Πέμπτη 5 Απρίλη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Πράσινο» για περισσότερη νεφο-ρύπανση στην Αττική

Η κυβέρνηση έχει αποδεχτεί τις αξιώσεις των βιομηχάνων, για τροποποίηση του ΠΔ 84/84 - είναι θέμα ημερών η δημοσιοποίηση των αλλαγών - που θα επιτρέπει στους βιομήχανους να ιδρύουν ρυπογόνες μονάδες σε όποια περιοχή της Ελλάδας επιθυμούν

Στην κατεύθυνση της πλήρους ικανοποίησης των αξιώσεων των μεγάλων ρυπογόνων βιομηχανιών της Αττικής έχει στηριχτεί η τροποποίηση του ΠΔ 84/84 και η οποία αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα εντός των προσεχών ημερών. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι διατάξεις τροποποίησης του ΠΔ 84/84 όχι μόνο θα επιτρέπουν στις μεγάλες βιομηχανίες να ρυπαίνουν ασύδοτα, αλλά προβλέπει και την αύξηση του ορίου εκπεμπομένων ρύπων, από το όριο που ισχύει σήμερα. Πέραν τούτου, οι νέες διατάξεις, δηλαδή αυτές που θα καταργήσουν το 84/84, θα έχουν πανελλαδική ισχύ και δε θα αφορούν μόνο το Νομό Αττικής, όπως το 84/84, αλλά ολόκληρη τη χώρα.

Με το τελευταίο, η κυβέρνηση επιδιώκει να εξομοιώσει την Αττική με την υπόλοιπη χώρα. Οχι βέβαια στην κατεύθυνση στο να θεωρηθεί όλη η χώρα επιβαρυμένη όσο η Αττική, αλλά η Αττική να εξομοιωθεί με ολόκληρη τη χώρα και άρα να εμφανιστεί ότι δεν έχει προβλήματα ρύπανσης. Αυτό αποδεικνύεται και από τη ρύθμιση περί της εμπορίας των ρύπων, που στηρίζεται στο ίδιο μοντέλο που εφαρμόζουν οι πλούσιες βιομηχανικές χώρες σε βάρος των τριτοκοσμικών, σύμφωνα με το «πνεύμα» του Κιότο. Σήμερα η κυβέρνηση, με «επιχείρημα» τη διευκόλυνση κάποιων μικρών επιχειρήσεων, που περιορίζονται από ορισμένες διατάξεις του 84/84, επιτυγχάνει την πλήρη ικανοποίηση των αιτημάτων των μεγάλων ρυπογόνων βιομηχανιών.

Η «εμπορία ρύπων»

Η διαβόητη «εμπορία ρύπων», την οποία θα προωθήσει η κυβέρνηση μέσω της αναθεώρησης του 84/84, θα στηρίζεται στην εξής βάση: Εάν π.χ. μία επιχείρηση που λειτουργεί στη Μακεδονία, υλοποιήσει μία επένδυση με την οποία θα μειώνει τους ρύπους της στο μισό, δηλαδή από 10pbm τους μειώσεις στα 5pbm, τότε θα μπορεί να πουλήσει τα 2,5pbm σε μία ρυπογόνο βιομηχανία ώστε να αυξήσει το περιθώριο εκπομπής ρύπων, ενώ τα υπόλοιπα 2,5pbm, θα παραχωρούνται στο δημόσιο. Δηλαδή, ένα διυλιστήριο που είναι εγκαταστημένο στην Αττική, και τα οποία θεωρούνται τα πλέον ρυπογόνα, θα του δίνεται το δικαίωμα, μέσω του νόμου, να εκπέμπει ακόμα περισσότερους ρύπους, αφού θα έχει τη δυνατότητα να αγοράζει το δικαίωμα εκπομπής ρύπων, από επιχειρήσεις που εκπέμπουν λιγότερο από το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο.

Η «εμπορία ρύπων» παγκοσμίως αφορά μόνο την εκπομπή ρύπων του διοξειδίου του άνθρακα και είναι τέχνασμα το οποίο εφηύραν οι Αμερικανοί και οι πλούσιες χώρες της Ευρώπης, ώστε να μη μειώσουν τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα που ευθύνονται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Εδώ η ελληνική κυβέρνηση φαίνεται να προχωράει ακόμα πιο πέρα, γενικεύοντας την εμπορία όλων των ειδών ρύπων. Αυτού του είδους οι «ρυθμίσεις» θα σημάνουν και το τελειωτικό χτύπημα για το περιβάλλον της Αττικής και η ανησυχία γίνεται ακόμη πιο έντονη, αφού αναμένεται και η άναρχη επέκταση μονάδων στην περιοχή γύρω από το αεροδρόμιο των Σπάτων. Παράγοντες του υπουργείου Ανάπτυξης σημειώνουν ότι αν δεν ξεκαθαριστεί το πλαίσιο χρήσης γης γύρω από το νέο αεροδρόμιο, η Αθήνα θα βρεθεί ανάμεσα σε δύο... Θριάσια Πεδία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ