Παρασκευή 3 Μάη 2013 - 2η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΦΙΛΗΣ
Μείωση εισιτηρίων και κατάργηση διοδίων τις μέρες του Πάσχα

Παρέμβαση στον υπουργό Ανάπτυξης, Μεταφορών και Δικτύων, Κ. Χατζηδάκη, έκανε χτες ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΚΚΕ

Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης, επικοινώνησε χτες με τον υπουργό Ανάπτυξης, Μεταφορών και Δικτύων, Κωστή Χατζηδάκη, ζητώντας να ληφθούν άμεσα μέτρα για τη διευκόλυνση της μετακίνησης των λαϊκών οικογενειών τις μέρες του Πάσχα, με κατάργηση των διοδίων και μειώσεις εισιτηρίων στα πλοία και τα άλλα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Η παρέμβαση αυτή του ΚΚΕ έχει ιδιαίτερη σημασία, με δεδομένη την οικτρή οικονομική κατάσταση των λαϊκών νοικοκυριών, από τη μία, και τα πανάκριβα διόδια και μεταφορικά, από την άλλη, στο όνομα του να ξελασπώσουν απ' την κρίση μεγαλοεργολάβοι και εφοπλιστές. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια, με την ιδιωτικοποίηση των οδικών αξόνων, τα χαράτσια των διοδίων αυξήθηκαν ακόμη και πάνω από 500% για ορισμένες κατηγορίες οχημάτων, ενώ «φυτρώνουν» διαρκώς και νέοι σταθμοί είσπραξης. Μόνο για διόδια, μια διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη με επιστροφή έχει φτάσει να στοιχίζει 46 ευρώ, ενώ αντίστοιχα από την Αθήνα στην Καλαμάτα 22,80 ευρώ!

Το κεφάλαιο βγάζει τρελά κέρδη από την κατασκευή και την εκμετάλλευση των οδικών αξόνων, μέσω των περιβόητων «συμβάσεων παραχώρησης», τύπου ΣΔΙΤ, που ψήφισαν από κοινού στη Βουλή η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Με τις συμβάσεις αυτές οι κατασκευαστικοί όμιλοι, ενώ συμβάλλουν με 5 έως 8,5% στην κατασκευή των έργων, θα τα εκμεταλλεύονται για τουλάχιστον 30 χρόνια. Και η ελάχιστη όμως αυτή χρηματοδοτική τους συμβολή στα έργα είναι αμφισβητήσιμη, καθώς υπερκαλύπτεται από τις εισπράξεις των διοδίων -και μάλιστα αυξημένων- που τους παραδόθηκαν προκαταβολικά!

Σα να μην έφταναν όλα αυτά, για να επανεκκινήσουν τα περιβόητα έργα, η συγκυβέρνηση:

  • Προσφέρει στους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους «πανωπροίκια» 353 εκατ. ευρώ, που θα πληρώσει ο λαός, με ιδιωτικές συμφωνίες που ρίχνουν την ευθύνη όλων των καθυστερήσεων στο ελληνικό δημόσιο και απαλλάσσουν τους μεγαλοεργολάβους για τα 2,5 χρόνια που σταμάτησαν τα έργα.
  • Διατηρούν την τιμή πανάκριβων διοδίων που αυξήθηκαν ακόμη και πάνω από 500% τα τελευταία πέντε χρόνια. Επιπλέον, τους επιτρέπεται η τιμαριθμική προσαρμογή τους με βάση τον πληθωρισμό, ενώ κάθε φορά που ολοκληρώνεται κατασκευαστικά ένα τμήμα θα αυξάνεται το αντίτιμο του χαρατσιού κατά 40% έως και 60%, ανάλογα με το τι προβλέπουν οι συμβάσεις!
  • Για να γίνει η οριστική συμφωνία για την επανεκκίνηση των έργων, ετοιμάζονται να επιδοτήσουν τα - κατά τα άλλα «αυτοχρηματοδοτούμενα» - έργα και με 650 εκατ. ευρώ από δάνεια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, που θα κληθεί να αποπληρώσει και αυτά ο ελληνικός λαός.
  • Τα έργα θα παραδοθούν τελικά με σημαντικές περικοπές του φυσικού και τεχνικού αντικειμένου, δηλαδή θα είναι ημιτελή! Τα τμήματα που περικόπτονται είναι: Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα της Ολυμπίας Οδού και Τρίκαλα - Παναγιά και Λαμία - Δομοκός, της Κεντρικής Οδού.
  • Ταυτόχρονα, οι εργαζόμενοι στα έργα αυτά θα δουλεύουν πλέον με εργασιακές συνθήκες γαλέρας, αφού οι κατασκευαστικοί όμιλοι θα κάνουν χρήση όλων των νόμων που προστέθηκαν στο αντεργατικό οπλοστάσιο της εργοδοσίας, τουλάχιστον τα τρία τελευταία χρόνια. Αυτό σημαίνει εργάτες με μισθούς 586 ευρώ (μεροκάματο 26,18 μεικτά) και 511 ευρώ (μεροκάματο 22,83 μεικτά) για τους κάτω των 25 ετών. Και αυτό, τη στιγμή, που πριν τέσσερα χρόνια, και με βάση τη Συλλογική Σύμβαση των Οικοδόμων, ο ανειδίκευτος εργάτης έπαιρνε μεροκάματο 52,35 ευρώ...
ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Πακτωλός χρημάτων στους μεγαλοεργολάβους, τεράστιες αυξήσεις στα διόδια (2013-11-30 00:00:00.0)
Πάνω στα αποκαΐδια των εργατικών δικαιωμάτων (2013-04-27 00:00:00.0)
Πρόσθετα βάρη στο λαό για να ξαναξεκινήσουν τα έργα (2012-12-13 00:00:00.0)
Ερχονται νέες αυξήσεις και στην Αττική Οδό (2010-05-19 00:00:00.0)
Κέρδη για το κεφάλαιο, χαράτσια για το λαό (2008-10-05 00:00:00.0)
Κοίτα ποιος μιλάει... (2005-04-01 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ