Τρίτη 6 Μάρτη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
«ΜΑΡΙΑΝΝΑ»
Νεκρός ένας μεταλλεργάτης

Ενας νεκρός και τρεις τραυματίες από έκρηξη στο πλοίο «ΜΑΡΙΑΝΝΑ», κατά τη διάρκεια επισκευαστικών εργασιών την Κυριακή στους Αγ. Θεοδώρους. Καταγγελίες για υπολείμματα αερίων, παρά τη βεβαίωση «γκαζ φρι»

Από κινητοποίηση ενάντια στη μη λήψη μέτρων ασφάλειας
Από κινητοποίηση ενάντια στη μη λήψη μέτρων ασφάλειας
Τη ζωή ενός ακόμα μεταλλεργάτη άρπαξε την περασμένη Κυριακή το φονικό χέρι των εφοπλιστών και των εργολάβων, με «συνεργό» το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Ο νεκρός 54χρονος σωληνουργός Σπύρος Πετρακάκος και άλλοι τρεις τραυματισμένοι συνάδελφοί του αποτελούν τον τραγικό απολογισμό της έκρηξης που έγινε στις 4.30 το απόγευμα της Κυριακής στο γκαζάδικο «ΜΑΡΙΑΝΝΑ» του εφοπλιστή Βαρδινογιάννη, το οποίο βρισκόταν αγκυροβολημένο σε απόσταση αναπνοής από τα διυλιστήρια ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ, που ανήκουν στον εν λόγω εφοπλιστή. Οι τέσσερις ήταν μέλη του συνεργείου με την επωνυμία ΝΤΟΥΚΑΣ - ΜΟΥΡΤΑΚΟΣ, το οποίο από τις 19 του Φλεβάρη εκτελούσε εργασίες αντικατάστασης των σωληνώσεων στις δεξαμενές του φορτίου. Εργασίες που απαιτούν χρήση φλόγας και την παραμονή του πλοίου σε οργανωμένο ναυπηγείο ή στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, όπου υπάρχουν, έστω κάποια υποτυπώδη μέτρα ασφάλειας. Ωστόσο, το Λιμεναρχείο Ισθμίων με άνωθεν εντολή και για να «διευκολύνει» τον εφοπλιστή εξέδωσε άδεια να εκτελεστούν οι επισκευές αυτές όχι απλώς εκτός ναυπηγοεπισκευαστικής βάσης, αλλά, στη θαλάσσια περιοχή των διυλιστηρίων!

Εξίσου εξωφρενικό είναι το γεγονός ότι αμέσως μετά την έκρηξη στήθηκε και επιχείρηση «κουκουλώματος» του «εγκλήματος». Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από τις μαρτυρίες των τριών τραυματιών Αντώνη Μερακλή, Νίκου Πανάγου και Χρήστου Δεμοιράκου - οποίοι νοσηλεύονται στο νοσοκομείο Κορίνθου - η έκρηξη προκλήθηκε επειδή στο χώρο υπήρχαν υπολείμματα αερίων, που σημαίνει ότι δεν είχε γίνει «καθαρισμός» του πλοίου πριν την έναρξη των εργασιών. Ωστόσο, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας σε δελτίο Τύπου και πριν ακόμα αρχίσουν οι έρευνες για τα ακριβή αίτια έσπευσε να «προδικάσει», αναφέροντας ως πιθανή αιτία της έκρηξης την «ανάφλεξη φιάλης οξυγόνου»!

Από την πλευρά του Λιμεναρχείου Ισθμίων ο διοικητής κ. Μπάκουλος ισχυρίστηκε σε τηλεφωνική επικοινωνία μας ότι από τις 19 Φλεβάρη που είχε εκδώσει την άδεια για τις επισκευές μέχρι και την Κυριακή στο Λιμεναρχείο προσκομιζόταν καθημερινά πιστοποιητικό «απαλλαγής επικίνδυνων αερίων» (γκαζ φρι). Το πιστοποιητικό ήταν υπογεγραμμένο από τον χημικό Δ. Καραγιάννη. Βέβαια, ο διοικητής δεν εξήγησε γιατί εκδόθηκε άδεια επισκευής στο πλοίο, το οποίο, εκτός των άλλων, βρισκόταν στο θαλάσσιο χώρο των διυλιστηρίων... Σε ερώτησή μας γιατί ακόμα δεν έχουν ασκηθεί διώξεις σε βάρος των υπευθύνων του συνεργείου και της πλοιοκτήτριας εταιρίας απάντησε: «Αυτή είναι η εντολή του εισαγγελέα»!

Το Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά, με επιστολή του προς τον πρωθυπουργό, τους υπουργούς Εργασίας και Εμπορικής Ναυτιλίας, το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά και την Εισαγγελία Κορίνθου επισημαίνει τις εγκληματικές ευθύνες του ΥΕΝ, το οποίο επιτρέπει να δίνονται άδειες για επισκευαστικές εργασίες με χρήση φλόγας σε μικρή απόσταση από εγκαταστάσεις διυλιστηρίων «για να εξυπηρετήσει τα εφοπλιστικά συμφέροντα». Κατά το Συνδικάτο, πρόκειται για πάγια τακτική, ενώ γνωρίζουν «ότι σε αυτούς τους χώρους δεν τηρούνται τα μέτρα ασφαλείας, δεν υπάρχει καμία υποδομή για ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες, δεν υπάρχουν μέσα πυρασφάλειας και ότι η ζωή των εργαζομένων είναι σε άμεσο κίνδυνο». Το Συνδικάτο καταγγέλλει ότι ο νόμος 2642/98 που προσδιορίζει το χώρο όπου θα εκτελούνται οι επισκευές πλοίων δεν έχει ενεργοποιηθεί, γιατί δεν έχουν εκδοθεί από το ΥΕΝ και το υπουργείο Ανάπτυξης τα Προεδρικά Διατάγματα, που απαιτούνται. Καταγγέλλει επίσης ότι δεν έχει ασκηθεί καμία δίωξη για την έκρηξη και τη βιασύνη του ΥΕΝ να τα «ρίξει» σε φιάλη οξυγόνου ενώ, όπως αναφέρεται στην επιστολή, υπήρξε και δεύτερη έκρηξη.

Το Συνδικάτο απαιτεί οι επισκευές πλοίων να γίνονται στα ναυπηγεία ή στη Ζώνη και καλεί τους μεταλλεργάτες πιο μαζικά και αποφασιστικά να συσπειρωθούν και να αγωνιστούν για την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό της Ζώνης, για μια άλλη πολιτική παραγωγικής αναβάθμισης της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, που θα έχει στο επίκεντρό της όχι την αύξηση των κερδών των εργολάβων και των εφοπλιστών, αλλά τη ζωή των εργαζομένων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ