Λευκά: Ργ3, Βε1, Πζ2, Πθ4, Ιε2,
Μαύρα: Ρθ8, Βη6, Πα8, Πθ7, Αθ5,
Την κίνηση έχουν τα μαύρα κομμάτια. Τι πρέπει να παίξουν για να κερδίσουν;
Στην παρτίδα Κάρποβ - Ανάντ ο μαύρος έπαιξε 1... Πα2; και ψύχραιμα ο Κάρποβ μετέτρεψε σε ισοπαλία.
Πώς γίνεται, όμως, πανίσχυροι Γκραντ - Μάστερς σαν τον νεαρό και γρήγορο στη σκέψη Βισβ. Ανάντ, να μην μπορούν «να δουν» τον παρακάτω συνδυασμό;
Εμείς θα το πούμε απλά. Φταίνε τα νέα, όλο και μειωμένα, χρονικά όρια της σκακιστικής παρτίδας...! Αυτή η πίεση χρόνου παντού μέσα στη ζωή μας, αυτή η ξενόφερτη συρρίκνωση χρόνου, μπήκε και στη σκέψη, μπήκε στην ποιότητα, στην στρατηγική...
Ο ιός του 21ου αιώνα - λένε οι «ειδικοί» - θα είναι σε όλο τον κόσμο Η ΒΙΑΣΥΝΗ...
Στη σκακιέρα μας, τώρα, ο Ινδός G.M. θα μπορούσε να παίξει 1... ε3!!! 2. Πθ2 Πα3+ 3. Ρβ2 Πα2+! 4. Ργ3 (Αν 4. ΡχΠ Βγ2+ 5. Ρα3 Πα7+ ματ). 4... Βγ2+ 5. Ρδ4.
ΦΤΑΤΣΝΙΚ - ΤΣΒΙΤΑΝ 1997
Περισσότερο για τη διασκέδασή σας, παρά να σας «προβληματίσουμε» θέλουμε, με το σημερινό μας πρόβλημα. Σε πολλούς ίσως συμβούν και τα δύο, σε άλλους μπορεί να συμβεί το... δεύτερο. Λοιπόν, όπως και να έχει, τα μαύρα αυτή τη φορά, παίζουν και κερδίζουν.
Λευκά: Ρθ1, Βδ1, Πα8, Πζ1, Ιγ4, Ιγ3, Αε2, Αη1,
Μαύρα: Ρη8, Βθ4, Πα8, Πζ7, Ιη6, Ιθ7, Αη7, Αθ3,