Τρίτη 20 Μάρτη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 31
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ
Χολιγουντιανή φιέστα για μισό κι ανέσωστο έργο!..

Οπως - όπως δίνονται στην κυκλοφορία τα πρώτα τμήματα του ιδιωτικού δρόμου. Με «συμβολική» τιμή 200 δραχμές ξεκινούν μετά το Πάσχα και τα διόδια

Με μια χολιγουντιανής έμπνευσης φιέστα, η κυβέρνηση, διά του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη, εγκαινίασε την Κυριακή το μεσημέρι το ...ημιτελές έργο της Αττικής Οδού!

Συγκεκριμένα, από τα 72 χιλιόμετρα που είναι το συνολικό μήκος του δρόμου (μαζί με τη Δυτική Περιφερειακή Υμηττού) εγκαινιάστηκαν τα 17 χιλιόμετρα, που αποτελούν το τμήμα Γέρακας - Αεροδρόμιο Σπάτων, ίσα - ίσα δηλαδή αυτό που περιλαμβάνεται ως υποχρέωση του ελληνικού δημοσίου στη σύμβαση για τα Σπάτα, προκειμένου να μην επιβληθεί η ποινική ρήτρα των 12 εκατομμυρίων την ημέρα. Αλλά και σ' αυτά τα 17 χιλιόμετρα που έχουν ολοκληρωθεί, οι κάτοικοι των γύρω δήμων δε θα έχουν άμεση πρόσβαση, γιατί οι τέσσερις από τους πέντε κόμβους βρίσκονται ακόμη στο στάδιο της κατασκευής! Αυτός ήταν ένας από τους λόγους, που στην τελετή δεν παρέστησαν οι εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης της περιοχής, οι οποίοι διαμαρτύρονται επί πλέον επειδή τα περιβόητα έργα για την αναβάθμιση της περιοχής ως αντιστάθμισμα για τη χωροθέτηση του αεροδρομίου (αντιπλημμυρικά, αποχετευτικά, εντάξεις στο σχέδιο κλπ.) βρίσκονται ακόμη «στα χαρτιά»!

Τόσο οι εργολάβοι, όσο και ο Κ. Λαλιώτης, υποσχέθηκαν ότι από σήμερα θα λειτουργεί επίσης το τμήμα της Αττικής Οδού μεταξύ των κόμβων Κύμης - Μεταμόρφωσης (στο ύψος της Εθνικής), συνολικού μήκους 4 χιλιομέτρων, που, όμως, ακόμη μέχρι αργά χτες το βράδυ κατασκευαζόταν...

Από κει και πέρα και με έναρξη τον προσεχή Σεπτέμβρη, πρόκειται να αρχίσει ένας νέος κύκλος εγκαινίων (πολύ πιθανόν και αντίστοιχων τελετών με μπαλόνια, καπνογόνα, ελικόπτερα, κορδέλες και ...«φιλιππικούς»). Συγκεκριμένα:

  • Το Σεπτέμβρη 2001 πρόκειται να παραδοθεί το τμήμα Γλυκά Νερά - Ανισόπεδος Κόμβος Ραφήνας και οι 4 ανισόπεδοι κόμβοι πρόσβασης των δήμων των Μεσογείων στην Αττική Οδό.
  • Το Δεκέμβρη του 2002 τα τμήματα: Ελευσίνα - Αιγάλεω, Μενίδι - Μεταμόρφωση και Αν. Κόμβος Κύμης - Α. Κ. Πεντέλης.
  • Τον Ιούνιο του 2003 πρόκειται να παραδοθεί η Περιφερειακή Υμηττού με καθυστέρηση ενός τουλάχιστον χρόνου. Να σημειώσουμε ότι εάν το θελήσει η «Χόχτιφ», τότε μπορεί να ενεργοποιηθεί η ποινική ρήτρα των 12 εκατομμυρίων την ημέρα σε βάρος του ελληνικού δημοσίου...
  • Το Δεκέμβρη του 2003 πρόκειται να παραδοθούν τα υπόλοιπα τμήματα: Αιγάλεω - Μενίδι, Α. Κ. Πεντέλης - Γέρακας.
Τα διόδια

Στο έργο σε τελική μορφή θα διαθέτει, ούτε λίγο - ούτε πολύ, 38 σταθμούς διοδίων (έναν σε κάθε ανισόπεδο κόμβο σύνδεσης και τρεις μέσα στη λεωφόρο), που θα κυκλώνουν ολόκληρο το Λεκανοπέδιο. Οπως ανακοινώθηκε, μέχρι το Πάσχα όσοι θα κινούνται στην Αττική Οδό δε θα πληρώνουν καθόλου διόδια. Το Πάσχα, που θα αρχίσουν να λειτουργούν οι πρώτοι σταθμοί, το αντίτιμο των διοδίων θα είναι 200 δραχμές, αυτή η τιμή, όμως, δε θα κρατήσει για πολύ, καθώς από το Σεπτέμβρη θα αυξηθεί στις 350 δρχ., ώσπου μετά το 2002 να φτάσει σταδιακά στις 800 δρχ.! Ποσά, βέβαια, που θα αποδίδονται στους εργολάβους. Αξίζει, μάλιστα, να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση προωθεί νομοθετική ρύθμιση, ώστε στους εργολάβους να αποδίδονται ακόμη και τα πρόστιμα των τροχαίων παραβάσεων που γίνονται στην Αττική Οδό!

Οπως είναι γνωστό, το έργο κατασκευάζεται με τη μέθοδο της συγχρηματοδότησης και της σύμβασης παραχώρησης στους ιδιώτες κατασκευαστές (10 από τις μεγαλύτερες τεχνικές εταιρίες της χώρας με επικεφαλής την ΑΚΤΩΡ του μεγαλοεκδότη Μπόμπολα), οι οποίοι θα το εκμεταλλεύονται για 23 χρόνια. Το κόστος του ανέρχεται σε 500 δισ. δρχ. (μαζί με το κόστος των απαλλοτριώσεων που πλήρωσε αποκλειστικά το ελληνικό δημόσιο αγγίζει τα 800 δισ. δρχ.). Από αυτά, οι ιδιώτες εργολάβοι έβαλαν τυπικά τα 40 δισ. δρχ. περίπου, ενώ τα υπόλοιπα είναι συμμετοχή του ελληνικού δημοσίου και δάνεια των τραπεζών. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι πριν μερικούς μήνες το έργο κατασκευαζόταν αποκλειστικά με διαδοχικές αυξήσεις των προκαταβολών που έδινε το ΥΠΕΧΩΔΕ, επειδή οι τράπεζες δεν έδιναν τα δάνεια...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ