Τετάρτη 16 Γενάρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ
Βάζουν διόδια και στον κάθετο Χαλάστρα - Εύζωνοι!

Από κινητοποίηση των ΠΑΜΕ - ΠΑΣΕΒΕ - ΠΑΣΥ - ΜΑΣ και ΟΓΕ στον Ιασμο Κομοτηνής με αίτημα να καταργηθούν τώρα όλα τα διόδια
Από κινητοποίηση των ΠΑΜΕ - ΠΑΣΕΒΕ - ΠΑΣΥ - ΜΑΣ και ΟΓΕ στον Ιασμο Κομοτηνής με αίτημα να καταργηθούν τώρα όλα τα διόδια
Τη στιγμή που αναμένεται από μέρα σε μέρα να τεθεί σε λειτουργία ο νέος (έκτος) σταθμός διοδίων κατά μήκος της Εγνατίας Οδού στο ύψος της Μουσθένης στην Καβάλα (τμήμα Στρυμόνα - Χρυσούπολης), που είχε «παγώσει» προσωρινά εξαιτίας των αντιδράσεων των τοπικών φορέων και των αγωνιστικών κινητοποιήσεων του λαού, η κυβέρνηση δίνει το «πράσινο φως» με κοινή υπουργική απόφαση να αρχίσει να κατασκευάζεται σταθμός είσπραξης των χαρατσιών και στον πρώτο κάθετο άξονα Χαλάστρα - Εύζωνοι, στο ύψος των Ευζώνων.

Ειδικότερα με την κοινή υπουργική απόφαση οι υπουργοί Οικονομικών, Ανάπτυξης και ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, αναθέτουν στην εταιρεία «Εγνατία Οδός ΑΕ» την αρμοδιότητα ανάθεσης και διοίκησης της εκπόνησης της μελέτης, καθώς και την αρμοδιότητα ανάθεσης και διοίκησης της κατασκευής του έργου. Σύμφωνα με την ίδια απόφαση η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει από την εταιρεία «Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας ΑΕ» (ΤΕΟ ΑΕ), ανάλογα με την πρόοδο των εργασιών.

Ο σχεδιασμός της κυβέρνησης σχετίζεται προφανώς με την απόφασή της να παραχωρηθεί σε ιδιώτες και ο αυτοκινητόδρομος της Εγνατίας, η κατασκευή του οποίου στοίχισε στον ελληνικό λαό πάνω από 6,5 δισ. ευρώ! Η κυβέρνηση μάλιστα για να κάνει ακόμη πιο... ελκυστική την επένδυση, αποφάσισε να δώσει ως «προίκα» στους ιδιώτες και τρεις πολύ σημαντικούς κάθετους οδικούς άξονες αυτοκινητοδρόμων (συνδετήριοι με γειτονικές χώρες των Βαλκανίων) στη Μακεδονία, βάζοντας φυσικά διόδια και σ' αυτούς. Πρόκειται συγκεκριμένα για τους αυτοκινητόδρομους: Σιάτιστα - Καστοριά - Ιεροπηγή - Κρυσταλλοπηγή (σύνορα με Αλβανία). Δερβένι - Σέρρες - Προμαχώνας (σύνορα με Βουλγαρία). Χαλάστρα - Εύζωνοι (σύνορα με ΠΓΔΜ).

Αξίζει βέβαια να αναφέρουμε πως αν παραχωρηθεί ο οδικός αυτός άξονας στους ιδιώτες τότε το αντίτιμο των διοδίων που θα πληρώνουν οι οδηγοί θα τριπλασιαστεί, αφού θα είναι ίδιο με αυτό που ισχύει στις υφιστάμενες συμβάσεις παραχώρησης αυτοκινητοδρόμων (Μαλιακός - Κλειδί, Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε65 κτλ.). Σήμερα σε κάθε έναν από τους πέντε σταθμούς είσπραξης που βρίσκονται κατά μήκος της Εγνατίας πληρώνουν για τα ΙΧ 2,40 ευρώ, μετά την αύξηση κατά 20% που επιβλήθηκε τον περασμένο Σεπτέμβρη.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ