Στο διάστημα 2008 - 2013 ο ευρωενωσιακός οργανισμός επιτήρησης των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ έλαβε από τις Βρυξέλλες 676 εκατ. ευρώ προς επίτευξη των σκοπών του. Εξάλλου το Φλεβάρη 2010 είχε στη διάθεσή του 113 πλοία, 25 ελικόπτερα και 22 αεροσκάφη.
Με τέτοια μέσα έχει συνεχή παρουσία στη Μεσόγειο όπως και στην Ανατολική Ευρώπη. Ενδεικτικά στα εκατό χιλιόμετρα των συνόρων Σλοβακίας - Ουκρανίας έχει στήσει 500 κάμερες επιτήρησης υποστηρίζοντας την δουλειά 850 συνοριοφυλάκων. «Η επένδυση είναι τεράστια: η διασφάλιση ενός χιλιομέτρου συνόρων κοστίζει ένα εκατομμύριο ευρώ» σημειώνεται χαρακτηριστικά στη μελέτη. Ταυτόχρονα, δραστηριοποιείται και εκτός ΕΕ. Υπογράφοντας «συμφωνίες συνεργασίας» με διάφορα κράτη της Αφρικής, πλοία του Frontex μπορούν να περιπολούν στις ακτές της Σενεγάλης και της Μαυριτανίας.
Στο ίδιο πλαίσιο, μονοπώλια της πολεμικής βιομηχανίας λαμβάνουν μεγάλα κονδύλια από τις ευρωενωσιακές υπηρεσίες ακριβώς για να αναπτύξουν συστήματα ανθρωποκυνηγητού. Αναφέρει η μελέτη ότι η γαλλική βιομηχανία «Thales» χρηματοδοτήθηκε με 1,6 εκατ. ευρώ για να αναπτύξει το σύστημα «Simtisys» για «έλεγχο της αλιείας, την προστασία του περιβάλλοντος και την παρακολούθηση των μικρών σκαφών» (με τέτοια μετακινούνται στη Μεσόγειο οι μετανάστες). Αλλο μεγάλο γαλλικό μονοπώλιο, η «Sagem» χρηματοδοτήθηκε με 10 εκατ. ευρώ για να αναπτύξει το «Effisec», σύστημα για την ενίσχυση των συνοριακών σταθμών. Μεταξύ των διακηρυγμένων στόχων του «η βελτίωση της ασφάλειας και της αποτελεσματικότητας των σημείων ελέγχου».