Τετάρτη 12 Γενάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Προεκλογικές και αποσπασματικές ρυθμίσεις

Στ. Σκοπελίτης: Μακριά από τις προτάσεις των εργαζομένων, υλοποιεί επιταγές της ΕΕ

Νομοσχέδιο - «σκούπα» του υπουργείου Μεταφορών συζητείται από χτες στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής και σε αυτό περιέχονται ρυθμίσεις άσχετες μεταξύ τους που αφορούν όλους σχεδόν τους τομείς δράσης του υπουργείου.

Συγκεκριμένα προβλέπεται η μετατροπή του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου σε "πιστωτικό ίδρυμα" και ρυθμίζονται μια σειρά θέματα, που αφορούν τα Ταξί και γενικότερα τα επιβατικά μέσα δημόσιας χρήσης. Μεταξύ άλλων προβλέπονται κυρώσεις, που φτάνουν μέχρι και την αφαίρεση άδειας σε περίπτωση είσπραξης υπερβολικού κομίστρου, θεσπίζεται η υποχρέωση για έκδοση απόδειξης παροχής υπηρεσιών στους επιβάτες των ταξί, ενώ θα αλλάξουν με νέες οι πινακίδες όλων των επιβατικών δημόσιας χρήσης. Επίσης, στο νομοσχέδιο περιέχονται ρυθμίσεις για τα πρατήρια υγρών καυσίμων, τις κεραίες ραδιοτηλεοπτικών σταθμών και εταιριών κινητής τηλεφωνίας κ.α.

Προεκλογικό και αποσπασματικό χαρακτήρισε το νομοσχέδιο ο εισηγητής του ΚΚΕ Στ. Σκοπελίτης, τονίζοντας ότι, αντί για ένα νομοσχέδιο που θα έλυνε ώριμα ζητήματα του υπουργείου, παίροντας υπόψιν και τις θέσεις των εργαζομένων, η κυβέρνηση κατέθεσε το συγκεκριμένο νομοθέτημα, που εξυπηρετεί τα συμφέροντα του ιδιωτικού κεφαλαίου, με παράδοση σε αυτό τομέων του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών. Πρόκειται, υπογράμμισε, για ένα νομοσχέδιο που προσαρμόζει τη νομοθεσία, με τα ισχύοντα στην Ευρωπαική Ενωση και προωθεί τις ιδιωτικοποιήσεις και όπως είναι φυσικό το ΚΚΕ δεν μπορεί να το ψηφίσει.

Αναφερόμενος στις συγκεκριμένες διατάξεις και ειδικότερα στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο είπε ότι με την προωθούμενη διάταξη για μετατροπή του σε πιστωτικό ίδρυμα υπάρχει ο κίνδυνος αλλαγής του ιδιοκτησιακού καθεστώτος και απεμπολείται η αποστολή του, που ήταν η καλλιέργεια του πνεύματος της αποταμίευσης. Κατήγγειλε επίσης ότι η ιδιωτικοποίηση φτάνει σε τέτοιο σημείο, που ο έλεγχος των πληρωμάτων και των αποσκευών στα λιμάνια θα γίνεται από ιδιωτικές εταιρίες σεκιούριτι, πράγμα τελείως απαράδεκτο, αφού οι ιδιώτες θα ελέγχουν μία από τις κύριες εισόδους της χώρας που είναι τα λιμάνια.

Ο Στ. Σκοπελίτης είπε ότι οι ρυθμίσεις που γίνονται για τα επιβατικά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης αγνοούν πλήρως τις προτάσεις των εργαζομένων και αντίθετα ικανοποιούν τις διάφορες μεγάλες εταιρίες, που δραστηριοποιούνται στο χώρο. Οσον αφορά τα προτεινόμενα για τα ταξί είπε ότι η αστυνομοκρατία και οι υπερβολικές ποινές θα οδηγήσουν σε οικονομική αφαίμαξη τόσο τους ταξιτζήδες όσο και το επιβατικό κοινό.

Κατά της αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκαν και οι εκπρόσωποι της ΝΔ και του ΔΗΚΚΙ, ενώ ο εκπρόσωπος του ΣΥΝ επιφυλάχθηκε για να τοποθετηθεί στη συζήτηση που θα γίνει στην Ολομέλεια της Βουλής.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ