Σάββατο 14 Απρίλη 2001 - Κυριακή 15 Απρίλη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ποια είναι τα απαραίτητα οδικά έργα για το 2004

Τα οδικά έργα που θεωρούν οι αρμόδιοι απαραίτητα για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 είναι τα εξής:

  • Η επέκταση της Εθνικής Οδού ως τη λεωφόρο Ποσειδώνος (παραλία) και η σύνδεσή της με τον κόμβο έως το Τροκαντερό που θα κατασκευαστεί χωρίς σηματοδότες. Αυτός ο άξονας θα συνδέει το Ολυμπιακό Χωριό με την παραλιακή ζώνη.
  • Η λεωφόρος Σταυρού - Ελευσίνας. Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς υπολογίζεται ότι θα απορροφήσει όλη την πλεονάζουσα ζήτηση της κυκλοφορίας (π.χ. Μεσογείων, Κηφισίας κ.ά.).
  • Η σύνδεση του Ολυμπιακού Χωριού με το ΟΑΚΑ. Θα κατασκευαστεί λεωφόρος μήκους 12 χιλιομέτρων (Κύμης - Πεύκη - Μεταμόρφωση - υπόγεια χωρίς φανάρια - Εθνική Οδός). Σε αυτό τον οδικό άξονα (2+2 λωρίδες κυκλοφορίας χωρίς φανάρια) το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών προβλέπει ότι δεν πρέπει να υπάρχουν μεγάλες ταχύτητες, αλλά ομαλή κίνηση.
  • Η λεωφόρος Βάρης - Κορωπίου μήκους 15 χιλιομέτρων. Η λεωφόρος θεωρείται ως ένα από τα πιο δύσκολα και με μεγάλο κόστος έργα (απαλλοτριώσεις, αποχετευτικά δίκτυα, έργα υποδομής). Ο οδικός άξονας θα συνδέει την παραλία με το αεροδρόμιο μέσω της Αττικής Οδού.
  • Η αναβάθμιση της παραλιακής ζώνης. Σε εξέλιξη βρίσκεται μελέτη οδοποιίας και το επόμενο διάστημα αναμένεται να δημοπρατηθεί το έργο. Προβλέπεται η κατασκευή τριών ανισόπεδων κόμβων (Αλίμου - Αγίου Δημητρίου - Αμφιθέας) και μείωση των φωτεινών σηματοδοτών, ώστε να βοηθήσει τη ροή των οχημάτων.
  • Διαπλάτυνση και κατασκευή ανισόπεδων κόμβων στη λεωφόρο Κηφισίας. Σύμφωνα με το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στην Κηφισίας, που είναι ο βασικός οδικός άξονας προς το ΟΑΚΑ.
  • Η κατασκευή και διαμόρφωση της λεωφόρου Τροχιοδρόμων. Στο λιμάνι του Πειραιά και στο Φάληρο υπάρχει σημαντική συγκέντρωση αθλητικής δραστηριότητας και φιλοξενίας (κρουαζιερόπλοια). Το έργο θα βοηθήσει ώστε να μην υπερφορτίζεται η κυκλοφορία προς την Εθνική Οδό, αλλά να διοχετεύεται η κίνηση μέσω της Αττικής Οδού.
Τραμ, προαστιακός και ΗΣΑΠ

Ως «υπερκρίσιμο εργαλείο για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004» χαρακτηρίζει το τραμ ο Παναγιώτης Πρωτοψάλτης, γενικός διευθυντής Μεταφορών και Διακίνησης της «Αθήνα 2004», μιλώντας στο «Ρ».

«Οι αθλητικές εγκαταστάσεις έχουν φορτωθεί στη μία άκρη της παραλίας, στο Ελληνικό. Στην ουσία μιλάμε για ένα δεύτερο ΟΑΚΑ στο σύνολο της παραλιακής ζώνης. Το τραμ θα βοηθήσει σημαντικά στην ομαλή μεταφορά και διακίνηση προς την παραλία. Υπολογίζεται ότι 550.000 θεατές, εθελοντές και εργαζόμενοι θα διακινούνται ανά ημέρα τις ώρες αιχμής».

«Υπάρχει ο απόλυτος περιορισμός», λέει ο Π. Πρωτοψάλτης. «Εχουμε μόνο την παραλιακή λεωφόρο και μετά το τραμ. Χωρίς το τραμ, που θα μπορεί να μεταφέρει 8.500 ανθρώπους ανά ώρα και ανά κατεύθυνση, θα έχουμε πολύ μεγάλο πρόβλημα».

Οσον αφορά τον προαστιακό σιδηρόδρομο, ο Π. Πρωτοψάλτης λέει: «Θα βοηθήσει σημαντικά στην εξυπηρέτηση του ΟΑΚΑ. Αν πάρουμε για παράδειγμα το βράδυ της 22ας Αυγούστου 2004, έχουμε υπολογίσει ότι από το ΟΑΚΑ θα αποχωρήσουν 120.000 θεατές κατά τη βραδινή περίοδο. Υπολογίζεται ότι η αποχώρησή τους θα γίνει μέσα σε 2,5 με 3 ώρες. Μεταξύ των ωρών 9-12 το βράδυ θα διακινηθούν 120.000 θεατές. Μεταξύ 10 και 11 το βράδυ, υπολογίζουμε ότι θα αποχωρήσουν περίπου 64.000 θεατές». «Πώς θα διοχετευτεί αυτός ο αριθμός;», συνεχίζει ο γεν. διευθυντής Μεταφορών: «Ο ΗΣΑΠ θα μεταφέρει 32.000 θεατές και στις δύο κατευθύνσεις σε αυτή τη μία ώρα. Οι υπόλοιποι 5.000 θα χρησιμοποιήσουν τον προαστιακό, ορισμένοι θα φύγουν με τα πόδια και οι υπόλοιποι 30.000 με λεωφορεία. Από αυτό προκύπτει πόσο σημαντικός είναι ο προαστιακός γιατί θα μπορέσει να αποφορτίσει σημαντικά τη λεωφόρο Κηφισίας. Με τον προαστιακό θα μπορέσουμε να αποφύγουμε την υπερβολική φόρτωση της Κηφισίας και τα τυχόν προβλήματα», καταλήγει.

Οσον αφορά τον ΗΣΑΠ, θα είναι σε θέση να μεταφέρει περισσότερους επιβάτες ανά ώρα και ανά κατεύθυνση, λόγω της αύξησης κατά 30% της μεταφορικής ικανότητας. Η αύξηση των βαγονιών από 5 σε 6, το νέο σύστημα σηματοδότησης και η αναβάθμιση των σταθμών είναι ορισμένα από τα μέτρα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ