Πέμπτη 22 Μάρτη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΟ ΑΘΗΝΑΣ ΚΑΙ ΝΕ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Αγώνας για Κρατικό Αεροδρόμιο στην υπηρεσία του λαού

Η Κομματική Οργάνωση Αθήνας του ΚΚΕ και η Νομαρχιακή Επιτροπή Αττικής του ΚΚΕ με κοινή τους ανακοίνωση καλούν το λαό του Λεκανοπεδίου να χαράξει μια άλλη πορεία οικονομικής ανάπτυξης ενάντια στα μονοπώλια και την πλουτοκρατία και να αγωνιστεί ώστε το νέο ιδιωτικό αεροδρόμιο στα Σπάτα να γίνει κρατικό και να τεθεί στην υπηρεσία του λαού.

«Η κυβέρνηση - επισημαίνεται στην ανακοίνωση - προχωρά με φιέστες και παράτες στα εγκαίνια του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών στα Σπάτα. Ενός αεροδρομίου που αντί να εξυπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες, θα αξιοποιηθεί για την ένταση της εκμετάλλευσης των εργαζομένων. Το νέο αεροδρόμιο εντάσσεται στα πλαίσια των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, για τη δημιουργία ενός περιφερειακού κόμβου μεταφορών πλήρως παραχωρημένου στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων της "Χόχτιφ" και των άλλων πολυεθνικών, το οποίο θα παίξει σημαντικό ρόλο στην οικονομική διείσδυση του κεφαλαίου στα Βαλκάνια, στην ευρύτερη περιοχή και στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς».

«Βασικά στοιχεία της λειτουργίας και εκμετάλλευσης του Αεροδρομίου καθορίζονται από την πολιτική που υπαγορεύεται από τις Βρυξέλλες προς όφελος της πλουτοκρατίας, πολιτική που βαθαίνει την εξάρτηση της χώρας από τους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς. Πρόκειται για ένα ξένο ιδιωτικό αεροδρόμιο στο ελληνικό έδαφος», επισημαίνεται στην ανακοίνωση.

Ιδιωτικό αεροδρόμιο με τα λεφτά του ελληνικού λαού

Ιδιαίτερη αναφορά κάνει η ανακοίνωση στη σύμβαση που έχει υπογραφεί μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της γερμανικών συμφερόντων εταιρίας, που θα εκμεταλλεύεται τη λειτουργία του αεροδρομίου. Συγκεκριμένα, τονίζει: «Με την αποικιοκρατικού χαρακτήρα σύμβαση, το νέο αεροδρόμιο έχει χρυσοπληρωθεί από τον ελληνικό λαό, ο οποίος και σαν χρήστης θα κληθεί να το ξαναπληρώσει, για να βγάλει και από τη λειτουργία του υπερκέρδη η εταιρία. Η "Χόχτιφ", συνεχίζει, ενώ συμμετείχε στη χρηματοδότησή του με λιγότερο από 10%, θα αποκομίζει τεράστια υπερκέρδη για 30 χρόνια, κατέχοντας το 45% των μετοχών της εταιρίας του αεροδρομίου. Εχουμε με λίγα λόγια ένα ιδιωτικό αεροδρόμιο που χτίστηκε με τα λεφτά του ελληνικού λαού».

Τό νέο αεροδρόμιο, συνεχίζει, αποτελεί παραπέρα συγκέντρωση του κεφαλαίου και πλούτου στα χέρια της ολιγαρχίας. Αποτελεί ένα επιπλέον βήμα στην κυβερνητική πολιτική της πλήρους απελευθέρωσης των μεταφορών και άλλων κλάδων και της έντασης της εκμετάλλευσης των εργαζομένων.

Μέτρα κατά των εργαζομένων

Το ΚΚΕ, στην ανακοίνωσή του, περιγράφει τις συνέπειες για τους εργαζομένους από τη λειτουργία του αεροδρομίου και τα μέτρα που δρομολογούνται σε βάρος των εργαζομένων. Ηδη, αναφέρεται στην ανακοίνωση, πριν τη λειτουργία του, δρομολογούνται μέτρα σε βάρος των εργαζομένων και των λαϊκών συμφερόντων που οδηγούν:

  • Στην ένταση της εκμετάλλευσης της εργατικής τάξης.
  • Στη μείωση του κόστους εργασίας (μισθοί, εργοδοτικές εισφορές, «μαύρη» εργασία).
  • Στην ανατροπή των εργασιακών σχέσεων (ουσιαστικά κατάργηση της μόνιμης και σταθερής απασχόλησης, μειωμένο ωράριο, εργολαβίες, υποαπασχόληση, επινοικίαση εργαζομένων στον κλάδο της ενέργειας).
  • Στις απολύσεις και τη μείωση των θέσεων εργασίας (ήδη απολύθηκαν 16 εργαζόμενοι από τον Τομέα Ανεφοδιασμού και Καυσίμων, ενώ μόνο 223 υπάλληλοι της ΥΠΑ θα αναλάβουν υπηρεσία στο νέο αεροδρόμιο).
  • Στην επιτάχυνση των ιδιωτικοποιήσεων τομέων της Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και άλλων Αεροδρομίων της χώρας. Της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) και των θυγατρικών εταιριών της (ήδη έχει πουληθεί το 33% της «Ολύμπικ Κέτερινγκ»). Της τεχνικής βάσης συντήρησης και επισκευής. Του Τομέα Ανεφοδιασμού Καυσίμων, μέσα από την εκχώρηση των δραστηριοτήτων στην κοινοπραξία SAFCO, όχι μόνο των Σπάτων, αλλά και άλλων αεροδρομίων.

«Οι συνέπειες της εντατικοποίησης της εργασίας θα είναι βαριές στον τομέα της ασφάλειας πτήσεων και των ίδιων των εργαζομένων», επισημαίνει η ανακοίνωση.

  • Στο χτύπημα των συνδικαλιστικών και δημοκρατικών ελευθεριών με ηλεκτρονικά συστήματα παρακολούθησης, ιδιωτική αστυνόμευση, κλειστά κυκλώματα τηλεόρασης ακόμη και στην Αττική Οδό.
  • Στην αύξηση του κόστους των παρεχομένων υπηρεσιών που θα πληρώσει ο λαός μέσα από την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων. Ηδη ανακοινώθηκαν αυξήσεις 15%, ενώ επιβλήθηκαν διόδια στην ανολοκλήρωτη Αττική Οδό, η οποία προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2004, ενώ μέχρι τότε δεν προβλέπεται η λειτουργία μέσων σταθερής τροχιάς (τραμ, μετρό).
  • Στις σοβαρές επιπτώσεις για τη ζωή των κατοίκων της περιοχής των Μεσογείων. Μια πόλη 400 χιλιάδων κατοίκων γεννιέται χωρίς υποδομές σε αποχετευτικό δίκτυο, βιολογικό καθαρισμό, αντιπλημμυρικά έργα και καθορισμό της χρήσης γης που να αντισταθμίζει τη ζημιά που έχει υποστεί η περιοχή.
Ευθύνες σε ΠΑΣΟΚ και ΝΔ

Για την κατάσταση αυτή, τεράστιες είναι οι ευθύνες της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, αλλά και της ΝΔ, οι πολιτικές των οποίων είναι προσηλωμένες στον αντιλαϊκό μονόδρομο της ΕΕ και στην υπηρεσία των συμφερόντων των μονοπωλίων και του ιμπεριαλισμού.

Σοβαρές είναι και οι ευθύνες του ΣΥΝ, ο οποίος μιλάει για κάποιο δημόσιο τομέα στην οικονομία «όπου η παρουσία και η δράση του θα δημιουργεί προϋποθέσεις ανάπτυξης και του ιδιωτικού» και για μια ΟΑ πολυμετοχική, που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Βαριές επίσης είναι και οι ευθύνες της πλειοψηφίας της ηγεσίας του συνδικαλιστικού κινήματος, η οποία αντί να οργανώσει την πάλη της εργατικής τάξης, προωθεί το συμβιβασμό και την υποταγή στα συμφέροντα της πλουτοκρατίας.

ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΠΡΟΒΑΛΛΕΙ Η ΑΝΑΓΚΗ:

Το νέο αεροδρόμιο να κρατικοποιηθεί, να γίνει λαϊκή περιουσία στην υπηρεσία του ελληνικού λαού, με φτηνές αναβαθμισμένες και ασφαλείς υπηρεσίες.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας να παραμείνει ενιαία και δημόσια, αποκλειστικά αρμόδια και υπεύθυνη για τη λειτουργία, οργάνωση κι εκμετάλλευση όλων των Αεροδρομίων της χώρας.

Παράλληλα να μην ιδιωτικοποιηθεί η ΟΑ και οι θυγατρικές της. Να παραμείνει κρατικός αερομεταφορέας και να έχει το μονοπώλιο στις εσωτερικές πτήσεις.

Τα Αεροδρόμια, οι Αερομεταφορές, η Ενέργεια, οι Τηλεπικοινωνίες και άλλοι βασικοί τομείς της οικονομίας πρέπει να ανήκουν αποκλειστικά στο Κράτος, να εξασφαλίζουν σταθερή και μόνιμη απασχόληση, με πλήρη ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα, με πλήρεις συνδικαλιστικές και δημοκρατικές ελευθερίες. Αυτοί οι τομείς είναι απαραίτητο να γίνουν λαϊκή περιουσία.

Να μη δοθεί ούτε σπιθαμή γης στους ιδιώτες από το Ελληνικό. Ο ΧΩΡΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΝΑ ΜΕΤΑΤΡΑΠΕΙ ΣΕ ΠΝΕΥΜΟΝΑ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΨΥΧΗΣ.

ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟ ΛΑΟ ΝΑ ΧΑΡΑΞΕΙ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΠΟΡΕΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΛΟΥΤΟΚΡΑΤΙΑ.

Η εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα μπορούν να αναπτύξουν τους αγώνες τους ενάντια στην επίθεση κυβέρνησης, ΕΕ και μονοπωλίων. Η λαϊκή πάλη θα έχει αποτελέσματα και προοπτική, όσο αλλάζει ο συσχετισμός της δύναμης, δυναμώνει η αντιμονοπωλιακή πάλη για την ανατροπή της εξουσίας των μονοπωλίων και των κομμάτων της ευρω-υποταγής.

ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΛΑΪΚΩΝ ΣΤΡΩΜΑΤΩΝ ΘΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΛΑΪΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ, ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΛΑΪΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ, ΤΙΣ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΒΑΣΙΚΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ.

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΟ ΚΚΕ ΚΑΛΕΙ ΤΟ ΛΑΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ