Παρασκευή 5 Ιούλη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Ολα στα «πόδια» των ιδιωτικών ομίλων!

Υπουργείο Ανάπτυξης: Ρευστό, κρατικές υποδομές, νομοθεσία στα μέτρα των ιδιωτών

Τις επιδόσεις της κυβέρνησης στην ενίσχυση της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στον τομέα των Μεταφορών στη χώρα μας, παρουσίασε χτες ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης, μιλώντας σε ημερίδα που διοργάνωσαν επιχειρήσεις του κλάδου. Η επικείμενη ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η διαδικασία παραχώρησης των κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων και των λιμανιών που βρίσκονται σε εξέλιξη, οι συμφωνίες με την COSCO αλλά και η «απελευθέρωση» της αγοράς φορτηγών, εντάσσονται κατά τον υπουργό στο στόχο που έχει θέσει η κυβέρνηση «να καταστεί η Ελλάδα το σημαντικότερο κέντρο "logistics" στη Νοτιο-Ανατολική Ευρώπη».

Παράλληλα, ως «ιδιαίτερη» επιτυχία παρουσιάστηκαν για τον τομέα των υποδομών η σύνδεση του Πειραιά με το σιδηρόδρομο μέσω της γραμμής Θριάσιο - Ικόνιο, αλλά και τη νέα παροχή ρευστότητας μέσω του ΕΣΠΑ, ώστε να χρηματοδοτηθούν οι κατασκευαστικοί όμιλοι, για την επανέναρξη των έργων στους τέσσερις μεγάλους αυτοκινητόδρομους. Νέες διευκολύνσεις και παροχές αναμένονται για τους μεγαλοεπιχειρηματίες του χώρου το αμέσως διάστημα, με την ολοκλήρωση της έκθεσης που διενεργεί η Παγκόσμια Τράπεζα για το συγκεκριμένο τομέα για λογαριασμό της ελληνικής κυβέρνησης. Η έκθεση αυτή θα αποτελέσει και το βασικό «μπούσουλα» της κυβέρνησης για τη δημιουργία του νέου νομοθετικού πλαισίου που θα ικανοποιεί τις απαιτήσεις κερδοφορίας των επιχειρήσεων του κλάδου. Υπενθυμίζουμε, ότι από τις αρχές του χρόνου έχει συγκροτηθεί «Μόνιμη Επιτροπή Logistics» με τη συμμετοχή του ΣΕΒ.

«Ετοιμοι» για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Αναφερόμενος ειδικά στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο υπουργός είπε ότι η εξέλιξη αυτή θα συμβάλει στην αναβάθμιση των υπηρεσιών και της αποτελεσματικότητας της σιδηροδρομικής εταιρείας, φέρνοντας ως παράδειγμα την «Cosco», με την έλευση της οποίας «το λιμάνι του Πειραιά αναβαθμίστηκε». Επανέλαβε ακόμη ότι για την ιδιωτικοποίηση του κρατικού σιδηροδρόμου έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από τους γαλλικούς, ρωσικούς και κινεζικούς σιδηροδρόμους και πρόσθεσε ότι η έρευνα που διεξάγει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις κρατικές ενισχύσεις που λάμβανε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έχει σχεδόν ολοκληρωθεί οπότε ανοίγει ο δρόμος για την έναρξη της διαδικασίας. Το ΤΑΙΠΕΔ από την περασμένη εβδομάδα έχει εγκρίνει την πώληση του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πλέον το μόνο που απομένει είναι απόφαση της ΕΕ.

Η κυβέρνηση είναι αλήθεια, έχει καταβάλλει επίπονες προσπάθειες για να παραδώσει τον κρατικό σιδηρόδρομο στους ιδιώτες με όσο το δυνατόν πιο μεγάλη «προίκα». Εκτός από τη μείωση του «μισθολογικού κόστους» - το «τσάκισμα» των μισθών δηλαδή και τις υποχρεωτικές μετατάξεις προσωπικού - και την ανάληψη των χρεών της από τον κρατικό προϋπολογισμό, προσπάθησε να «κλείσει» πολυετή συμβόλαια για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ώστε ο υποψήφιος ιδιοκτήτης της εκτός από το επιβατικό έργο να καρπωθεί τεράστια κέρδη και από το εμπορευματικό. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η «συμφωνία» της «COSCO» με την «Hewlett-Packard», για την οποία ειπώθηκαν πολλά και κατά την επίσημη παρουσίασή της ο Αντ. Σαμαράς προσπάθησε να δώσει χροιά... θριάμβου. Να σημειώσουμε πάντως, ότι η συμφωνία οχτώ μήνες μετά, βρίσκεται ακόμη στις διαπραγματεύσεις καθώς η αμερικανική πολυεθνική, όπως ο ίδιος ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε δηλώσει πρόσφατα, εκφράζει ιδιαίτερες τεχνικές απαιτήσεις για τη μεταφορά των προϊόντων της, που μέχρι σήμερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν τις έχει.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ