Πέμπτη 1 Μάρτη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Συντονισμός δράσης για τη σωτηρία της

Με συλλαλητήριο την ερχόμενη Τετάρτη στις 7 το απόγευμα στην πλατεία Κοραή εγκαινιάζει τη δράση της η Επιτροπή Πρωτοβουλίας για τις Ακτοπλοϊκές Συγκοινωνίες

Αγωνιστικός άνεμος άρχισε να πνέει στα ελληνικά πελάγη! Ο ένας μετά τον άλλον οι νησιώτες, οι μαζικοί και συνδικαλιστικοί τους φορείς, οι ναυτεργάτες και άλλοι εργαζόμενοι εντάσσονται στη μάχη για τη δημιουργία Δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, για να ρίξουν στον πάτο τα «πειρατικά» σχέδια της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και των εφοπλιστών σε βάρος της νησιωτικής χώρας, σχέδια που κωδικοποιούνται στο νομοσχέδιο για την αλλαγή του θεσμικού ακτοπλοϊκού πλαισίου. Τη σημαία του αγώνα έχουν υψώσει ήδη 13 νησιωτικοί και συνδικαλιστικοί φορείς, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και δήμοι, οι οποίοι ανέλαβαν την πρωτοβουλία να συγκροτήσουν Επιτροπή Πρωτοβουλίας για τις Ακτοπλοϊκές Συγκοινωνίες. Η Επιτροπή ήδη ξεκίνησε να εκπέμπει αγωνιστικά σήματα σε όλη τη χώρα, ενώ την ερχόμενη Τετάρτη 8 του μήνα στις 7 το απόγευμα, θα «εκτοξεύσει» από την πλατεία Κοραή του Πειραιά τα πρώτα αγωνιστικά της πυρά. Την ίδια μέρα στις 11 το πρωί η Επιτροπή διοργανώνει σύσκεψη στα γραφεία της Ενωσης Μηχανικών, για να προγραμματιστούν οι επόμενες μορφές αγώνα που θα ακολουθηθούν.

Την Επιτροπή συγκροτούν ο Δήμος Περάματος, τα Εργατικά Κέντρα Μυτιλήνης, Ρόδου, Σάμου και Ζακύνθου, τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, η Ενωση Ναυτικών «Η ΘΑΣΟΣ», το Σωματείο Μηχανικών και Κατωτέρων Πληρωμάτων «Ο ΑΓΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ» της πορθμειακής γραμμής Κέρκυρας - Ηγουμενίτσας, το Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά, η Πανικαριακή Αδελφότητα Αθηνών, ο Σύλλογος ΝεολαίαςΙκαρίας και η Ομοσπονδία Λεσβιακών Συλλόγων Αττικής.

Η Επιτροπή με επιστολή που απέστειλε προς κάθε κοινωνική και συνδικαλιστική οργάνωση κρούει τον «κώδωνα του κινδύνου», τονίζοντας ότι οι συνέπειες θα είναι πολύ βαριές, αν περάσει το νομοσχέδιο για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας, το οποίο συντάχθηκε για να εναρμονίσει τον διαλυτικό κοινοτικό κανονισμό 3577/92 που αίρει το καμποτάζ με την ελληνική νομοθεσία. Εναν κανονισμό που συντάχθηκε από την Ευρωπαϊκή Ενωση για λογαριασμό του εφοπλιστικού κεφαλαίου. «Δεκάδες νησιά - τονίζει - βρίσκονται απέναντι στον πραγματικό εφιάλτη της αποκοπής από την Ηπειρωτική Ελλάδα, της στέρησης του δικαιώματος της απρόσκοπτης, χειμώνα - καλοκαίρι, συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης». Συνολικά «θα υποβαθμιστεί παραπέρα η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών, θα χτυπηθεί το δικαίωμα δουλιάς και τα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών, θα γίνει ακόμα πιο επικίνδυνη η κατάσταση στον τομέα της προστασίας της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, θα αυξηθούν τα εισιτήρια των επιβατών και τα ναύλα των οχημάτων».

«Ενας στρατηγικής σημασίας χώρος - συνεχίζει - που αφορά εκατομμύρια ανθρώπους, κυρίως λαϊκά στρώματα, που συνδέεται με την ασφάλεια της χώρας, την ανάπτυξη των νησιών, παραδίνεται στο ντόπιο και πολυεθνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο». Η Επιτροπή υπογραμμίζει: «Χρειάζεται άλλη πολιτική και οργάνωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών σε φιλολαϊκή βάση, χρειάζεται η δημιουργία Δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, με κοινωνικό, εργατικό έλεγχο που θα έχει την αποκλειστική ευθύνη των ακτοπλοϊκών μεταφορών».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Δεκάδες διευκολύνσεις για την κερδοφορία των εφοπλιστών (2017-11-16 00:00:00.0)
Στο έλεος των εφοπλιστών (2005-08-03 00:00:00.0)
Διεκδικούν σύγχρονη, φτηνή και ασφαλή ακτοπλοΐα (2005-06-30 00:00:00.0)
Εδεσαν τρία πλοία (2004-10-01 00:00:00.0)
Βρήκαν ευκαιρία για περισσότερα κέρδη (2001-09-23 00:00:00.0)
«Σταντ μπάι» για αγώνα (2001-03-02 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ