Παρασκευή 3 Αυγούστου 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Νέες ενισχύσεις στους εφοπλιστές

Παρέμβαση του ΚΚΕ στη Βουλή κατά τη συνεδρίαση της αρμόδιας Επιτροπής

Με γνώμονα την υιοθέτηση των κατευθύνσεων της Ευρωπαϊκής Ενωσης αλλά και της ενίσχυσης του εφοπλιστικού κεφαλαίου, θα κινηθεί το υπουργείο Ναυτιλίας. Ξεκάθαρο ήταν το «στίγμα» που έδωσε χτες για το θέμα ο αρμόδιος υπουργός Κ. Μουσουρούλης, ενημερώνοντας την αρμόδια επιτροπή της Βουλής.

Τάχθηκε ευθέως υπέρ της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών αναφέροντας πως «δεν είναι εκτός δημοσίου ελέγχου τα λιμάνια, ακόμη και αν προχωρήσει περισσότερο η ιδιωτικοποίηση ή η αποκρατικοποίηση» αφού «ο δημόσιος έλεγχος δε θα χαθεί, απλά θα νοικιάσουμε το "διαμέρισμα" σε κάποιον για κάποια χρόνια». Μάλιστα, ανήγγειλε καινούριες ενισχύσεις στο εφοπλιστικό κεφάλαιο. Χαρακτηριστικά ανέφερε για την ακτοπλοΐα πως «κάνουμε προσπάθειες να επιταχύνουμε τις πληρωμές με τρόπο δίκαιο προς όλες τις εταιρείες. Δε θα κλείσουμε το μάτι σε κανέναν». Επίσης, σημείωσε ότι στοχεύουμε «να συγχρηματοδοτήσουμε ένα σημαντικό μέρος του κόστους της ναυτικής εργασίας» μια και η κατεύθυνση του υπουργείου είναι «από όπου μπορούμε να δώσουμε ένα φιλί ζωής στις εταιρείες»!

Ασκώντας συνολικά κριτική στο σχεδιασμό της κυβερνητικής πολιτικής, ο Νίκος Καραθανασόπουλος τόνισε πως «επιμένετε στη λογική της απελευθέρωσης» και «αυτό έχει σημαντικές συνέπειες. Αυτός είναι ο πυρήνας των προβλημάτων». Συγκεκριμένα επισήμανε: «Τι αποτέλεσμα είχε στις ακτοπλοϊκές γραμμές; Πανάκριβα εισιτήρια και καθημερινές αυξήσεις. Σοβαρά προβλήματα στη σύνδεση την ακτοπλοϊκή, δεν υπάρχει κάλυψη των νησιών και ικανοποίηση των αναγκών. Αυτό το πρόβλημα συνεχίζεται». Σημείωσε επίσης, «εγκαθιδρύσατε τις άγονες γραμμές λες και υπάρχουν νησιά και άνθρωποι πρώτης και δεύτερης κατηγορίας» και αυτό «αποτέλεσε αφορμή για τεράστια κρατική χρηματοδότηση στους εφοπλιστές».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο βουλευτής του ΚΚΕ στο θέμα των ναυτεργατών και των εργασιακών σχέσεων. Οπως τόνισε στην «Ελλάδα το 80% των ναυτεργατών έχουν καθυστέρηση στα δεδουλευμένα τους. Δεν υπάρχει καμία συλλογική σύμβαση, δεν έχει ανανεωθεί καμία». Μάλιστα έθεσε το ερώτημα, «γιατί ισχύει ακόμη η επιστράτευση των ναυτεργατών; Επί δύο χρόνια έχουμε έκτακτο γεγονός; Δε χτυπάει αυτό εργασιακά δικαιώματα;». Ο Ν. Καραθανασόπουλος αναφέρθηκε και στις επιχειρηματικές συγκρούσεις στον κλάδο της ακτοπλοΐας λέγοντας ότι «λόγω των επιχειρηματικών συγκρούσεων φτάσαμε στο σημείο στο Ιόνιο να ακυρώνονται δρομολόγια. Οι επιχειρηματίες τα ακύρωσαν, όχι οι απεργίες των ναυτεργατών». Συνολικά επισήμανε πως σήμερα «έχουμε 16.800 ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα ενώ ήταν πολλαπλάσιο αυτό το νούμερο όταν υπήρχε μικρότερος στόλος και 3.000 επισήμως άνεργους και μόνο οι μισοί επιδοτούνται».

Τέλος, ο βουλευτής του ΚΚΕ σχολίασε την ασυδοσία των εφοπλιστών τονίζοντας ότι «το 2012 μόνο, 450 πλοία ναυπηγούν οι Ελληνες εφοπλιστές. Από αυτά κανένα δεν φτιάχνεται σε ελληνικό ναυπηγείο. Κορέα και Κίνα σε αυτά τα δύο μέρη κατασκευάζονται» κι «ενώ υπάρχει αυτός ο οργασμός η απασχόληση των Ελλήνων ναυτεργατών όλο και μειώνεται».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ