Παρασκευή 19 Οχτώβρη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Η προσωπικότητα, προϊόν και υποκείμενο της Ιστορίας...

Δύο οι αξιόλογες ταινίες που έκαναν χτες πρεμιέρα στις αίθουσες, εμπλουτίζοντας τους προβληματισμούς που έτσι κι αλλιώς γεννά και αυτή η αγωνιστική εβδομάδα... Σημαντικότερη εκ των δύο η γερμανική «ΜΠΑΡΜΠΑΡΑ», αλλά εξαιρετικός και «Ο ΚΥΡΙΟΣ ΛΑΖΑΡ» από τον Καναδά.

Κοινό πια μυστικό οι παντός μετάλλου και χροιάς αντικομουνιστικές κορόνες που έφθασαν να κατακλύζουν την λαϊκότερη και μαζικότερη των τεχνών, το σινεμά. Τα φαινόμενα πολλαπλασιάζονται όσο η παραγωγή και η διανομή συρρικνώνονται γύρω από τα συμφέροντα τεράστιων πολυεθνικών και όσο οι ίδιοι οι δημιουργοί του καλλιτεχνικού έργου συρρικνώνουν, εκόντες (αυτολογοκρινόμενοι) ή άκοντες, τη γνώση, την κρίση, την παιδεία και την καλλιέργειά τους ... συμμορφούμενοι όλο και περισσότερο με το πρότυπο ενός ενσωματωμένου και χειραγωγήσιμου «καλλιτέχνη», που αναπαράγει την αστική ιδεολογία, χωρίς τύψεις, αφού κάνει μόνο τη δουλειά του και αποζημιώνεται γι' αυτήν. Ετσι συμβάλλει τα μέγιστα και ο καλλιτέχνης μέσα από τις επιλογές του στην ενορχηστρωμένη εκστρατεία «γενικευμένης αποβλάκωσης» του κοινού που στρατηγικό στόχο έχει την εξουδετέρωση ή μάλλον τον αφανισμό κάθε σπέρματος αλήθειας ή αμφισβήτησης των αστικών ιδεολογημάτων. Μέσα στο γενικό πλαίσιο των παραπάνω, το γεγονός της βράβευσης - με την Αργυρή Αρκτο Σκηνοθεσίας στο 62οΦεστιβάλ Κινηματογράφου Βερολίνου - της ταινίας «ΜΠΑΡΜΠΑΡΑ» (2012) του Κρίστιαν Πέτσολντ, καταχωρείται στα αναμενόμενα, αν αναλογιστούμε τα δεδομένα του μύθου του σεναρίου που πραγματεύεται την «περίοδο αναμονής» μιας καταδιωκόμενης από την STASI Ανατολικογερμανίδας γιατρού ονόματι Μπάρμπαρα, μέχρι τη μυστική δραπέτευσή της, στη Δύση...

Μπορεί να είχαμε ακουστά τον Πέτσολντ σαν όνομα, αλλά προηγούμενες δουλειές του δεν είχαμε δει. Ετσι με το που μάθαμε ότι η ταινία θα έβγαινε και στις εντόπιες αίθουσες αρχίσαμε να ψάχνουμε πληροφορίες για τον Γερμανό δημιουργό και τη βραβευμένη του παραγωγή. Κατά τη διάρκεια της έρευνας πέσαμε πάνω σε πάμπολλα κείμενα κριτικής για την ταινία στα οποία κείμενα, δίπλα στα όποια καλά λόγια είχε κάποιος να πει, υπογραμμιζόταν με χοντρό μαρκαδόρο ως αρνητικό στοιχείο, που όντως κατέπληττε, το απρόσμενο τέλος της ταινίας, η υπεραξία της οποίας μειωνόταν από το γεγονός ότι δεν ήταν όσο έπρεπε ...αντι-DDR! Εχοντας λοιπόν στο πίσω μέρος του κεφαλιού την παραπάνω προσέγγιση, μπήκαμε στην αίθουσα να δούμε την ταινία, να την αναγνώσουμε με ιδιαίτερη προσοχή ώστε να καταλάβουμε τι εν τέλει συμβαίνει, για να αναφερθούμε παρακάτω...

Επίσης, χτες Πέμπτη, βγήκε στις αίθουσες ένας ολοκαίνουριος Αστερίξ και Οβελίξ σε νέες περιπέτειες, στη Βρετανία αυτήν τη φορά! Μαζί τους κουβαλούν ένα ολόκληρο βαρέλι με μαγικό φίλτρο και, φθάνοντας στην Αγγλία, τίθενται στην υπηρεσία της Βασίλισσας, στον αγώνα κατά των Ρωμαίων κατακτητών... «ΑΣΤΕΡΙΞ ΚΑΙ ΟΒΕΛΙΞ ΣΤΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ» ο τίτλος της οικογενειακής περιπέτειας, μια συμπαραγωγή Γαλλίας, Ιταλίας, Ισπανίας και Ουγγαρίας του έτους 2012, σε σκηνοθεσία Λοράν Τιράρ. Πρωταγωνιστές πολλοί, γνωστοί και άξιοι: Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Κατρίν Ντενέβ, Εντουάρ Μπαέρ, Φαμπρίς Λουκινί, Ζαν Ροσφόρ, Ζεράρ Ζινιό, Λούκα Τζινγκαρέτι, Νέρι Μαρκορέ και Μισέλ Ντισοσουά...


ΚΡΙΤΙΚΗ:
Τζία ΓΙΟΒΑΝΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ