Τρίτη 10 Ιούλη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
Ολοταχώς στην υλοποίηση των αντιδραστικών επιλογών

Διευρύνεται το «πακέτο» των μέτρων και ρυθμίσεων που στοχεύουν στην παραπέρα ενίσχυση του μεγάλου κεφαλαίου

Δεδηλωμένα μέτρα με σαφή φιλομονοπωλιακό προσανατολισμό, που υποτίθεται ότι θα βάλουν τη χώρα στο «δρόμο της ανάπτυξης» μέσα από διασφάλιση ρευστότητας για τους πλουτοκράτες, περαιτέρω «απλοποίηση»-ισοπέδωση διαδικασιών για την επιχειρηματική δραστηριότητα, «σφαγή» - μέσω του «νοικοκυρέματος» - εποπτευόμενων οργανισμών και επιχειρήσεων, αντιλαϊκές ανατροπές στις αστικές συγκοινωνίες, υλοποίηση των μεγάλων έργων, ιδιωτικοποιήσεις, Ειδικές Οικονομικές Ζώνες, παρέθεσε στις προγραμματικές δηλώσεις ο υπερυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κ. Χατζηδάκης. Το «κερασάκι στην τούρτα» ήταν μια αναφορά στην εύρυθμη λειτουργία της αγοράς, σε συνδυασμό με την «προστασία των καταναλωτών», επειδή δεν πέφτουν οι τιμές. Μια «προστασία» που την επικαλείται η συγκυβέρνηση των εμπνευστών χαρατσιών, πρόσθετων φόρων, μειώσεων μισθών!

Στο «διά ταύτα», το νέο υπουργείο θα επιδιώξει να υλοποιήσει: Αμεση διαπραγμάτευση με την Κομισιόν για την «ενεργότερη παρουσία» της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ), όπου «διαπραγμάτευση» ονομάζονται οι παρακλήσεις προς την ΕΤΕπ να εφαρμόσει όσα είχε συμφωνήσει για επιχορηγήσεις προς τις τράπεζες, ώστε να δανειοδοτήσουν τις ικανές προς επενδύσεις επιχειρήσεις! Η δημιουργία Ελληνικού Επενδυτικού Ταμείου και με ευρωπαϊκούς πόρους χαρακτηρίστηκε «δύσκολη προσπάθεια με πολλά εμπόδια». Προαναγγέλθηκε διόρθωση του Επενδυτικού Νόμου για την εφαρμογή του, αναπροσαρμογή των προγραμμάτων του ΕΤΕΑΝ, που αποτελεί ξεχωριστή ...δημαγωγική «φούσκα», αλλά και επίσπευση της απορρόφησης πόρων του ΕΣΠΑ με αναθεώρησή του.

Για την «αναθέρμανση της οικονομίας και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας», ο υπουργός είπε ότι απαιτείται ουσιαστικά η εφαρμογή του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου με την έκδοση των απαιτούμενων αποφάσεων, προεδρικών διαταγμάτων, αλλά και με πίεση ώστε η Δικαιοσύνη να ξεμπλοκάρει «στρατηγικές επενδύσεις» υπέρ του κεφαλαίου με «άψε - σβήσε» διαδικασίες! Για τις εξαγωγές επανέλαβε ότι θα υπάρξουν ρυθμίσεις, πολλές από τις οποίες αξιώνει η τρόικα και απαιτούν οι μεγαλοεπιχειρηματίες, όπως η απλοποίηση των διαδικασιών και η μείωση του «διοικητικού βάρους» στην πεπατημένη της απαλλαγής τους από στοιχειώδεις προϋποθέσεις.

Ο υπουργός επανέλαβε τη θέση για δημιουργία Ειδικών Οικονομικών Ζωνών - εργασιακών κάτεργων, με ειδικό φορολογικό καθεστώς και - τάχα - προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων, την ίδια ώρα που κυβέρνηση - τρόικα χτυπούν συνολικά αυτά τα δικαιώματα, τους μισθούς και τις συντάξεις. Στα θέματα της αγοράς, παρότι έκανε λόγο για τις τιμές, βασική επιδίωξη είναι η λήψη μέτρων για την «ομαλή λειτουργία» της, κάτι που περιλαμβάνει «μείωση κόστους της εφοδιαστικής αλυσίδας» και αντιμετώπιση του «παρεμπορίου».

Οσον αφορά τις υποδομές, ως πρώτη προτεραιότητα ο Κ. Χατζηδάκης έθεσε το ξεμπλοκάρισμα, μέσα από διαπραγματεύσεις με τους ιδιωτικούς ομίλους, των συμβάσεων παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων, που όπως είναι γνωστό χαρατσώνουν τον ελληνικό λαό με πανάκριβα διόδια. Η κυβέρνηση, όπως άλλωστε και η προηγούμενη, φαίνεται διατεθειμένη να προσφέρει «γην και ύδωρ» για να εξασφαλίσει την κερδοφορία των κατασκευαστικών ομίλων και των τραπεζών, μέσα από νέες συμβάσεις που θα κατατεθούν για κύρωση στη Βουλή και βέβαια το λογαριασμό θα πληρώσει και πάλι ο λαός. Επίσης προτεραιότητα του υπουργείου θα είναι το ξεπούλημα των 37 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, αλλά και της υπόλοιπης δημόσιας περιουσίας που εποπτεύει το υπουργείο Ανάπτυξης - Υποδομών.

Ιδιωτικοποιήσεις

Τη δεδηλωμένη πρόθεση των κυβερνήσεων των τριών τελευταίων χρόνων για πώληση του ΟΣΕ και των ΕΛΤΑ επανέλαβε για μία ακόμη φορά ο Κ. Χατζηδάκης, προσθέτοντας ακόμη ότι στις άμεσες επιδιώξεις του είναι η «ομαλή λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών» και η ανάπτυξη των ευρυζωνικών δικτύων.

Συγκεκριμένα, χαρακτηρίζοντας εξαρχής «θετικό» το νόμο Ρέππα για την «εξυγίανση» του σιδηροδρόμου, είπε ότι αυτό που προέχει είναι να λυθεί το ζήτημα των κρατικών ενισχύσεων των περασμένων ετών του ΟΣΕ, στα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και έθεσε ως άμεσο στόχο την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και την «αξιοποίηση» της ακίνητης περιουσίας της ΓΑΙΑΟΣΕ. Να υπενθυμίσουμε ότι η ΕΕ ζητάει τα «ρέστα» από τη χώρα μας επειδή τα προηγούμενα χρόνια ενίσχυε - έστω και «κουτσουρεμένα» - τον εθνικό σιδηρόδρομο και να πούμε ότι η ακίνητη περιουσία της ΓΑΙΑΟΣΕ δεν έχει ακόμη αποτιμηθεί στο σύνολό της, που πάντως οι αρχικές πρόχειρες εκτιμήσεις την εκτιμούσαν κοντά στα 4 δισ. ευρώ.

Αναφορικά με τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, σημείωσε το ζήτημα της «εισιτηριοδιαφυγής» και της προσπάθειας που θα γίνει για την αντιμετώπισή του μέσω του ηλεκτρονικού εισιτηρίου τους επόμενους μήνες, λέγοντας ακόμη ότι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς θα τεθούν στην «πρωτοπορία μιας αλλαγής φιλοσοφίας του τρόπου λειτουργίας των δημόσιων επιχειρήσεων», φράση που μάλλον προμηνύει δυσάρεστες αλλαγές στα ΜΜΕ το επόμενο διάστημα.

Τέλος, ο Κ. Χατζηδάκης επανέλαβε το γνωστό ευχολόγιο περί «ανάπτυξης των ευρυζωνικών δικτύων» στη χώρα, σε μια περίοδο που καμιά ιδιωτική εταιρεία από αυτές που δραστηριοποιούνται σήμερα στον κλάδο δε δείχνει διατεθειμένη να προχωρήσει σε μία ευρεία επένδυση στο συγκεκριμένο τομέα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ