Παρασκευή 28 Σεπτέμβρη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΩΝ
«Στο σφυρί» και το 33% του ΟΠΑΠ

Επιταχύνουν και για ΕΥΔΑΠ - ΕΥΑΘ

Με την εκχώρηση σε «επενδυτές» ποσοστού 33% του ΟΠΑΠ, ολόκληρου του μετοχικού πακέτου που έχει απομείνει σε κρατική ιδιοκτησία, κλιμακώνεται το πρόγραμμα με τις ιδιωτικοποιήσεις - μαμούθ, που έχουν συμφωνηθεί από τη συγκυβέρνηση και τους ιμπεριαλιστικούς Οργανισμούς.

Το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), το νομικό μόρφωμα στο οποίο έχουν περάσει τα περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου ανακοίνωσε χτες την έναρξη της πρώτης φάσης της «διαγωνιστικής διαδικασίας», προσκαλώντας τους ενδιαφερόμενους, τζογοεταιρείες και άλλα μονοπώλια, να υποβάλουν προσφορές μέχρι τις 19 Οκτώβρη. Σύμβουλοι της συγκυβέρνησης στην ιδιωτικοποίηση έχουν διοριστεί η γερμανική η Deutsche Bank και η Εθνική Τράπεζα. Ενόψει της ιδιωτικοποίησης του ΟΠΑΠ, το υπουργείο Οικονομικών προχώρησε σε συμφωνία με την ΕΕ, που αφορά στη «φορολογική εναρμόνιση» των εταιρειών τυχερών παιγνίων, με συντελεστή 30% επί του μεικτού κέρδους, δηλαδή πολύ υψηλότερα από αυτό που ισχύει σήμερα, εξέλιξη που κατεβάζει το αντίτιμο της ιδιωτικοποίησης.

Για τη συνέχεια, ετοιμάζονται να βγάλουν μαζικά στο σφυρί βασικούς και συγκεντρωμένους κλάδους της παραγωγής (ενέργεια, ύδρευση κ.ά.), φιλέτα δημόσιας γης, βασικές υποδομές (λιμάνια, περιφερειακά αεροδρόμια, οδικοί άξονες). Ηδη βρίσκονται σε εξέλιξη έξι διαγωνιστικές διαδικασίες για την εκχώρηση του Ελληνικού, την πώληση των Κρατικών Λαχείων, της ΔΕΠΑ, ποσοστού της ΔΕΣΦΑ, την εκμετάλλευση του κτιρίου του Διεθνούς Κέντρου Τύπου στο Μαρούσι μαζί με τον περιβάλλοντα χώρο, επίσης τις περιοχές - φιλέτα στην Κασσιόπη της Κέρκυρας και στην Αφάντου Ρόδου. Τους προσεχείς μήνες προγραμματίζουν τις «διαγωνιστικές διαδικασίες» για τα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ), ΕΥΑΘ, την εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού, την πώληση της ΛΑΡΚΟ, του Οργανισμού Ιπποδρομιών, των Ελληνικών Ταχυδρομείων, του Αστέρα Βουλιαγμένης καθώς και της αξιοποίησης περιφερειακών αεροδρομίων και μαρίνων, επίσης 28 μεγάλα κτίρια ιδιοκτησίας του Δημοσίου. Σε κρατική ιδιοκτησία βρίσκεται σήμερα το 74% του ΟΛΘ (όπως και του ΟΛΠ). Τα 2 μεγάλα λιμάνια μαζί με 10 ακόμη, στα οποία το κράτος κατέχει το σύνολο του μετοχικού κεφαλαίου, προορίζονται για «πεσκέσι» σε «επενδυτές».

Οι εταιρείες υδάτων

Ολοταχώς προχωρά η κυβέρνηση στο ξεπούλημα της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ, που θα έχει ως συνέπεια να πληρώνουν οι λαϊκές οικογένειες ένα πολύτιμο αγαθό, όπως το νερό για χρυσάφι. Σύμφωνα με πληροφορίες το ΤΑΙΠΕΔ προχωρά στην πρόσληψη τεχνικού συμβούλου για την τιμολόγηση της ύδρευσης και της αποχέτευσης, με στόχο να ξεκινήσουν οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης μέσα στον Οκτώβρη. Παράλληλα, το υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών συντάσσει νομοσχέδιο για τη δημιουργία ρυθμιστικής αρχής υδάτων, που θα ρυθμίζει όλα τα θέματα της λειτουργίας της ΕΥΑΘ και της ΕΥΔΑΠ, δηλαδή κάτι αντίστοιχο που κάνει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, ρυθμίζοντας μόνο την κερδοφορία των μονοπωλίων. Θυμίζουμε ότι μεγάλο ενδιαφέρον για να βάλουν στο χέρι τις δύο εταιρείες έχουν δείξει αρκετές εταιρείες, με πρώτους τους γαλλικούς κολοσούς Veolia kai Suez.

Την ίδια στιγμή, συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις για την επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών αξόνων, που πραγματοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης και σήμερα τελούν σε αναστολή εργασιών, λόγω της διακοπής των χορηγήσεων από τις τράπεζες, παρόλο που ο λαός εξακολουθεί να πληρώνει τα πανάκριβα διόδια. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση φέρεται διατεθειμένη να προσφέρει «γην και ύδωρ» στους μεγάλους ιδιωτικούς ομίλους, ακόμη και έσοδα από τη λειτουργία της Εγνατίας Οδού και των καθέτων οδικών αξόνων της που στοίχισαν πάνω από 6,5 δισ. ευρώ στον ελληνικό λαό, και που στην περίπτωση της ιδιωτικοποίησής της θα υποχρεωθει να πληρώνει τριπλάσια διόδια από ό,τι πληρώνει τώρα. Παράλληλα, μάλιστα, ο ελληνικός λαός θα φορτωθεί και τα δάνεια ύψους 600 εκατ. ευρώ που έχουν συναφθεί για την κατασκευή της, καθώς αυτά η κυβέρνηση σκοπεύει να μην τα μεταβιβάσει στους ιδιώτες για να γίνει ελκυστικό το πακέτο ξεπουλήματος!

Κυβερνητικοί παράγοντες θεωρούν εφικτό έως τις 15 Οκτώβρη να έχει συναφθεί μνημόνιο συμφωνίας με τους παραχωρησιούχους των οδικών αξόνων και στη συνέχεια συμπληρωματική σύμβαση, που θα τους δίνει νέες παροχές και προνόμια, η οποία θα κατατεθεί για ψήφιση στη Βουλή.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ