Πέμπτη 9 Μάη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΜΠΡΑΝΤ ΑΝΤΕΡΣΟΝ
The Call

� 2013 SPWAG, All rights reser

Η κάμερα γλιστράει πάνω από το κεντρικό Λος Αντζελες, μια από τις μεγαλύτερες σε έκταση πόλεις, με την ακτίνα των οδικών δικτύων και των οικοδομικών τετραγώνων να εκτείνονται πέρα ακόμη κι από τον ορίζοντα της περιοχής που συνταράσσεται σε εικοσιτετράωρη βάση από βίαια εγκλήματα, το ένα πιο απεχθές από το άλλο. Ο αέρας γύρω από την πόλη με δυσκολία σηκώνει τις υπερφορτωμένες τηλεφωνικές γραμμές από τις κλήσεις έκτακτης ανάγκης. Ποιος ξέρει τι αλλοπρόσαλλα όντα κρύβονται στο σκοτάδι; Η ταινία προτιμά το σίγουρο από το μη σίγουρο. Προτιμά ένα δίωρο θρίλερ, απλό και πυκνό, που σιγά σιγά ρέπει προς τον τρόμο. Το φιλμ του Αντερσον δεν προσφέρει τίποτα το νέο και καινοτόμο πέρα από ένα εννοιολογικά καλογραμμένο, καλοπαιγμένο και -αποσπασματικά- δυνατό στη μορφή, θρίλερ.

Είναι λογικό να αρέσουν σκηνοθέτες που ξέρουν ακριβώς αυτό που θέλουν να κάνουν. Ακόμα κι όταν οι ταινίες τους -όχι πάντοτε, μάλλον, ίσως ποτέ- δεν καταχωρούνται ως έργα τέχνης, αλλά παρά ταύτα, διέπονται από ξεκάθαρη κατεύθυνση. Ο Μπραντ Αντερσον φαίνεται ότι αποφάσισε από νωρίς ότι η καλύτερη πλευρά του ήταν η δημιουργία ταινιών με αγωνία και ένταση. Ολες του οι ταινίες -από την αρχική "TheMachinist" και μετέπειτα ανήκουν στο είδος ταινιών θρίλερ ή τρόμου. Ετσι η τελευταία του ταινία «THE CALL» δεν αποτελεί εξαίρεση.

Η Τζόρνταν εργάζεται σαν τηλεφωνήτρια, στο κέντρο κλήσεων έκτακτης ανάγκης στο Λος Αντζελες, όταν παίρνει ένα τηλεφώνημα από μια νεαρή κοπέλα που φοβάται για τη ζωή της. Η Τζόρνταν κάνει ένα λάθος και η κοπέλα δολοφονείται. Κάποιους μήνες αργότερα, η Τζόρνταν που έχει αλλάξει υπηρεσία και εργάζεται εκπαιδεύοντας νέες τηλεφωνήτριες, οδηγείται πίσω στον παλιό της ρόλο, όταν μια νεαρή που έχει απαχθεί, η Κέισυ, τηλεφωνά στην υπηρεσία από το πορτμπαγκάζ του αυτοκινήτου του απαγωγέα όπου βρίσκεται κλεισμένη. Η κοπέλα τηλεφωνά από καρτοτηλέφωνο, έτσι δεν είναι δυνατόν να εντοπιστεί ο τόπος που βρίσκεται, μόνο οι συνομιλίες ανάμεσα στην Τζόρνταν και την Κέισι μπορούν να φέρουν την αστυνομία πιο κοντά στον απαγωγέα.

Πρόκειται για μια καλή προσέγγιση, για ένα σφιχτό θρίλερ με νευρικό κυνήγι, κάτι που αναμφισβήτητα ταιριάζει στον Αντερσον που είναι εξαιρετικά έμπειρος στο να χτίζει μια μυστηριώδη ατμόσφαιρα με ηδονοβλεπτική καταδίωξη μέσα από μια τρεμάμενη κάμερα στο χέρι, με έναν κλειστοφοβικό αγώνα επιβίωσης, με απελπισμένο διάλογο και εσωστρεφείς γωνίες λήψης. Υπάρχει μια ξέφρενη κίνηση στην ταινία, στοιχείο πολύ αβανταδόρικο και ελκυστικό. Το μοναδικό πρόβλημα που παρουσιάζεται είναι ένα μόνιμο κυνηγητό της έντασης στον Αντερσον, που κάνει ορισμένες καταστάσεις και σκηνές, παρά την αναμφισβήτητη δεξιοτεχνία του σκηνοθέτη, να ρέπουν προς την ελαφρώς γελοία αναζήτηση εφέ.

Το γεγονός ότι τον περισσότερο χρόνο ο θεατής κάθεται σε αναμμένα καρφιά κάνει επίσης απόλυτα προφανές ότι ο Αντερσον, χωρίς ενδοιασμούς, θυσιάζει τη λογική και την κοινή λογική στο βωμό της δραματικότητας.

Παίζουν: Χάλι Μπέρι, Αμπιγκεϊλ Μπρέσλιν, Μόρις Τσέσνατ, Μάικλ Εκλαντ, Μαικλ Ιμπιριόλι, κ.ά.

Παραγωγή: ΗΠΑ (2013).

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και πλούσια η κινηματογραφική βδομάδα! (2023-06-22 00:00:00.0)
Γεύση από φράουλες (2008-08-21 00:00:00.0)
Η «Ρεβέκκα» του Χίτσκοκ (2005-09-30 00:00:00.0)
Χαμόγελα καλοκαιρινής νύχτας (2005-08-21 00:00:00.0)
Νορβηγικό...σινεμά (2000-05-07 00:00:00.0)
Ο Αγγελος που σκοτώνει (1995-03-08 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ