Πέμπτη 27 Ιούνη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΠΑΣΚΑΛ ΣΟΜΕΪΓ
Γάμος σε δόσεις

Ο Πασκάλ Σομέιγ έχει ταλέντο στην κωμωδία που, σαν δίκοπο μαχαίρι, καταφέρνει να «μαλακώνει» τα ερωτικά ήθη... Γι' αυτό ίσως παραμένει προσκολλημένος και επιμένει στο είδος της ρομαντικής κομεντί «μετά γάμου» και σε αυτή, τη δεύτερη ταινία του, που ωστόσο, απέχει παρασάγγας σε φρεσκάδα και μπρίο από την κοσμοπολίτικη παρθενική του «ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΚΑΡΔΙΟΚΑΤΑΚΤΗΤΗΣ» (2010) στην οποία έλαμψε το πρωταγωνιστικό ντουέτο Βανέσα Παραντί και ο -πάντα εξαίρετος- Ρομέν Ντουρίς... Στην καινούρια αυτή αισθηματική «μπουρλέσκ» κωμωδία, κάτι δεν πάει καλά... παρά το πελώριο ατού της κομψής Ντιάν Κρούγκερ που δεσπόζει ολοκληρωτικά στο φιλμ και παρά την κεντρική ιδέα της ιστορίας, που θα μπορούσε πράγματι να κρύβει ανεξάντλητες δυνατότητες...

Διλήμματα, ψέματα και προφάσεις για την πανέμορφη τριαντάχρονη οδοντίατρο Ιζαμπέλ που έχει έναν ωραίο αρραβωνιαστικό και στο δάκτυλο ένα ακριβό δακτυλίδι αρραβώνων. Παρά τα καθησυχαστικά αυτά στοιχεία η Ιζαμπέλ αισθάνεται να απειλείται θανάσιμα από τη μοιραία κακοτυχία που στιγματίζει τους «πρώτους» γάμους στην οικογένειά της, που όλοι ανεξαιρέτως καταλήγουν σε διαζύγιο. Εχει, λοιπόν, πειστεί ότι πρέπει να επέμβει δυναμικά για να ματαιώσει την κατάρα που χτυπά τις γυναίκες της οικογένειάς της. Γι' αυτό χρειάζεται να στήσει μια πλεκτάνη: Να βρει δηλαδή κάποιον, να το παίξει τρελά ερωτευμένη μαζί του, να τον καταφέρει να την παντρευτεί γρήγορα γρήγορα και μετά, να χωρίσει τον «ανεπιθύμητο» πρώτο σύζυγο για να μπορέσει να στεριώσει με τον αγαπημένο της. Η Ιζαμπέλ βάζει λοιπόν στο στόχαστρο ένα φαινομενικά εύκολο θύμα, τον ταξιδιωτικό συντάκτη Ζαν - Ιβ που θα ακολουθήσει από την Αφρική στη Μόσχα για να τον αποπλανήσει και να την παντρευτεί. Εκείνος όμως, πιστεύει απόλυτα στο θαύμα του έρωτα...

Ο σκηνοθέτης ποντάρει κύρια στο ζευγάρι των πρωταγωνιστών της ρομαντικής κωμωδίας. Μόνο που, στο «ΓΑΜΟΣ ΣΕ ΔΟΣΕΙΣ», ούτε η ψυχρή, ορθολογιστική κομψότητα της Κρούγκερ, ούτε η κινητική ευρηματικότητα του Μπουν, καν πλησιάζουν την τσαχπινιά και το σκηνικό εκτόπισμα - το οποίο αντικατοπτρίζει την περίπλοκη συνθετότητα του αληθινού «είναι» - της Παραντί και του Ντουρίς. Για να στοιχειοθετηθεί η ίντριγκα της ιστορίας, «εξηγείται» η βασική ιδέα με μια ατέλειωτη εισαγωγική σεκάνς, φλύαρη και κοπιώδη. Εκτοτε, η ιστορία ξετυλίγεται με μικρά βήματα, με πρωτοβουλία της Κρούγκερ που κινεί τα ηνία της δράσης. Το φιλμ δεν είναι στο ύψος του προηγούμενου του Σομέιγ, κύρια λόγω του προβλέψιμου σεναρίου - που εμφανίζει έλλειμμα σε χάρη, λεπτότητα και χιούμορ. Κι όταν η ταινία με την βεβιασμένα ρυθμική σκηνοθεσία, αναγκάζεται να γίνει ευκίνητη, το πετυχαίνει τεχνητά. Με την «υπερβολή» και το «κατασκευασμένο», εργαλεία αποτελεσματικά και τα δυο στη φαρσοκωμωδία που επιπλέον χαρίζουν ένα είδος κομψότητας στη ρομαντική παρωδία... Οι εικόνες από τις πολύχρωμες εξωτικές γωνιές της Γης, οι προσεγμένες σε λεπτομέρεια και γραφικότητα, οι γρήγορες εναλλαγές στα ντεκόρ έτσι που να μη προλαβαίνεις να βαρεθείς, δεν μπορούν να καλύψουν τους χαρακτήρες που ακολουθούν μια λογική που δε στηρίζεται πουθενά, σε ένα λάθος καστ, με τη δυσκαμψία του Ντάνι Μπουν που συχνά μοιάζει να φρενάρει το κωμικό ταμπεραμέντο της Κρούγκερ. Ολα αυτά σε μια σκηνοθεσία βεβιασμένα ρυθμική, με εκπλήξεις και γκαγκς με το σταγονόμετρο. Πάντως, τα πάντα εδώ μοιάζουν να είναι ζήτημα αξιοπιστίας. Ποιος από τους δυο έχει λιγότερο μυαλό, ο ιδιότροπος και εγωκεντρικός Ντάνι Μπουν ή η Κρούγκερ που υποβάλλεται σε «θυσίες» και περιπέτειες στα πέρατα του κόσμου για έναν εικονικό γάμο κι ένα σίγουρο διαζύγιο... Από την απάντηση του θεατή εξαρτώνται όλα, κυρίως... η απόλαυση που θα πάρετε από τη θέαση του φιλμ ...

Παίζουν: Ντιάν Κρούγκερ, Ντάνι Μπουν, Αλίς Πολ, Ρομπέρ Πλανιόλ, κ.ά.

Παραγωγή: Γαλλία (2012).


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ