλαίσια ενός ευρύτερου προγράμματος που καταρτίζει η περιφέρεια ή που μέσω της περιφέρειας διοχετεύεται στους δήμους να λειτουργήσει απογευματινή εξυπηρέτηση πολιτών και δεν το πράξει, αυτό είναι ένα αρνητικό στοιχείο που έχει συνέπεια στο γενικότερο ποσό που εισπράττει μέσα από πόρους που του δίνονται». Με άλλα λόγια, εάν ο δήμος θέλει κρατική επιχορήγηση πρέπει να συναγωνίζεται τους άλλους δήμους στην εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής, βασικός άξονας της οποίας είναι τα μέτρα οικονομικής αφαίμαξης των δημοτών και η καταστρατήγηση δικαιωμάτων των εργαζομένων.

Δε χωράει αμφιβολία πως τα χειρότερα είναι ακόμη μπροστά. Υπενθυμίζουμε, πάντως, ότι το σύστημα με τους δείκτες αφορά και στους εργαζόμενους στο δημόσιο, οι οποίοι σύμφωνα με τα προβλεπόμενα θα αξιολογούνται από την υπηρεσία τους, από ειδικούς αξιολογητές και, για τα μάτια του κόσμου, και από τους πολίτες. Ετσι θεσπίζεται ένα πολυπλόκαμο μεσαιωνικό σύστημα ελέγχου βάσει του οποίου ο υπάλληλος θα είναι στο έλεος των ειδικών αξιολογητών, δηλαδή των πραιτοριανών της εκάστοτε κυβέρνησης. Επιπλέον να σημειωθεί ότι η συμπεριφορά και οι ικανότητες του υπαλλήλου θα μετράνε στην αξιολόγηση μόνο κατά 15%, ενώ η αποτελεσματικότητα και η αποδοτικότητά του, δηλαδή το πόσο πειθήνιος είναι, κατά 70%.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Σε νέα δίκη ο Στ. Ψυχάρης για το «πόθεν έσχες» (2016-10-28 00:00:00.0)
Προς τον «εκσυγχρονισμό» του πολιτικού συστήματος (2003-09-09 00:00:00.0)
Στο στόχαστρο και οι εργαζόμενοι (2002-02-12 00:00:00.0)
Προσέφυγε στο ΣτΕ η ΑΔΕΔΥ (2001-02-15 00:00:00.0)
Επεκτείνεται στους ελεγκτές του υπουργείου Οικονομικών (1999-03-20 00:00:00.0)
Μέτρο αξιοπιστίας (1995-01-25 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ